י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מהפך

סקר חדש: שפל ל'כחול לבן'. 'הליכוד' מתחזק

אפקט הפריצה לנייד של גנץ וההקלטה שפורסמה ממנו אתמול, לא מיטיבה עם מפלגת 'כחול לבן' שממשיכה לצנוח מסקר לסקר והפעם בסקר חדש, היא הופכת למפלגה השנייה בגודלה | גוש הימין מקבל רוב חסר תקדים מאז היציאה לבחירות, אולם 3 מפלגות נמצאות על סף % החסימה 

סקר חדש: שפל ל'כחול לבן'. 'הליכוד' מתחזק
בני גנץ ויאיר לפיד צילום: תומר נויברג, פלאש 90

נראה ששום דבר לא עוזר ו'כחול לבן' כבר נמצאת במגמת ירידה בסקרים ומי יודע היכן תיעצר. סקר שמפרסם אתר 'וואלה!NEWS' שנערך על ידי מכון Panel Politics בראשות מנחם לזר, מציג תוצאה מפתיעה במיוחד, כאשר אילו הבחירות היו מתרחשות היום, 'הליכוד' היה נשאר בשלטון ואף מתחזק מ-30 מנדטים ל-32, לעומת מפלגת 'כחול לבן' שיורדת ל-29 מנדטים. 

זו הפעם הראשונה מאז האיחוד עם 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד, שהמפלגה הופכת לשנייה בגודלה. יתכן וזהו אפקט המעידות האחרונות שסבבו את העומד בראשות הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, החל בתלונה על אודות מעשים אסורים שביצע לכאורה לפני כארבעה עשורים, המשיך בפריצת אנשי המודיעין האיראנים לטלפון הנייד שלו, וכלה בהקלטה שפורסמה אמש ב'חדשות 13', בו הוא נשמע אומר כי אינו שולל כניסה לממשלה בראשות בנימין נתניהו, בניגוד למה שהצהיר בעבר.

יתירה מכך, חלום הרכבת הממשלה הולך ומתרחק מהם עוד יותר, כאשר נתניהו על פי הסקר מסודר עם קואליציה רחבה של 68 מנדטים. התוצאות הן כדלהלן; איחוד מפלגות הימין מקבל 7 מנדטים, 'הימין החדש' בראשות בנט ושקד - 6 מנדטים, 'יהדות התורה' גם כן ששה מנדטים, ישראל ביתנו מתאוששת ומקבלת 5 מנדטים, ש"ס עם 4 מנדטים, כך גם 'כולנו' של כחלון ו'זהות' בראשות משה פייגלין, 4 מנדטים כל אחת. סך הכל 68 מנדטים לגוש הימין.

לעומת זאת, גוש המרכז-שמאל עומד על 52 מנדטים, כאשר התוצאה היא כדלהלן; 'כחול לבן' בראשות גנץ ולפיד עם 29 מנדטים, חד"ש-תע"ל בראשות איימן עודה ואחמד טיבי - 9 מנדטים, מפלגת 'העבודה' בראשות אבי גבאי - 8 מנדטים, ו'מרצ' עם 6 מנדטים. סך הכל 52 מנדטים לגוש המרכז-שמאל.

שתי מפלגות שנסקרו, אך לא עברו את אחוסז החסימה - הן, 'גשר' בראשות ח"כ אורלי לוי אבקסיס, שקיבלה בסקר רק 2.9%, ומפלגות בל"ד רע"מ שקיבלה 2.5% בלבד.

מי המתאים ביותר לכהן כראש ממשלת ישראל?

גם כאן נתניהו מוביל בפער ניכר עם 46% לעומת 28% הסבורים כי בני גנץ ראוי יותר. 18 אחוזים מהנשאלים השיבו כי אף לא אחד מהם ראוי.

עוד נשאלו משתתפי הסקר, כיצד והאם השפיעה פרשת הפריצה לנייד של בני גנץ על עמדתך כלפיו?

בקרב כלל המשיבים; 73% השיבו כי לא הושפעו, 23% השיבו כי השפיע לשלילה, 4% השיבו כי השפיע לחיוב.

כלל המשיבים בסקר נשאלו גם כן, האם לדעתם צריך לחקור את ראש הממשלה נתניהו בפרשת הצוללות?

47% השיבו כי הוא צריך להיחקר, 35% כי הוא אינו צריך להיחקר ואילו 19% השיבו כי אין להם דעה בנושא.

הסקר נערך באמצעות פאנל אינטרנטי בקרב 998 משיבים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסיה היהודית והערבית בישראל עם טעות דגימה של 3.4%.

סקר מנדטים בחירות לכנסת מפלגת כחול לבן בני גנץ הליכוד אתר וואלה סקר וואלה בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד