ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"בחדרי חרדים יודעים מי אני"

גנץ טוען בבליץ תקשורתי: "החרדים יצטרפו אלי אחרי הבחירות"

בתום תקופה ארוכה במהלכה נמנע מלהתראיין לכלי התקשורת, פורץ הערב יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ בבליץ ראיונות לערוצי הטלוויזיה ועונה לשאלות הקשות | לטענת גנץ, החרדים משתוללים עד הבחירות אך יצטרפו לקואליציה בראשותו | בראיון הודיע כי יתמוך בחוק הגיוס של לפיד 

גנץ טוען בבליץ תקשורתי: "החרדים יצטרפו אלי אחרי הבחירות"
בני גנץ צילום: פלאש90

יו"ר מפלגת כחול לבן בני גנץ ענה לראשונה לשאלות עיתונאיות בבליץ תקשורתי שקיים הערב לכלי התקשורת המרכזיים תוך החרמת ערוץ 20.

בריאיון טלוויזיוני לתמר איש-שלום במהדורה המרכזית בחדשות 13 הוא מגיב להקלטות בנושא ישיבה עם נתניהו, מבהיר שלא יישב עם נתניהו, מתייחס לסערת הפלאפון ומתחייב שלא ירכיב קואליציה עם אחמד טיבי ואיימן עודה.

במקביל, גנץ התייחס בראיון לערוץ 12 לשאלה על ישיבה עם ש"ס ויהדות התורה ואמר: "אנחנו שומעים הרבה דברים בפוליטיקה. בחדרי חרדים (הטעות במקור), יודעים מי זה בני גנץ, יודעים שאפשר לעבוד אתו. עד הבחירות כולם משתוללים, אחרי - לאנשים יש שכל והם יצטרפו".

יו"ר כחול לבן הוסיף בעניין הישיבה עם החרדים כי "זה נהנה וזה לא חסר. נשב אחרי הבחירות. חוק הגיוס שלפיד מדבר עליו זה חוק שמערכת הבטחון ניסחה, ונתמוך בו כפי שהוגש".

באופן דומה התייחס גנץ לנושא בראיון לאתר ynet. לדברי גנץ, "יש קמפיין עד לשם ויש קמפיין אחרי הבחירות. אנחנו ננהל משא ומתן עם מי שצריך, אנחנו נהיה המפלגה הכי גדולה, הניצחון יהיה ברור, האלטרנטיבה השלטונית תהיה מובהקת. יש לנו אינטרס לשרת את כל אזרחי ישראל - אלו שהצביעו לנו ממש, אנשי כחול לבן, וגם אלו שלא הצביעו לנו. החרדים אינם חריגים מהסיפור הזה. בחדרי חדרים אנשים אומרים לנו 'חלאס עם ביבי'. בחדרי חדרים אנשים מבינים שצריכים לדבר אחד עם השני. אני בעד התורה, אני בעד מסורת ישראל".

בנושא הישיבה עם נתניהו אמר יו"ר 'כחול לבן' לתמר איש-שלום, "אמרתי שבסיטואציה שנוצרה לא אוכל לשבת עם נתניהו, בעיניי היא רק החמירה מאז ובעיקר וחשוב מכך - האופן שבו התקבלו החלטות אסטרטגיות לרכוש צוללות, לאפשר לגרמניה להעביר צוללות למצרים, אלה תהליכים מאוד לא בריאים למדינת ישראל.

בראיון הוא הבהיר, "לא נשב עם נתניהו. הדבר היחידי שיכול לשנות את הסיטואציה שהוא ייצא אחרת מהשימוע לצערי אני לא רואה את זה קורה".

גנץ נשאל: אתה רואה אותך מביא 40 מנדטים? כרגע אתם רק נחלשים בסקרים והשיב, "40 מנדטים ואנחנו מחליפים את השלטון, ואני יושב בראש הקבינט המדיני בטחוני. לצידי בוגי, יאיר, גבי אשכנזי - ולא סמוטריץ' ומירי רגב".

גנץ הסביר מדוע החריף בימים האחרונים את הטון נגד נתניהו על רקע פרשת הצוללות, בניגוד לקו המתון יותר שנקט בעבר. לדבריו, "הגילויים האחרונים, גם בענייני הכספים שאני מניח שיבדקו, גם בענייני האופן שבו התקבלו החלטות והתזמונים שלהם לצערי הביאו אותי למקום שבו האמונה הגדולה שלי שאף אחד בדרג המדיני לא עושה שיקולים פרט לשיקולים לאומיים קיבלה חבטה קלה. אני מצטער אני לא יודע מה קרה לאיש הוא זז מהכביש ואני לא מבין מה קרה לו".

בתגובה לכך שמתארים אותו כהססן ולא שש אלי קרב, טען גנץ בראיון, "אין מחבל שחיסלתי שקרא לי בניחותא ויש לא מעטים כאלה, אין אויבים שהבתים שלהם נפלו על הראש שלהם שיקראו לי בניחותא. אני פגעתי באויבנו יותר מכל אלה שמדברים מסביב כדאי שלא נתבלבל בסיפור הזה".

זאת ועוד, גנץ הצהיר בריאיון שלא יזמין את המפלגות הערביות להתייעצויות הקואליציוניות, אם יקבל את המנדט להקמת הממשלה.

בדבריו הוא הצהיר: "אני לא מתכוון לקרוא לאף אחד שהוא נגד מדינת ישראל. ערביי ישראל הם אזרחים שווים צריך לדאוג שיפתחו את התשתיות שלהם, ולא ללכת אחרי אחראי המובילים שלהם שפועלים נגד מדינת ישראל הם לא משרתים את האינטרסים שלהם - ולכן הם לא רלוונטיים לעניין הזה".

בהתייחסו לפריצה לטלפון הנייד שלו, שבוצעה לפי מערכת הביטחון בידי גורמים איראניים טען גנץ שהחומר שהיה במכשיר לא ימנע ממנו לכהן כראש הממשלה, הכריז שלא יפרוש – והפנה אצבע מאשימה כלפי נתניהו.

לדבריו, "אני משאיר לך לשאול את השאלה ואני אשאיר אותה פתוחה, לא אני מוציא את הדברים האלה. אני קיבלתי דיווח על האיראנים אני חושב שיש עוד אנשים שמעורבים". אבל הנה מה שאומר היריב שלך. הוא אומר: "אם הוא לא מצליח לשמור על הטלפון שלו איך הוא ישמור על המדינה?", אמר גנץ על ראש הממשלה והוסיף, "אני אשמור על הטלפון שלי, אני אשמור על המדינה ואני אבטיח שאף אחד מהאנשים שנמצאים סביבנו לא זוכה לקבל יכולות אסטרטגיות שהסכנה שלהן למדינת ישראל ולחופש האסטרטגי שלה גבוהה פי מיליון מדבר הכי חמור שלא קיים בתוך הפלאפון שלי".

בראיון הוא התייחס גם למפלגת זהות שעולה בסקרים. "פייגלין זה סיפור מורכב מצד אחד אנחנו רואים איש מאוד קיצוני בדעותיו משיחי משהו הייתי אומר שאי אפשר ללכת אחריו בהקשר הזה הוא קצת מסתיר את המשיחיות הזאת במונחים ליברליים ואולי בסוגיות של לגליזציה של קנאביס אני לא מקבל את הקיצוניות ואני לא קונה את ההסוואה. האיש יש לו דעות מאוד קיצוניות הוא יצטרך לסדר אותן מחדש".

מהליכוד נמסרה תגובה חריפה לטענות גנץ בראיונות לכלי התקשורת. "לצערנו, בני גנץ ותומכיו בתקשורת ממשיכים להפיץ עלילה שקרית נגד ראש הממשלה נתניהו. רכש הצוללות נעשה למען ביטחון ישראל וראש הממשלה נתניהו לא הרוויח אפילו שקל אחד מרכש זה. כל הפעולות הקשורות בעניינו של ראש הממשלה דווחו כדין לרשויות המתאימות, וכך גם כל אחזקותיו".

בליכוד מדגישים, "כל החומרים, לרבות נושא הצוללות המצריות, נבדק ע״י היועץ המשפטי לממשלה שקבע שנתניהו אינו חשוד בדבר".

בתגובה החריפה לא שכחו להזכיר את סערת הפריצה למכשירו הסלולארי: "ההתנהגות של בני גנץ ביחס לפרשיית הטלפון מעידה על חוסר שיקול דעת שלו, בדומה לתמיכתו בהסכם הגרעין הרע עם איראן והשתתפותו באירוע זיכרון ישראלי- פלשתיני להרוגי ״צוק איתן״ שכללו 1000 מחבלי חמאס".

"אדם שמדינת האויב מספר 1 של ישראל - איראן - מחזיקה עליו מידע רגיש שהוא מסרב לחשוף בפני שותפיו הפוליטיים ובפני אזרחי ישראל, לא יוכל לעמוד מול האיום איראני", ציינו בתגובת הליכוד.

בתגובה לדברי בני גנץ שפסל ישיבה אפשרית עם מועמד עוצמה יהודית ואיחוד מפלגות הימין איתמר בן גביר, מוסר עו"ד בן גביר בתגובה: "בחלום הבלהות שלי לא חשבתי לשבת בקואליציה עם מי שהפקיר את חיילי צה"ל במבצע צוק איתן, ועם מי שיישב בקואליציה עם יועצו של ערפאת אחמד טיבי ויקים איתו גוש חוסם. גנץ הוא איש שמאל קיצוני, הרוצה לפנות מאות אלפי יהודים מביתם. אני מאחל לו לשבת באופוזיציה, כשאני אהיה חבר הועדה למינוי השופטים".

בני גנץ חרדים תקשורת קואליציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד