י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לאחר דיון בבימ"ש

שוחררו העצורים מזירת הפיגוע באריאל

הנערים שנעצרו אמש במהלך שיעור תורה שמסר הרב דב ליאור בזירת הפיגוע החריד סמוך לצומת אריאל, שוחררו בתום דיון שנערך בבית המשפט

שוחררו העצורים מזירת הפיגוע באריאל
פיגוע ירי בצומת אריאל צילום: דוברות זק"א

שני הנערים שנעצרו אתמול (שלישי) בבית המדרש שהוקם בצומת אריאל, הושארו במעצר במהלך הלילה, ושוחררו לאחר דיון בבימ"ש השלום בפ"ת. השניים נעצרו בפשיטה של המשטרה על בית המדרש והם חשודים כי התעמתו עם השוטרים שהפריעו לשיעור שנערך במקום.

המקרה ארע אמש כאשר שוטרים נכנסו למבנה בית המדרש שהוקם בצומת אריאל לזכרם של נרצחי הפיגוע מתחילת השבוע. כתוצאה מהכניסה של אותם השוטרים אל המבנה, הופסק שיעורו של הרב דוב ליאור ובמקום פרצה מהומה כאשר הנוכחים במקום דרשו מהשוטרים לכבד את הרב, ולהמתין בחוץ עד שהרב יסיים את השיעור שלו. כתוצאה מהמהומה נעצרו שני הנערים בחשד כי הם תעמתו עם השוטרים שנכנסו אל המבנה.

עו"ד נתי רום, המייצג את העצורים מטעם ארגון חוננו, תקף בחריפות את התנהלות המשטרה במקום. לדבריו של עו"ד רום, היה ידוע לכולם שבית המדרש הוקם אך ורק לימי השבעה ובכוונתם של המקימים היה לפרק אותו בתחילת השבוע הבא, לכן לא ברור מדוע היה למשטרת ישראל כל כך דחוף להיכנס אמש אל המבנה ולהפריע לעשרות אנשים שבאו לכבד את זכרם של הנרצחים ולשמוע שיעורים לעילוי נשמתם. בדיון בבימ"ש טען עו"ד רום כי מעצרם של שני הנערים נעשה באופן לא חוקי תוך הפרה בוטה של חוק הנוער.

נציין כי במהלך הלילה הגיעו כוחות הביטחון למקום והרסו את בית המדרש המאולתר.

עו"ד נתי רום אשר ייצג את השניים מטעם ארגון חוננו מסר "אתמול בלילה נעצרו שני קטינים ששהו במקום פיגוע הטרור בצומת אריאל. הם למדו שם תורה ונעצרו והמבנה אף נהרס. זכויותיהם נרמסו לצערנו הרב הם שהו במעצר בלילה. מעצר מיותר לחלוטין ואנחנו שמחים שרווח והצלה יצא להם מכאן מבית המשפט שקבע שלא היה מקום לעוצרם.".

אריאל עצורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד