י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
צפו בתיעוד

נתניהו: איראן מחזיקה מידע רגיש על גנץ

ראש הממשלה בנימין נתניהו יוצא במתקפה חריפה נגד בני גנץ ומאשים אותו כי הוא נתון לסחיטה בידי האיראנים בעקבות הפריצה למכשיר הסלולארי שלו | צפו

נתניהו: איראן מחזיקה מידע רגיש על גנץ
נתניהו צילום: Tomer Neuberg/Flash90

ברקע המתקפות נגדו מצד מנהיגי מפלגת 'כחול לבן', ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הצהרה לתקשורת והשיב מלחמה לבני גנץ על הטענות שהשמיע נגדו.

בפתח דבריו אמר נתניהו, "אני מברך את השב"כ, את הימ"מ ואת צה"ל על חיסול המחבל שביצע את הפיגוע הנפשע באריאל. הייתי אתמול בשטח עם אלוף הפיקוד, ביקרתי גם את משפחתו המופלאה של הרב אטינגר ז"ל בישוב אלי, כולנו מחזקים אותם. אנחנו נלחמים בטרור ומנהלים מדיניות תקיפה נגדו".

"הבאנו את מדינת ישראל למצב הטוב ביותר בתולדותיה", אמר רה"מ. "זהו העשור הכלכלי, הבטחוני והמדיני הטוב ביותר בתולדות ישראל".

"אתמול פתחנו כאן בירושלים נציגות דיפלומטית של מדינה אירופית. הערב אפשר עם מזכיר המדינה האמריקאי מרק פומפיאו, היחסים עם ארה"ב מעולם לא היו חזקים כ"כ, אח"כ אפגוש את מנהיגי יוון וקפריסין, יצרנו ברית אזורית בה אנו הופכים את ישראל למעצמת גז".

בשלב זה עבר נתניהו למתקפה ישירה כלפי ראשי מפלגת 'כחול לבן' ואמר: "כל העובדות הללו ועובדות אחרות לא מפריעות ללפיד וגנץ. הם ממשיכים בניסיון הנואש שלהם להציג את ישראל ככושלת וחסרת הישגים. הציבור חכם והציבור יודע את האמת על ההצלחות הכבירות שלנו. בימים האחרונים הייאוש של לפיד וגנץ הביא אותם לשפל חדש".

"הם מנסים בכוח להנשים פרשה שנבדקה עד תומה עם כל המידע ושנקבע לגביה באופן חד משמעי שלא נפל רבב בהחלטותיי, ושכולן היו למען בטחון ישראל", ציין נתניהו.

נתניהו ביקש להבהיר, "אין פה שום מידע חדש, אין פה שום דבר חדש חוץ מדבר אחד: הפאניקה של לפיד וגנץ. ואנחנו שואלים את עצמנו, והציבור שואל את עצמו, מה הסיבה לפאניקה הזאת? מה קרה? התשובה ברורה. לפיד וגנץ בפניקה משום שאיראן פרצה לטלפון של גנץ ולקחה ממנו חומרים רגישים. ההיסטריה של לפיד וגנץ מעלה שאלות קשות".

ראש הממשלה כיוון את המתקפה לעברו של גנץ כששאל, "בני גנץ, מה אתה מסתיר מהציבור הישראלי? מה האיראנים יודעים עליך שאתה מסתיר מאתנו? איזה חומר האירנים מחזיקים עליך? למה לא סיפרת את הדברים לשותפיך למפלגה כשעודכנת על ידי השב"כ".

עוד אמר נתניהו, "מה היה לך להסתיר מהם? האם עשית שימוש חסר אחריות בטלפון האישי שלך, כשאתה שהיית רמטכ"ל וראש חברת סייבר יודע שהמכשירים האלו נגישים לכוחות הביון של האויב, ומעל הכל, איך תעמוד כרה"מ מול איראן האויב מס' 1 שלנו כשאיראן מחזיקה עליך חומר רגיש? זה לא עניין רכילותי, זה עניין של בטחון המדינה. הדרך היחידה שלא תהיה נתון לסחיטה זה שתחשוף עכשיו בפני הציבור את הדברים".

בדבריו טען נתניהו כי מנהיג כחול לבן לוקה בחוסר שיקול דעת. "בני גנץ, אני אומר את זה בצער אבל יש לך בעיה עקבית של היעדר שיקול דעת. איפה היה שיקול הדעת שלך כשהשתתפת באירוע הזיכרון המביש שהעמיד בשורה אחת את חללי צה"ל ואת ההרוגים הפלסטינים בצוק איתן כולל 1000 מחבלי חמאס. איפה היה שיקול הדעת שלך כשחתמת על ההסכם המסוכן עם איראן שאני התנגדתי לו? איפה היה שיקול הדעת של יאיר לפיד ושלך כשאמרתם שיש צדדים טובים בהסכם, שהאיראנים רציונליים, ושהיעדר יהרוס את יחסינו עם ארה"ב".

נתניהו סיים את הצהרתו לתקשורת כשהאשים את גנץ: "גנץ הסתרת את המידע על הפריצה מחבריך למפלגה, אולי חשבת שתוכל להסתיר אותו גם מאזרחי ישראל, אבל אינך יכול לבקש את אמונם של אנשי ישראל בלי שתחשוף בפני ישראל את כל האמת".

"ישראל צריכה רה"מ חזק ולא סחיט, רה"מ שידע לעמוד מול איראן ומול כל אויבינו. אזרחי ישראל, אם אקבל שוב את האמון שלכם אמשיך להוביל את המדינה בשיקול דעת, אחריות ועוצמה לעוד ועוד הישגים כבירים. חג פורים שמח לכולכם".

בני גנץ בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד