י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
18 ימים לבחירות

סקר חדש: 'הליכוד' 26 - 'זהות' עם ששה

18 ימים למועד הבחירות ועל פי כלל הסקרים, הימין יזכה ברוב מושבים בכנסת הבאה, אלא שעל פי סקר המתפרסם הבוקר, הפער בין 'הליכוד' ל'כחול לבן' עומד על 4 מנדטים | ההפתעות: 'זהות' נוסקת מעלה, 'גשר' עוברת | מה חושב הציבור על פסילת בן ארי והפריצה לטלפון של גנץ | הנתונים

סקר חדש: 'הליכוד' 26 - 'זהות' עם ששה
בני גנץ ויאיר לפיד צילום: תומר נויברג, פלאש 90

מאז הבחירות נכנסו לישורת האחרונה והמועד הולך ומתקרב, המפלגות השונות מימין ומשמאל מחריפים את ההתבטאויות והטונים כלפי הצד שכנגד. כך 'הליכוד' מנצל את חשיפת הפריצה לטלפון הנייד של בני גנץ ב'ערוץ 12', למתקפה חזיתית ואישית נגדו. גם הצד שכנגד קיבל כפרי בשל אל תוך ידו, חשיפת חשדות חדשים כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בפרשת הצוללת.

עם זאת, נראה שהמתקפות לעת עתה לא מיטיבות עם שני הצדדים, כך עולה מסקר המתפרסם הבוקר (שישי) בעיתון 'ישראל היום' שנערך בשיתוך ערוץ 'i24news'. אילו הבחירות היו מתקיימות היום, הרי שהתוצאה היתה כדלהלן; מפלגת 'כחול לבן' היתה זוכה למירב הקולות - 30 מנדטים, אחריה 'הליכוד' עם 26 מנדטים.

המפלגה השלישית בגודלה היא מפלגת 'העבודה' עם 9 מנדטים. במקום הרביעי - 'איחוד מפלגות הימין', הכוללת את סיעות 'הבית היהודי', 'האיחוד הלאומי' ו'עוצמה יהודית' עם 7 מנדטים. 

שלוש מפלגות שמקבלות בסקר ששה מנדטים, הם 'יהדות התורה', 'זהות' של פייגלין ו'מרצ'.

מפלגת 'הימין החדש' בראשות בנט ושקד עם 5 מנדטים, כך גם איחוד המפלגות תע"ל-חד"ש בראשות איימן עודה ואחמד טיבי - 5 מנדטים.

חמש מפלגות נמצאות על פי הסקר על קו אחוז החסימה עם ארבעה מנדטים, והן; ש"ס, ישראל ביתנו', כולנו' בראשות משה כחלון, 'גשר' בראשות אורלי לוי אבוקסיס ורע"מ-בל"ד, גם כן עם 4 מנדטים.

מן הסקר עולה כי בנימין נתניהו, עדיין בעל הסיכויים הגבוהים יותר להרכיב את הממשלה הבאה, כאשר גוש הימין זוכה ב-62 או אפילו 66 מושבים, תלוי היכן ממקמים את ח"כ אורלי לוי אבוקסיס, שעוברת את אחוז החסימה, אחרי תקופה ארוכה שהיתה מתחתיו. לעומת 54-58 מושבים לגוש המרכז-שמאל-ערבים.

שלוש מפלגות ימין אשר נסקרו, אך היו רחוקים מאוד מאחוז החסימה, הן; מפלגת 'צומת' בראשות אורן חזן עם 1.7%, מפלגת 'מגן' בראשות תא"ל גל הירש עם 0.3% ומפלגת 'יחד' בראשות אלי ישי - עם 0 אחוזים.

מי מתאים יותר לכהן כראש הממשלה?

בנימין נתניהו ממשיך להוביל עם 43%, לעומת 34% הסבורים כי בני גנץ ראוי יותר. 23% השיבו כי אינם יודעים.

האם הפריצה לטלפון הנייד של בני גנץ תשפיע על תפקודו?

רוב הנשאלים 68% סבורים כי אינה פוגעת בתפקודו וביכולותיו, לעומת 32% הסבורים כי הפריצה עלולה להשפיע על יכולותיו.

כמו כן, נשאלו משתתפי הסקר, האם בג"ץ צדק בכך שפסל את מיכאל בן ארי מלהיבחר לכנסת. 54% סבורים כי בג"ץ צדק בהחלטתו, לעומת 46% הסבורים כי ההחלטה אינה נכונה.

הסקר בוצע בקרב 613 נשאלים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל. טעות דגימה היא ארבעה אחוזים.

ישראל היום סקר בחירות סקר מנדטים בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד