י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אירוע חמור ויוצא דופן

פיגוע בכלא: אסירי חמאס דקרו סוהרים

שני סוהרים נדקרו על ידי אסירים של חמאס, אחד מהם במצב בינוני • יחידת מצדה פרצה לאגף והשיגה שליטה על האסירים, כאשר 11 מהם נפצעו בדרגות שונות | השר לביטחון פנים: "ההתקפות לא ירתיעו אותנו מלהפעיל את החסמים הסלולריים שמונעים טרור"

פיגוע בכלא: אסירי חמאס דקרו סוהרים
פינוי סוהר שנדקר בכלא קציעות צילום: Meir Even Haim/Flash90

פיגוע דקירה בכלא: שני סוהרים נדקרו על ידי מחבלים של חמאס ונפצעו. אחד מהם במצב בינוני והשני במצב קל. 

מדובר במחאה של אסירי חמאס הנמשכת זה למעלה משבוע, על רקע הכנסתם לאגף בו אין קליטה סלולרית. במהלך פינוי אסירים מאגף 4 לאגף 3, שני אסירים שנשארו אחרונים במתחם, דקרו בצוואר שני סוהרים. 

יחידת מצדה, יחידת השתלטות מיוחדת של שירות בתי הסוהר, פרצו לאגף והשיגו שליטה. 

אחד הסוהרים שתחילה הוערך מצבו כקשה, פונה במסוק לבית החולים 'סורוקה' בבאר שבע, הוכנס לחדר הטראומה ומצבו מוגדר כעת בינוני, משב"ס נמסר כי הקצין בדרגת רב כלאי, מפקד משמרת בבית הסוהר, עבר בדיקות, וכי הוא בהכרה ושוחח טלפונית עם משפחתו.

סוהר נוסף נפצע באורח קל וחזר לפעילות.

פינוי הסוהר הפצוע לסורוקה. צילום: Meir Even Haim/Flash90

בנוסף נפצעו בתקרית אחד עשר אסירים בדרגות פציעה שונות, שבעה מהם נזקקו לטיפול רפואי ופונו לבית החולים.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, התייחס לפיגוע הדקירה ואמר, "תקיפת סוהרינו בכלא קציעות על ידי מחבלי החמאס חמורה מאד ומוכיחה שוב ששירות בתי הסוהר נמצא כיום בחזית המאבק בטרור. נמשיך להילחם בטרור גם בתוך בתי הכלא ולמנוע הכוונת פיגועים מתוך הכלא כנגד אזרחי ישראל".

ארדן הוסיף ואמר "ההתקפות לא ירתיעו אותנו מלהפעיל את החסמים הסלולריים שמונעים טרור והן רק ממחישות את חשיבות הפרוייקט. אני שולח רפואה שלמה ללוחמי שב"ס הפצועים ומחזק את הסוהרים שפועלים בנחישות אל מול המחבלים".

פינוי הסוהר. צילום: Meir Even Haim/Flash90

נזכיר, בשבוע שעבר היה זה בכלא רמון, אסירים ביטחוניים הציתו ארבע עשר תאים בבית הסוהר, וזאת על רקע הכנסתם לאגף בכלא, בו הותקנה מערכת שחוסמת את האפשרות לבצע שיחות או לשלוח הודעות במכשירי הסלולר שמוברחים באופן קבוע לבתי הכלא. לא היו נפגעים כתוצאה מהשריפה, אולם איש סגל אחד נחבל קלות בידו ואסיר אחד נחבל קלות ברגלו, השניים טופלו במקום. בעקבות השריפה, כל 88 האסירים שהיו באגף הוצאו ממנו. "האסירים שביצעו את ההצתה יישפטו וייענשו" נמסר משב"ס.

שירות בתי הסוהר כלא קציעות פיגוע דקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד