כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
צפו בתיעוד

מקלב מבהיר: לא נתפשר בנושא תחבורה בשבת

ח"כ אורי מקלב נשא דברים בבית סוקולוב ונשאל אודות אפשרות להסדר בנושא תחבורה ציבורית. מקלב שלל זאת ותהה לפשר היעדר העיסוק בחשיבות תחבורה ציבורית בשעות הלילה | צפו

מקלב מבהיר: לא נתפשר בנושא תחבורה בשבת
ח"כ אורי מקלב בכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעוד הנושא עומד על הפרק בימים האחרונים ולוקח חלק ניכר בקמפיין הבחירות של מפלגות 'העבודה', 'ישראל ביתנו' ו'מרצ', וכאשר הנושא מוזכר בכל נאום של יו"ר מפלגת 'כחול לבן', חה"כ אורי מקלב מבהיר כי בסיעות החרדיות לא יתפשרו בנושא שמירת השבת במרחב הציבורי.

בפאנל פוליטי שעסק בנושא התחבורה הציבורית בישראל, נשאל חה"כ אורי מקלב כי האם יש סיכוי להסדר כזה או אחר לתחבורה ציבורית בשבת, או מצב שיאפשרו רק בישובים ערביים והבהיר כי אין שום אפשרות.

לדבריו, "כבר היום קיים במכרזים במגזרים הערביים גם בשבת, אבל למשל ראש עיריית תל אביב אמר בעצמו כי אין צורך לתחבורה ציבורית בשבת". לכן, "העמדה שלנו ברורה בנושא הזה. מתוך כל הבעיות שיש בתחבורה הציבורית הגיעו רק לשבת? איפה שירות מלא ביום חול?", תהה מקלב.

חה"כ מקלב נשאל בפאנל מדוע ביהדות התורה לא לקחו מעולם את תיק התחבורה שקרוב לליבם של הנוסעים החרדים כשהוא רמז כי ייתכן והפעם יקחו את תפקיד הסגן. מקלב ציין כי, "אנחנו כבר כמה סגנים היה לנו במשרד התחבורה, אתם לא תאשימו אותנו שלא לקחנו שר תחבורה ולקחנו סגן שר חינוך אחרי מה שעוללו לנו ממשלת בנט לפיד".

"מעבר לזה", הוסיף מקלב, "בסדרי העדיפויות שלנו התחבורה הציבורית תופסת מקום מרכזי. המפלגה היחידה שיכולה לשתות מצביעים ממני זה מפלגה של תחבורה ציבורית ואני חושש שהרבנים יקראו גם להצביע לה, אנחנו לא מסתכלים על זה כתחביב, תחבורה ציבורית לחלק מהאוכלוסייה היא לא אקסטרה, תבדקו כמה פעילות היה לנו בנושא התחבורה הציבורית".

אורי מקלב תחבורה ציבורית שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד