י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
צפו בתיעוד

חבר המועצת: "שלא ישמעו לראשי הישיבות"

בשל הניסיון לנגוס במצביעים מקרב בני הישיבות ותושבי הפריפריה, מתחולל קרב בין 'דגל התורה' לש"ס | חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי דוד יוסף השמיע מתקפה חריפה על ראשי הישיבות שקוראים לתלמידיהם יוצאי עדות המזרח להצביע עבור יהדות התורה

חבר המועצת: "שלא ישמעו לראשי הישיבות"
הרב דוד יוסף בשיעורו צילום: מתוך הוידאו

בצל הקרב השקט שבנתיים מתנהל מאחורי הקלעים, בו נראה כי ב'דגל התורה' פועלים לנגוס מש"ס קולות בפריפריה ובקרב בני התורה, חבר מועצת חכמי התורה יוצא במתקפה על אותם ראשי ישיבות הקוראים לתלמידיהם לתמוך ביהדות התורה וקורא שלא להישמע להוראתם.

בשיעור השבועי אותו מוסר, התייחס חבר המועצת הגר"ד יוסף לשיתוף הפעולה בין יהדות התורה לש"ס כשאמר כי, "מאוד היה יפה שעבדו ביחד. באמונה ובהשקפה התורנית שלנו אין לנו שום הבדלים, ממילא עבדו יחד יד ביד בנושא שבת כשרות גיורים ועוד".

"הנה עכשיו אני שומע שיש ראשי ישיבות אשכנזים שאומרים לבחורים שלהם 'הכרת הטוב, אתם גדלתם אצל האשכנזים אתם צריכים להציע ג' - עכשיו אני רוצה לומר לאותם בחורים; קודם כל שלא יחששו מזה בכלל בכלל, שיעבדו למען ש"ס ויצביעו למען ש"ס", אמר הרב יוסף בכעס.

חבר המועצת הוסיף וסיפר כי בעבר ניסו ראשי הישיבות הליטאים לקרוא לתלמידיהם לנהוג את מנהגי אשכנז אלא שאביו מרן הגר"ע יוסף זצ"ל קבע כי "אסור להם ללכת אחרי מנהגי האשכנזים, איש על מחנהו איש על דגלו".

"עכשיו כשאנחנו מתקרבים לבחירות אני אומר", הוסיף חבר המועצת ותהה בפני המפלגה האשכנזית; "למה לקחת לנו את הקולות שלנו?; למה אנחנו הלכנו לאשכנזים שיצביעו ש"ס?; אני חושב שכל אשכנזי שיצביע ש"ס תבוא עליו הברכה אבל אני לא הולך להשפיע בנושא הזה".

הרב יוסף הוסיף ותהה, "למה שאנחנו נגיע למצב של רגשי נחיתות?". לדבריו, "יש לנו את שלנו, אנחנו דואגים לספרדים, אנחנו דואגים לקיפוח, אנחנו מקימים מוסדות וישיבות. לא יעלה על הדעת שפתאום מגיע הבחירות מגיע הכרת הטוב, אם שומרים על מנהגי אבותינו אז צריך גם להמשיך את המסורת בבחירות ולהצביע ש"ס".

בשלב הזה פנה חבר מועצת חכמי התורה לכל אותם בחורי ישיבה ספרדים שלומדים במוסדות אשכנזיך ואמר; "כל הספרדים, אם ראשי הישיבות שלכם אומרים להצביע ג' - שלא ישמעו להם, אין פה עניין לא של הכרת הטוב, אין פה שום חשש".

בדרשתו סיפר הרב יוסוף כי בעבר "רצינו לעשות איתם (יהדות התורה) אחדות, בזמנו שקמה ש"ס אני ישבתי ודיברתי", הרב יוסך הסביר מודע זה לא יצא אל הפועל לאחר שהם טענו כי "כמובן שפרוש זה הרבה יותר מהספרדים אז אמרו שהוא צריך להיות קודם, כך גם וויזניץ אז הציעו לספרדים מקום חמישי".

"גם עכשיו", ציין הגר"ד יוסף, "אם תסתכלו על הרשימה שלהם 'בל יראה ובל ימצא' - הספרדי הראשון שיש ברשימה זה מספר 10".

חבר מועצת חכמי התורה הדגיש: "הם לא יקבלו 10 הרי, יש לנו את הספרדים שלנו". הרב סיים והבהיר "אני אוהב אותם ומכבד אותם ואני מברך אותם שיצליחו. אבל איש על מחנהו ואיש על דגלו ונלך ביחד אחרי הבחירות להגן על התורה הקדושה ועל הצביון היהודי שיש הארץ הקודש".

מפלגת שס יהדות התורה הרב דוד יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד