ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
"הוא מבין שהוא הולך להפסיד"

לפיד מודה: "הראיונות של גנץ היו טעות"

מעניין האם בני גנץ שלם עם עצמו ושלם עוד יותר עם הביקורת המזערית שמעביר שותפו, הטוען בתקשורת כי הדם שירק בשתי ראיונות לתקשורת בעודו בביקור בארה"ב, היו טעות | לפיד גם תקף את יריבו המר יו"ר 'הליכוד': "כבר ראיתי לכלוכים בחיי וזה הנמוך מכולם", הוא קבע כי "בנימין נתניהו עומד להפסיד את הבחירות האלה"

לפיד מודה: "הראיונות של גנץ היו טעות"
יאיר לפיד לצד בני גנץ צילום: תומר נויברג, פלאש 90

"זו אכן הייתה טעות. היו לו ראיונות טובים יותר", כך אמר אתמול (שלישי) המועמד לראשות הממשלה ח"כ יאיר לפיד בראיון לבן כספית ואריה אלדד ברדיו 103FM, בהתייחסו לראיונות המביכים שהעניק בני גנץ ביום שני האחרון ליונית לוי ב'ערוץ 12' ולטלי מורנו ב'ערוץ 13'.

בפתח דבריו תקף לפיד את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אין גבול לטירוף. ביבי נלחץ מהצוללות וחייב לומר משהו מטורף כדי שלא נדבר על הצוללות, מפקפק באמינותו של הרמטכ"ל שהוא מינה והאריך לו את השירות. אני יכול להקריא לכם את נאום הפרידה של נתניהו מגנץ, שתבינו זה בדיוק ההיפך. הוא מסתכל על הסקרים ומבין שהוא הולך להפסיד ולכן אין נומך שהוא לא יכול לרדת אליו. ברור שכוונה שלו פוליטית ואין מה שהוא לא יעשה כדי להביס את כחול לבן אך הוא לא יצליח", קבע לפיד.

הוא המשיך בקו התקיף נגד יריבו המר, "כבר ראיתי לכלוכים בחיי וזה הנמוך מכולם. כל שנייה שאנחנו מדברים על זה אנחנו לא מדברים על הריאיון שלו בטלוויזיה בו פלט שהוא אישר את עסקת הצוללות בעצמו. בנימין נתניהו עומד להפסיד את הבחירות האלה ולכן הוא פרק מעצמו כל רסן מוסרי. ככה מתנהג ראש ממשלה לרמטכ"ל? אין גבול לכלום? בושה", כך לפיד.

בהמשך הוא נשאל, הורדת את הראש של מי ששלח את גנץ להתראיין אצל יונית מוושינגטון?

"זו אכן הייתה טעות", הודה לפיד ואמר, "היו לו ראיונות טובים יותר. אני לא מתרגש מזה. בני דיבר עם כולנו מיד שהחלה ההתחממות וקרא לשמור על ממלכתיות עד שייגמר הירי על תושבי הדרום. זה בדיוק מה שהוא ניסה לעשות בריאיון עם יונית. החלטנו להיות טובים יותר מנתניהו ולשמור על סטנדרטים גבוהים ממנו וזה לא כל כך קשה במצב הנוכחי. אנחנו היינו עושים את מה שגבי אשכנזי עשה ב"עופרת יצוקה" ומה שגנץ עשה ב"צוק איתן". אנחנו לא נגביל את עצמנו בזמן בגלל שחמאס הגביל את עצמו בזמן", הבהיר המועמד לראשות הממשלה ברוטציה.

"הרתעה מחזירים בכוח", קבע האיש שניסיונו הצבאי הינו כתב 'במחנה', "שלוש וחצי שנים אחרי צוק איתן היתה לו אפשרות להפוך את האוכלוסייה בעזה לבלם של חמאס אך לא נעשה דבר וחצי דבר. אין לממשלה הזו מדיניות. ישראל כ"ץ עצמו תהה מדוע לא מקימים נמל מול עזה. נתניהו לא עשה שום דבר במשך ארבע שנים ולא החזיר את ההרתעה. אין הרתעה ללא הפעלת כוח".

המראיינים המשיכו והקשו עליו, אתה נותן קרדיט לכל המכות שחטפו חמאס לרמטכ"לים ואת החובות לנתניהו. אולי כוכבי אשם?

"אם נתניהו רוצה קרדיט שיישא בתוצאות כשלא נעשה כלום. ההרתעה צריכה להיות בידיו של הצבא החזק ביותר במזרח התיכון ולא בידי ארגון טרור. זה מחדל מדיני של נתניהו", טען לפיד והתפאר, "בירכתי את נתניהו שבועיים לפני הבחירות על ההכרה על הגולן ואני שמח על זה. ישבתי כשדמעות היו בעיני כשפתחו את השגרירות בירושלים. מנגד בשנתיים האחרונות קרה משהו לנתניהו. מה שהוא לא שינה בעזה הוא כבר לא ישנה. מה שהוא לא שינה בבריאות הוא לא ישנה. מה שהוא לא שינה בתחבורה – הוא כבר לא ישנה".

באשר לחשדות שהוא וחברי מפלגתו מפנים כלפי נתניהו בפרשת הצוללות ועל כך הם נתבעים דיבה, אמר מספר 2 ברשימת 'כחול לבן', "אני מתפלא שאין קשר בין המניות לצוללות. העובדה שנתניהו אישר בלי שאף אחד ידע את מכירת הצוללות למצרים זה מסכן את מדינת ישראל. זה נשק קטלני באמת שנמצא בידיו של צבא שאנחנו לא היינו רוצים שזה יהיה בידיו. לא במקרה מערכת הביטחון הוציאה הודעה שאכן יש כאן סיכון של הזירות הימיות שלנו".

לסיום הראיון הוא נשאל, האם יש הסכם כלשהו עם יו"ר מפלגת 'גשר' אורלי לוי אבקסיס, שתפרוש בתמורה לתפקיד חיצוני? על כך השיב לפיד, "הכל יכול לקרות אבל לא כשמדברים על כך ברדיו". 

יאיר לפיד בני גנץ ראיון מביך רדיו 103 FM בחירות 2019 בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד