י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הראיונות המגמגמים?

סקר חדש: נתניהו מגדיל את הפער על גנץ בשאלת ראש הממשלה

12 ימים לבחירות: הראיונות המגומגמים של גנץ נותנים את אותותיהם - נתניהו מגדיל את הפער על גנץ בשאלת ראש הממשלה • במקביל, 53% מהנשאלים בסקר השיבו שתגובת צה"ל לירי הרקטה לשרון הייתה חלשה מדי • וכמה מנדטים מקבלות המפלגות החרדיות? • כל הפרטים

סקר חדש: נתניהו מגדיל את הפער על גנץ בשאלת ראש הממשלה
גנץ ונתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

12 ימים בלבד לבחירות המכריעות, דומה כי הראיונות המגומגמים של גנץ נותנים את אותותיהם וראש הממשלה בנימין נתניהו מצליח להגדיל את הפער בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה.

בסקר 'כאן' חדשות שמתפרסם הבוקר (רביעי), עולה כי ראש הממשלה זוכה ל-45% תמיכה לעומת 34% של יו"ר רשימת כחול לבן. 

תוצאות הסקר בשאלת ההתאמה. קרדיט: 'כאן' חדשות

לפי הסקר, שבוצע על ידי מכון "דיירקט פולס" - לפני האירועים של הלילה האחרון בדרום - רשימת כחול לבן הייתה זוכה ל-30 מנדטים לו הבחירות היו נערכת היום.

הליכוד של נתניהו הייתה במקום השני עם 28 מנדטים, על רקע ההסלמה בדרום. העבודה מקבלת בסקר שמונה מנדטים ואחריה ניצבת מפלגת הימין החדש עם 7 מנדטים.

יהדות התורה וחד"ש-תע"ל זכו בסקר כאן חדשות לשבעה מנדטים כל אחת. כולנו ש"ס וזהות, שממשיכה להתחזק, מקבלות שישה מנדטים.

מרצ ובל"ד-רע"מ עומדות על חמישה מנדטים כל אחת. גשר מקבלת בסקר 2.6% מהקולות ולא עוברת את אחוז החסימה, כמו ישראל ביתנו שעומדת על 2.1%.

התגובה לרקטה בשרון

רוב הנסקרים, 53%, ענו שתגובת צה"ל לירי הרקטה לשרון הייתה חלשה מדי. 29% השיבו שהתגובה הייתה מידתית ורק 3% טענו שהיא חזקה מדי.

24% מהנשאלים העריכו שתפקודו של נתניהו בימים האחרונים היה טוב. 33% אחוז הגדירו אותו כלא טוב, ושיעור דומה השיבו שהתפקוד היה בינוני.

מה חושב הציבור על התגובה לרקטה בשרון. קרדיט: 'כאן' חדשות

סקר נוסף

סקר נוסף שמתפרסם הבוקר (רביעי) בתכנית 'בוקר טוב ישראל' עם אפי טריגר בגלי צה"ל, מעניק יתרון של שני מנדטים למפלגתו של בני גנץ על פני הליכוד.

על פי הסקר, שנערך על ידי מינה צמח ומנו גבע ממכון 'מדגם', "כחול לבן" בראשות בני גנץ - 30 מנדטים. למעשה, הרשימה רושמת ירידה של 2 מנדטים לעומת הסקר הקודם של מינה צמח ומנו גבע שנערך ביום ראשון השבוע.

מפלגת הליכוד נותרת עם 28 מנדטים, העבודה - מקבלת 10 מנדטים. ללא שינוי. חד"ש - תע"ל 8 מושבים. יהדות התורה - 7, ש"ס נשארת עם 6. הימין החדש, איחוד מפגות הימין ומרצ - כל אחת עם 5 מנדטים.

כולנו, גשר, ישראל ביתנו וזהות - 4 מנדטים. רע״ם בל״ד לא עוברת ומקבלת 1.6% מהקולות.

תוצאות סקר זה מציבות את גוש הימין והחרדים כמוביל עם 63 מנדטים, אחריו, גוש המרכז שמאל והמפלגות הערביות עם 53, ואורלי לוי – 4 מנדטים כאמור.

גם הסקר הזה בחן את עמדת הציבור הישראלי בסוגיית תפקודו של ראש הממשלה לנוכח ההסלמה בדרום.

54% השיבו כי הם אינם מרוצים מתפקודו של ראש הממשלה וטיפולו בסוגיית עזה. מתוכם – יותר מ-30% אמרו שהם מאוד לא מרוצים מתפקודו של נתניהו. לעומתם - רק 35 אחוזים, כן מרוצים.

בני גנץ בנימין נתניהו ראש הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד