י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אפקט הפריצה וההקלטות המביכות

גנץ התעניין במכשיר מאובטח - מי המדליף

עד כמה הזויים ב'כחול לבן'? במפלגה שוללים כי ישנה חפרפרת בתוך המטה שמקליטה את גנץ ומדליפה החוצה כדי לפגוע בו וסבורים כי היריבים מקליטים מרחוק • בתוך כך, גנץ התעניין ברכישת מכשיר מאובטח מפני פריצות

גנץ התעניין במכשיר מאובטח - מי המדליף
בני גנץ בכנס בחירות צילום: תומר נויברג, פלאש 90

בראיונות שהעניק עד כה לתקשורת, הקפיד המועמד לראשות הממשלה בני גנץ להתחמק מן השאלה, לאיזה מידע נחשפו האיראנים בפריצה למכשיר הסלולר שלו, הוא התחמק והשיב כי זהו עניין אישי שאינו אמור לעניין את הציבור, אולם מסתבר כי הנושא דווקא כן העסיק אותו, עד כדי כך שהוא התעניין במכשיר מאובטח אצל אחת מחברות הסייבר הישראליות, כך חשפה אמש (רביעי) הכתבת המדינית גילי כהן ב'כאן11'.

מדובר בחברת Kaymera, המתמחה בפריצה מתוחכמת למכשירים ניידים. החברה אישרה את הפרטים בהודעה ששיגרה ל'כאן11', "בעקבות הפרסומים על חדירת מדינות זרות לטלפונים פרטיים של בכירי מערכת הביטחון של מדינת ישראל, יש עליה בהיקף ההתעניינות של אותם בכירים בהגנה על מערכות המידע שלהם".

על פי הפרסום בסופו של דבר גנץ לא רכש מכשיר מאובטח שכזה. במפלגת 'כחול לבן' סירבו לאשר את הפרטים והשיבו כי הם אינם דנים בתקשורת בנושאי אבטחת מידע.

בתוך כך, הכתב המדיני של 'ערוץ 12' ירון אברהם, פרסם אמש במהדורה המרכזית, כי ב'כחול לבן' סבורים כי ההקלטות שדלפו לכתב הפוליטי ספי עובדיה ב'ערוץ 13', לא הגיעו מתוך מטה 'כחול לבן' וכי אין חפרפרת בין אנשי המטה.

הם מפנים אצבע מאשימה לעבר היריבים, אשר ככל הנראה הקליטו את גנץ באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, שלא מצריכים הימצאות בתוך חדר בו גנץ אמר את הדברים, נשמע דמיוני? יש מצב.

לעומת הטענה הרווחת הזאת, יש מי ב'כחול לבן' שמאשימים את בני גנץ בעצימת עיניים ובהתעלמות מסוגיית ההקלטות המודלפות, שלדבריהם נעשות על ידי אישים מתוך מטה הבחירות, שמקליטים אותו ומדליפים החוצה בכדי לפגוע בו.

מ'כחול לבן' מסרו בתגובה: "מטבע הדברים איננו מגיבים בנושאי אבטחת מידע".

נזכיר, בהקלטה שפורסמה ביום ראשון ב'חדשות 13' נשמע גנץ מאשים את נתניהו ואומר, "אם הייתה לנתניהו דרך שאני אפגע, שיהרגו אותי, הוא היה עושה את זה", מילים קשות שעוררו סערה בתקשורת וברשתות החברתיות.

בני גנץ מדליף הדלפה הקלטות מביכות פלאפון סייבר פריצה מפלגת כחול לבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד