כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
האלוף חתם

צו הריסה לבית המחבל שרצח את התינוק

אתמול חתם מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, על צו החרמה והריסה לדירה בכפר כובאר בה התגורר המחבל צאלח ברגותי, שחוסל על ידי לוחמי הימ"מ

צו הריסה לבית המחבל שרצח את התינוק
תינוק צילום: pixabay

אתמול (רביעי) חתם מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, על צו החרמה והריסה לדירה בכפר כובאר בה התגורר המחבל צאלח ברגותי, שחוסל על ידי לוחמי הימ"מ.

המחבל ביצע יחד עם אחיו עאסם ברגותי את פיגוע הירי סמוך ליישוב עופרה ביום 9 בדצמבר 2018, בו נרצח התינוק עמיעד ישראל איש-רן הי"ד. ארבעה ימים לאחר מכן, ביצע המחבל את פיגוע הירי בצומת גבעת-אסף, בו נפלו הלוחמים סמל-ראשון יובל מור יוסף הי"ד וסמל יוסף כהן הי"ד מגדוד נצח יהודה, ונפצעו לוחם ואזרחית.

בפיגוע הירי בצומת עופרה, נפצעה קשה שירה איש-רן שבבית החולים יילדו את בנה עמיעד ישראל, אך הוא לא שרד ונפטר. גם בעלה, עמיחי נפצע, ומאז שניהם החלימו ושוחררו מבית החולים. בפיגוע בגבעת אסף נרצחו שני חיילי צה"ל מגדוד נצח יהודה, סמ"ר יובל מור יוסף הי"ד וסמל יוסף כהן הי"ד. חייל נוסף מהגדוד, נתנאל אילן (פלבר) בן שיינע ציפורה נפצע באורח קשה מאוד ושירה סבג צעירה תושבת בית אל נפצעה אף היא באורח קשה.

המחבל עאצם ברגותי, ביצע את הפיגוע בעופרה יחד עם אחיו צאלח ברגותי (29), חוסל במהלך מעצרו בכפר כובר שליד רמאללה. עאצם, נעצר כחודש לאחר מכן על ידי לוחמי שב"כ וימ"מ, בתום מאמץ מודיעיני ומבצעי שהחל מיד לאחר הפיגוע, במהלכו, הפעיל שב"כ וצה"ל יכולות מודיעיניות, מבצעיות וטכנולוגיות שונות לצורך איתור המפגע, כולל מעצר של עשרות פעילים וסייענים מקרב תשתיות החמא"ס בגזרת בנימין.

בבית המשפט הצבאי ביהודה הוגש לפני שבועיים וחצי כתב אישום נגד המחבל עאצם ברגותי המייחס לו שורה ארוכה של עבירות חמורות, וביניהן שלוש עבירות של גרימת מוות בכוונה, המקבילה לעבירת רצח, וניסיונות לעבור עבירה זו.

צו הריסה מחבל אלוף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד