כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מה כתב בפתק שהטמין?

בושה: כך השתמש גנץ במקום הקדוש למטרות פוליטיות • צפו

מנהיג מפלגת 'כחול לבן' שלוטש עיניו ללשכת ראש הממשלה, הפך  את מתחם שריד בית מקדשנו ליעד עבור הצהרות פוליטיות במהלך ביקור מתוקשר | כשגבו מופנה לכותל המערבי, אמר גנץ: "המקום מחבר בין מי שימין למי ששמאל. מאחלים שנוכל לעבור בשלום את התקופה הזו"

בושה: כך השתמש גנץ במקום הקדוש למטרות פוליטיות • צפו
בני גנץ בכותל צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בני גנץ, המועמד לראשות הממשלה מטעם מפלגת 'כחול לבן' הגיע הערב (חמישי) לכותל המערבי יחד עם קומץ פעילים, אך במעשיו היה משום ביזוי מקום המקדש מפני שהשתמש בכותל המערבי למטרה פוליטית.

גנץ, שהגיע יחד עם המועמד במקום החמישי אבי ניסנקורן וחלק מפעיליו, נשא תחילה תפילה לשלום המדינה וכן הטמין פתק בין אבני הכותל הקדושות.

הכתבת דפנה ליאל חשפה ב'חדשות 12' תיעוד מהפתק, בו כתב גנץ: "בעזרת ה' שיבוא שלום עלינו ונדאג לשלום בתוכנו", וחתם בחתימתו.

בסיום התפילה, סובב גנץ את גבו ועל רקע אבני הקודש אמר לכלי התקשורת, "נשאתי כעת תפילה מי שבירך על חיילי צהל ותפילה לשלום ומדינה, הכולל הזה שבאנו לכאן היום לא מחפש את הפילוג בעם ישראל אלא את החיבור בין כל העולם בין כל האנשים".

גנץ הוסיף ואמר, "המקום מחבר בין מי שימין למי ששמאל, בין שהם יהיו ימין בין שהם יהיו ששמאל - כולם מייחלים למסורת היהודית ולמורשת היהודית ולמקום המאוד קדוש הזה".

"גם בימים קשים של סערות פוליטיות יש מקומות שהם הרבה יותר משמעותיים מכל הוויכוח שלנו ואנחנו מאחלים לעם ישראל שנוכל לעבור בשלום גם את התקופה הזו ונאהב אחד את השני".

נציין כי במהלך הביקור נקראו לעבר יו"ר 'כחול לבן' קריאות מצד החרדים 'תוריד את הכיפה' ו'לך לכותל הרפורמי'. במקביל, עשרות צעירים ועוברי אורח קראו לצידו "רק ביבי".

 

בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד