ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
"ביבי מפחד מזה שאני קיים"

גנץ מכחיש: "לא עובר טיפולים נפשיים"

הוא כבר שבר שתיקה מזמן ויש שמציעים לו לשוב ולשתוק, אולם הוא בוחר בקפידה היכן להתראיין, מתי ואיפה, לאולפנים הוא טרם הגיע |בראיון שהוקלט עמו בשישי ושודר במוצאי השבת ב'ערוץ 12', התייחס גנץ לשבוע שעבר עליו והגדיר אותו "מצוין" • לגבי ההקלטה בה הוא אומר כי נתניהו ינסה לפגוע בו, "נזכור שכבר קרו דברים" • זאת ועוד

גנץ מכחיש: "לא עובר טיפולים נפשיים"
בני גנץ בראיון ל'ערוץ 12' צילום: צילומסך

בתום השבוע הקשה שעבר בחייו, לאחר שתנועת 'הליכוד' יצאה נגדו בסרטונים שרמזו כי הוא לוקה בנפשו, וזאת לאחר ההקלטות והראיונות המביכים שלו, פורסם אמש (מוצ"ש) בתכנית 'פגוש את העיתונות' ב'ערוץ 12', ראיון שקיימה הכתבת והמגישה רינה מצליח עם יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ, מבעוד מועד בין שישי. (עד כה גנץ לא התייצב בשום אולפן, כל ראיונותיו המעטים לתקשורת, היו במקום שהוא בחר).

במהלך הראיון הוא התייחס לשלל הסערות והמתקפות שעלו נגדו בשבוע שעבר.

המראיינת ציינה בפניו, "היה לך שבוע קשה, לא היית רוצה לחזור אליו?"

"הייתי שמח שהשבוע הזה יחזור על עצמו, זה שבוע מצוין", השיב גנץ ופירט. "הביקור בארצות הברית היה ביקור טוב, הפגישה שלי עם הנהגת איפא"ק ועם הקהילה היהודית, עם גורמים נוספים שביקרתי היו שיחות טובות, היה נאום מצוין. בשבוע הזה היו גם קשיים, לא נורא, חלק מהחיים. אני מתמודד עם זה, ואני לא מתרגש מכל מיני סרטונים".

"מי שמודאג זה לא אני, זה ביבי", קבע גנץ והסביר, "יש לו סיבות טובות להיות מודאג. 13 שנים ראש ממשלה, 10 מתוכן ברצף, שום דבר לא התפתח כמו שצריך בתחום הביטחון, שום דבר לא התפתח בתחום הכלכלה, שום דבר לא התפתח בתחום החברה, אין לו שום פתרונות להציע לבעיות שישנן. הוא פתאום רואה מישהו שקם להחליף אותו, שלא היה קיים לפני שלושה חודשים, ופתאום קורה פה משהו חדש - אז הוא מאוד מאוד מודאג מהדבר הזה. ואם כבר מדבר על פחדים, אז מי שמפחד זה ביבי והוא מפחד מזה שאני קיים כתופעה פוליטית, כי אני באמת הולך להחליף אותו".

"כל הסרטונים וכל הגמגומים - האדם הזה ישב 40 דקות בתוך אולפן, מדבר אך ורק על עצמו, הוא דיבר על ביבי ועל מה קורה לביבי. הוא לא דיבר על מה קורה במדינת ישראל, הוא לא מדבר על אנשים זקנים שצריכים לגמור את החודש ולחיות בכבוד", תקף המועמד לראשות הממשלה, "כל התגובות שלו היו לא לעניין והיו תגובות לדובר, ואני חי איתן בשלום".

מצליח ציינה בפני המרואיין, יש הרגשה שהקמפיין שלכם מנומנם.

"תראו איזה קמפיין, שום דבר לא מנומנם", הסתייג גנץ, "לא היינו קיימים לפני שלושה חודשים, ויצאנו לדרך. הרי, אתם אמרתם שאני לא אכנס לפוליטיקה, אתם אמרתם שלא תהיה חבירה, אתם אמרתם שלא יהיה איחוד, זה קרה וזה קרה. כולם פה חיים תחת ההרגשה, האגדה שנקראת נתניהו. האגדה הזו נגמרה. אפשר לנצח אותו, אפשר להחליף אותו, ואנחנו נעשה את זה".

"יש דיווחים על זה שאתה ערערת על ההחלטה של רה"מ ושר הביטחון לבצע פעילות צבאית מסוכנת במדינת אויב", ציינה מצליח.

גנץ השיב: "מי שהכין את המבצע הזה היה אני, מי שתקף היה אני, מי שקיים את השיח עם הדרג המדיני היה אני, ועשיתי את זה בעוד עשרות מבצעים אחרים. מה שאני לא עושה, זה לא להוציא החוצה פרוטוקולים סודיים. אני לא מדווח לאף אחד על פגישות סודיות. לא מפתיע בעיניי שבמצוקה הפוליטית שראש הממשלה מצוי בה, הוא לוקח חומרים סודיים של מדינת ישראל, דיאלוגים פנימיים של מדינת ישראל, מעוות אותם ומשתמש בהם לצרכים פוליטיים". 

לדבריו, "יש כל כך הרבה אויבים שלי שלא מסוגלים להוציא מילה מהפה כי הם מתחת לאדמה ועמוק - מבינים כמה אני לא הססן. כל התקיפות שביצעתי בכל מיני מקומות, בכל מיני טווחים, בכל מיני שיטות, בכל אחת מהן פרצתי את מעטפות הפעילות של צה"ל, בכל מבצע ומבצע. תמיד הסתכלתי לממונים המדיניים שלי בעיניים, תמיד קיימתי איתם שיח שקוף ומכבד, תמיד עשיתי את מה שסוכם, בין שהמלצתי עליו או בין שהם החליטו עליו", טוען גנץ.

"ואני אגיד עוד משהו, אני אהיה ראש הממשלה והרמטכ"ל וראש אמ"ן ייכנסו אליי לחדר יחד עם שר הביטחון ויציגו לי משהו שאנחנו יותר מסכימים או פחות מסכימים, אני אסכם הם יבצעו והם יכולים להיות רגועים בדבר אחד בלבד, אני לעולם לא אוציא שום דבר מהחדר הזה החוצה, לא בעצמי, ולא על ידי שליחים".

באשר לדוח מבקר המדינה שפורסם אודות הקשרים הפסולים לכאורה של החברה בראשה עמד לבין המשטרה, "המימד החמישי ישבה עם המשטרה בצורה שקופה, המשטרה הכירה היטב את המימד החמישי, היא ישבה איתנו תקופה ארוכה. בפגישה שהייתי בה עם המפכ"ל מעולם לא סגרנו שום דבר עסקי, וכמו שאמרת - המבקר מיוזמתו יצא והבהיר שהדוח הזה מופנה למשטרת ישראל ולתהליכי הרכש שלה. נתנו נתונים נכונים, אני מכבד את המבקר, אני לא מסכים עם הנתון הזה".

הוא המשיך וטען, "ההשמצות בדבר 50 מיליון מעולם לא היו נכונות בשום נקודת זמן. כל מה שהן מבקשות לעשות זה לקחת סיפור שלא קרה, כי לא קיבלנו לא 50 מיליון ולא בטיח, ולהסתיר באמצעותן 16 מיליון שקלים שמחוברים לעסקה של חברה שמחוברת לחברה, וראו איזה פלא, שמוכרת צוללות למדינת ישראל. חמור מאוד, לא עובד על הציבור, הם מבינים בדיוק מה קורה כאן, אף אחד לא קונה את הבלוף של נתניהו". 

גנץ התייחס גם כן לדיווח של עמית סגל לפני כשבועיים, על כך שהאיראנים פרצו לטלפון הנייד של יו"ר 'כחול לבן', "כבר אמרתי בעבר שאין בטלפון שלי שום דבר ביטחוני", וחזר והרגיע את הצופים, "אין שם שום דבר שמפריע לתפקוד שלי היום או יפריע לתפקודי בעתיד. שימי לב שהמדינה הולכת למקום חמור. היום משחקים איתי בגלל פוליטיקה, מחר ישחקו איתך בגלל תקשורת, מחרתיים ישחקו עם שופט שעומד למשפט. אני ממשיך קדימה, אף אחד לא יוריד אותי לא באיומים ישירים ולא באיומים עקיפים. ענייני האישיים יישארו כאלה".

לגבי ההקלטות שפורסמו בראשית השבוע, בהן הוא נשמע אומר כי "נתניהו, לא יכול היה להרוג אותי, הוא היה עושה זאת" אמר גנץ בראיון למצליח, "הרי ידוע שמדובר בשיח של הסתה, על הקשרים של הסתה ולאן הסתה הולכת. נזכור שכבר קרו דברים במדינת ישראל, שלצערנו גם בהם נתניהו היה על בימה בכיכר ציון, הלך אחרי ארון מתים במקום אחר, וראינו איך ההגזמה הזו נגמרה".

הוא המשיך והביא דוגמה נוספת, "פגשנו לפני כמה חודשים אצל גדי איזנקוט מול הקריה אמירות כמו 'גדי, גדי תיזהר רבין מחפש חבר', אני מציע לא לזלזל בזה. תבדקו את האתרים ותראו מה קורה שם. אני לא מפחד מכלום, שום דבר לא יזיז אותי מהמטרה שלי, אני בא לשרת את מדינת ישראל, את אזרחי ישראל, במשך 40 שנה סיכנתי את חיי בשביל המדינה - אני מתכוון להמשיך וכלום לא יזיז אותי משם. נתניהו היה שמח מאוד שאני לא אעמוד בדרכו הפוליטית, ויש לי חדשות בשבילו, אני אעמוד גם אעמוד, אני הולך להחליף אותו".

רינה מצליח שאלה את יו"ר כחול לבן', איך זה שהכל מסביבך דולף? "שום דבר לא דולף, פה ושם יש יציאות", השיב. "את יודעת, אז יש הקלטה אחת ויש שתיים, אנחנו חיים במערכת פתוחה. זה לא דיקטטורה, ודברים חיים פה. העיתונות הרי מתפרנסת מזה. שימו לב מה לא קורה אצלי - התקשורת מפרסמת איזושהי הקלטה שמישהו מצא באיזשהו מקום, אין סיטואציה שבתוך חדרי הקבינט אנשים מוציאים חומרים החוצה. כשידליפו מצגת מתוך הדיון שלי אני אבצע על זה חקירה. מה זה סוד מדינה הדיונים שלי? איזה סוד אני מסתיר פה? אני מסתיר פה תקיפות בכל מיני מדינות? אני מסתיר פה מבצעים בכל מיני מקומות? או שאני מתדרך את אנשיי? פחות חשוב זה איזו הדלפה יצאה מאיזה דיון פוליטי במפלגה כזו או אחרת, או מה אמר א' על ב'. מה שמאוד חשוב, וזה קורה במדינה שלנו, שהקבינט לא ידלוף, שתהיה משמעת ממשלתית במקומות האלה, את זה נתניהו שכח לעשות".

לקראת סיום נשאל גנץ, אודות השמועות מסביבתו, האומרים כי אם גבי אשכנזי היה עומד בראשות 'כחול לבן' מצבם היה טוב יותר? "אני אוביל את הרשימה. גבי שותף מצוין ויש לנו דרך ארוכה אחרינו. הביחד שאני מוביל עם גבי ויאיר ובוגי ועם חברים אחרים טובים שישנם - אנחנו הולכים להחליף את השלטון. זה ממש בהישג יד, זה לא רחוק. אנחנו נהיה המפלגה החזקה בישראל, אנשים מבינים שהדרך היחידה ליצור שינוי אמיתי במדינת ישראל היא לשים כחול לבן בקלפי".

לגבי הסקרים אמר, "במשך חודשיים, בכל הסקרים מובילים בכמה מנדטים, בכל סקר זה זז לפה ולשם, ואנחנו נמשיך לגדול. אנחנו מדברים עם גורמים מהמפלגות השונות, אנחנו מקיימים קשרים. הם מבינים שעידן ביבי נגמר, הם יודעים שביבי הולך. חלק מהם הביע מיאוס מביבי".

לסיכום, שאלה מצליח את המועמד לראשות הממשלה, על אודות הפרסום של בן כספית ב'מעריב', לפיו הוא טופל בעבר במשך שנתיים או שלוש אצל פסיכולוגית, "תהיו רגועים, אני לא עובר טיפולים נפשיים. הכל בסדר. אמרתי כבר בעבר, אני אומר שוב מה שאספתי ביום בלבנון היו לחצים הרבה יותר גדולים מכל מיני סיפורים שמנסים לעשות. אני מלווה על ידי יועצת ארגונית בשלוש שנים האחרונות בתחומים הארגוניים והעסקיים שלי. הכדורים היחידים שאני מכיר הם 5.56 ו-7.62".

בנימין נתניהו בני גנץ בחירות 2019 רינה מצליח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד