א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
במעמד אלפים

נשיא המועצת פרץ בבכי: "תראו מה שהם רוצים לעשות" • צפו

תנועת ש"ס התכנסה הערב למפגן כוח בראשות עשרות רבנים המביעים תמיכה במפלגה לקראת הבחירות שיוכרעו בעוד שבוע בדיוק • בשיאו של הכינוס, התקשה נשיא המועצת לפתוח את דבריו כשקולו נשנק מדמעות, וזעק: "רוצים למחוק את התורה כולה ואיך אנחנו נשתוק?"

נשיא המועצת פרץ בבכי: "תראו מה שהם רוצים לעשות" • צפו
ראש הישיבה חכם שלום הכהן צילום: יעקב כהן

שבוע בלבד לבחירות הגורליות: אלפי תומכים ובראשם עשרות רבנים השתתפו הערב (שלישי) בכנס הבחירות המרכזי של תנועת ש"ס, כאשר הנואמים ניצלו את ההזדמנות להתריע מפני לפיד וגנץ, כשבשיא הכנס עלה נשיא המועצת הגר"ש כהן לנאום ולא הצליח לעצור את הדמעות.

תחילה נאם הגאון הרב ציון בוארון, שחזר לאחרונה לשורות ש"ס, והודיע על תמיכה בתנועה בבחירות הקרובות, שאמר כי הציבור אדיש. "עברנו הרבה מערכות בחירות אבל לא ראיתי אדישות ואי אכפתיות בציבור כמו עכשיו". לדבריו, "דברים ברומו של עולם עומדים להכרעה בעוד מספר ימים".

אחריו נאם זקן חברי המועצת הגר"ש בעדני, שכינה את לפיד וגנץ ממפלגת כחול לבן "מנוולים". לדבריו, "אני מסתובב ואומר כל הזמן, עוד הפעם יעלו המנוולים האלה לפיד וזה, כמה סבלנו? מה יהיה מחר? לא רוצה להסביר בשכל, כל אחד מבין. יש להם שנאה ליהדות".

הרב בעדני הוסיף בנאומו, "אל תפקירו אותנו בין האנשים האלה. מה יהיה עם השבת? מה יהיה עם הישיבות? מה יהיה עם כל זה?". הוא דיבר על התקופה שבה המפלגות החרדיות ישבו באופוזיציה בזמן ממשלת בנט-לפיד ואמר כי "מספיק סבלנו פעם אחת ובכינו, לא רוצים לסבול עוד פעם. כל הכסף הקואליציוני שנקבל יש להקדיש את זה לחינוך".

הגאון רבי דוד יוסף, חבר מועצת חכמי התורה ובנו של מרן הגאון רבי עובדיה יוסף זצ"ל, תקף אף הוא את לפיד כשאמר לקול קריאות בוז: "קראנו לא מזמן את הפרשה שבה נכתב 'זכור את אשר עשה לך עמלק', לא משווה חלילה שום יהודי לעמלק, לא רוצים לפגוע בשום יהודי, אבל רבותיי 'זכור את אשר עשה לך לפיד'. כמה כואב הלב להיזכר לפני שש שנים, מה עשה לפיד חוץ מחוק הגיוס הידוע לשמצה?".

"לפיד הוא איש אכזר. הוא גזר גזירות נוראות על ילדי ישראל, הוא לא רוצה שהחרדים יביאו הרבה ילדים לעולם, אז הוא גזר לקצץ קצבאות ילדים", ציין הרב יוסף והזכיר, "גם הפעם התחייבנו ללכת עם נתניהו, רק מקווים שהוא יילך איתנו. הסכנה של לפיד גדולה יותר, הפעם מדברים שהוא יהיה חלילה מפלגת שלטון".

בשיא הערב עלה מנהיגה הרוחני של ש"ס, נשיא המועצת הגר"ש כהן לשאת דברים, כשהוא מתקשה לפתוח את משאו, הוא פרץ בבכי ואמר, "ריבונו של עולם צועק עלינו, תראו מה שרוצים לעשות, לחלל שבת, לרדוף את בני הישיבות ולמחוק את התורה כולה ואיך אנחנו נשתוק? הקדוש ברוך הוא מחכה לנו".

"עמלק עשה שתהיה קרירות באדם, זה הדבר הכי גרוע. כמה צריך לעשות כדי שהממשלה לא תוכל לקום בלי החרדים כולם. אני רוצה להגיד גם למפלגות הרשעיות, מתפלל עליכם שהקדוש ברוך הוא לא יצליח ידכם. תדעו לכם, אם ה' עשה שלא תצליחו זה כי הוא אוהב אתכם כדי שלא תחללו את שמו".

נשיא המועצת חכם שלום כהן ש"ס כנס בחירות בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד