כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
"הרחובות רדומים"

בנאום הגעוואלד: סגן השר שיגר אות אזהרה לחצרות שלא יצביעו

סגן השר יעקב ליצמן נשא דברים נוקבים בפתח ישיבת מטה ירושלים של יהדות התורה והשמיע 'נאום געוואלד' | ליצמן התלונן: "אני לא רואה את הבחירות בשטח" | וגם: סגן השר שלח מסר של אזהרה כלפי חצרות שמבקשות את עזרתו אך החסידים נמנעים מלהצביע בבחירות | צפו בוידאו

בנאום הגעוואלד: סגן השר שיגר אות אזהרה לחצרות שלא יצביעו
ליצמן צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

פחות משבוע לבחירות, בעוד ברחובות החרדים לא מורגשת אווירת הבחירות שלכאורה אמורות להיות מכריעות עבור המגזר, יוצא היום סגן השר יעקב ליצמן ויו״ר יהדות התורה בנאום געוואלד בו הוא קורא לפעילים ולמצביעים להתעורר פן יהיה מאוחר.

בדברים שנשא בפתח ישיבת מטה ירושלים אמר סגן השר, "אני לא מרגיש את הבחירות ברחובות, הציבור רדום - הם חושבים שכבר יש לנו עשרה מנדטים כי אלי ישי הביא אותם אבל בסקרים האחרונים ירדנו משבע לשש".

ליצמן דחה את אותם טענות האומרים כי הסקרים לא יודעים לסקור את יהדות התורה כשלדבריו, "כשהיו שבעה מנדטים האמנו להם, אז בשש לא נאמין להם? - אם לא נעבוד נהיה בבעיה, אנחנו ברגע האמת, אחוז ההצבעה יכול להיות גבוה ובפעם הקודמת איבדנו את המנדט השביעי".

"המצב כרגע לא טוב, אנחנו חייבים להעלות את אחוז ההצבעה במגזר החרדי, אנחנו צריכים לחזור ל-90% הצבעה". הוסיף ליצמן ואמר בהומור, ״לא ביקשתי מאה ועשר אחוזי הצבעה. צריך לצאת ולהצביע. אני לא רואה את הבחירות בשטח".

ליצמן נאום בפני נציגי אגודת ישראל

"הולכת להיות קואליציה קשה מאוד", התריע ליצמן, "אני לא יודע מה זה פייגלין, לא יודע מה זה אמסלם, אני לא רואה איך נביא את חוק הגיוס או דברים אחרים שאנחנו רוצים להביא. צריך התגברות גם על אגודה וגם על בית המשפט״.

ליצמן העביר אות אזהרה לחסידויות שנעזרות בו אך לא יוצאים להצביע לאחר שנהיו קנאים בחודשים האחרונים: "למחרת הבחירות אני רוצה לדעת כל חסידות מי הצביע וכמה, הבהיר ליצמן שאמר כי, "זה חשוב לי באופן אישי".

ליצמן השיב לדברי גנץ ולפיד שאמרו בכמה הזדמנויות בעת האחרונה כי נראה אחרי הבחירות שגם החרדים יבואו לדון עימם על כניסה לקואליציה. ליצמן הבהיר: "שלא יהיו להם חלומות באספמיה - חד משמעית אנחנו לא נשב עם לפיד בשום פנים ואופן, לא משנה אם הוא מוריד את המועמדות (לראשות הממשלה א.ק.) או לא מוריד את המועמדות - כל זמן שהוא בתוך קואליציה אנחנו לא נהיה שם".

"אני מציע להם שלא להוליך שולל בכלי התקשורת כי אנחנו לא נבוא, לפיד זה אותו לפיד ואת מצע ׳מרור׳ שגנץ עשה זה גם מצע של יאיר לפיד".

יעקב ליצמן בחירות יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד