ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
5 ימים לבחירות

השופט קבע: הקמפיין - "שוחד בחירות"; ש"ס: "רדיפה תרבותית"

חמישה ימים לפתיחת הקלפיות: יו"ר וועדת הבחירות דורש מש"ס להפסיק את קמפיין 'יוסף עליכם' בעקבות חשד לשוחד בחירות • ש"ס: "קשה להאמין איך בישראל של 2019 עדיין מתנהלת רדיפה תרבותית שכזו נגד ציבור ענק שהמסורת היהודית חשובה לו • 'בחדרי' עם כל הפרטים

השופט קבע: הקמפיין - "שוחד בחירות"; ש"ס: "רדיפה תרבותית"
פתק הצבעה עם תמונתו של מרן ואזכור לנתניהו צילום: חיים יהודה, פלאש 90

חמישה ימים בלבד לפתיחת הקלפיות, בעוד ש"ס משקיעים את מירב זמנם לקפיין 'יוסף עליכם' המבקש להכפיל את קולות המפלגה, יו"ר וועדת הבחירות דורש מש"ס להפסיק את הקמפיין בעקבות חשד סביר לשוחד בחירות

המדובר בעתירה שהגישה 'התנועה לאיכות השלטון', כאשר לטענתה - העובדה שמצביעי ש"ס יקבלו אות בספר התורה שנכנס לכותל אם יביאו מצביעים נוספים נחשבת ל"חשד סביר למתנה אסורה" ול"שוחד בחירות" שיטעה את הבוחרים; דבר האסור על פי חוק תעמולת הבחירות.

מנגד, בש"ס טענו כי אות בספר תורה שווה כ-16 אגורות בלבד, מה שמפריח את החשד ל"מתנה אסורה". אלא שהבוקר (חמישי) אימץ היועץ המשפטי לממשלה את עמדת התנועה לאיכות השלטון וקבע כי קיים חשד סביר למתנה אסורה המנוגדת לחוק.

בהחלטה נכתב כי בקמפיין יש חשד ל"עבירה על חוק הבחירות, נדרש כי השוחד יינתן כדי להשפיע על האופן שבו יצביע הבוחר. אין צורך בהוכחת קיומה של השפעה בפועל על הבוחר, ודי בקיומה של אפשרות להשפיע. במקרה דנן, האות בספר התורה הובטחה רק למי שיודיע שבכוונתו להצביע למשיבה, מדובר לפיכך לכאורה בניסיון מובהק להשפיע על אופן בחירת הבוחר".

בהחלטתו קובע השופט חנן מלצר כי "על ש"ס לחדול לאלתר מתעמולת הבחירות האסורה" המגולמת במבצע 'יוסף עליכם'; כשהוא דורש גם להסיר את הפרסומים המודיעים על "מבצע" זה, שיש בו משום הענקת מתנה אסורה.

"כדי שלא לפגוע בספר התורה ובהשלמתו – המשיבה תהיה רשאית להשלים את כתיבת הספר וזאת שלא באמצעות בוחרים - בכוח או תומכים, ולהכניסו לרחבת הכותל רק לאחר יום הבחירות", נקבע.

בעקבות ההחלטה, בש״ס מיהרו לעתור לבג״ץ נגד ההחלטה לפסול את מבצע ״יוסף עליכם״ וכתיבת האותיות בספר התורה.

"קיבלנו בתדהמה את החלטת השופט מלצר לפסול את מבצע "יוסף עליכם" המבוסס על צוואתו של מרן הקדוש רבנו עובדיה יוסף זצ"ל להוסיף עוד ועוד קולות לתנועתו הקדושה ע"י כתיבת ספר תורה לעילוי נשמתו", נאמר מטעם המפלגה לפני שעה קלה.

בתנועת ש"ס הוסיפו כי "קשה להאמין איך בישראל של 2019 עדיין מתנהלת רדיפה תרבותית שכזו נגד ציבור ענק שהמסורת היהודית חשובה לו, ובעוד מפלגות אחרות מחלקות בהיתר כובעים, חולצות בעלות כספית גבוהה בהרבה, דווקא כלפי ש"ס נקבעת שוב ושוב החלטה תמוהה שאות בספר תורה הנה "מתנה אסורה" למרות ערכה הממוני הפעוט. הניסיון "לחנך" מחדש את הציבור המזרחי ולנתקו מהזיקה למסורת, לתורה וליהדות לא יעבוד".

עוד נאמר מטעם המפלגה כי "תנועת ש"ס תעתור היום לבג״ץ כנגד ההחלטה כדי לאפשר את המשך כתיבת האותיות למצטרפים למבצע. בשלב זה ימשך מבצע המצטרפים לתנועה ללא כתיבת האותיות. בלי קשר להחלטה כזו או אחרת - איש לא יעצור את דרכו ומורשתו של מרן, ולעילוי נשמתו נכניס את ספר התורה ברוב פאר והדר לכותל המערבי!".

ש"ס קמפיין ספר תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד