ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
סגירת מעגל בקרמלין

שרידיו של באומל הי"ד הועברו לישראל; נתניהו לפוטין: "אני נרגש"

בצל הבחירות המתקרבות: ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים פגישה ידידותית במיוחד בקרמלין עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין • "אתה ביטאת עכשיו את הערך העליון שאתה והעם הרוסי מייחסים למציאת נעדרים, להחזרת חיילים לקברם. זהו ערך משותף לכולנו", שיבח נתניהו את הנשיא

שרידיו של באומל הי"ד הועברו לישראל; נתניהו לפוטין: "אני נרגש"
נתניהו ופוטין צילום: קובי גדעון / לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף בטקס רשמי של משרד ההגנה הרוסי בו נמסרו לידי ראש הממשלה שרידי החפצים של זכריה באומל ז"ל. בטקס השתתף רמטכ"ל צבא רוסיה ולרי גרסימוב.

נתניהו ביקש להודות בטקס לנשיא רוסיה: "תודה רבה לך אדוני, תודה רבה שוב לנשיא פוטין ולמשרד ההגנה של רוסיה. היום המרגש הזה, והטקס המרגש הזה, מבטאים עוד ביטוי של הקשר המיוחד בין העם הרוסי והעם היהודי".

"אנחנו אף פעם לא שוכחים את הקורבן העצום של העם הרוסי והצבא האדום בהצלת האנושות ובהצלת העם היהודי מפני המפלצת הנאצית. מאות אלפי יהודים לחמו בגבורה בשירות הצבא האדום ורבים מהם אנחנו מכירים בארץ, הם עדיין נושאי מדליות, ורבים אחרים עזרו להקים את צבא ההגנה לישראל".

נתניהו בטקס. צילום: קובי גדעון / לע"מ

"לכן זה מחמם את הלב לראות את השותפות של הערכים, של כיבוד לוחמים, אחוות לוחמים, רעות לוחמים והעיקרון החשוב שלא משאירים אף אחד מאחור".

אני רוצה להודות לך אדוני, בשם העם בישראל, בשם חיילי צבא ההגנה לישראל ובשם כל האבות והאימהות של החיילים שלנו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודה בטקס לנשיא פוטין ולמשרד ההגנה על המאמץ להבאת זכריה באומל ז"ל לקבר ישראל לאחר 37 שנים.

בטקס נוגנה מנגינת אבל בידי תזמורת משרד ההגנה הרוסי. בתום הטקס, דגל ישראל שהונח על הארון (בו החפצים), קופל ע"י אנשי משמר הכבוד ונמסר לראש הממשלה.

קודם לכן, ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בקרמלין במוסקבה ואמר לו בפתח הפגישה: "אני תמיד שמח לבקר כאן אצלך אדוני הנשיא, אבל היום אני נרגש במיוחד".

נתניהו החמיא לנשיא רוסיה, "אתה ביטאת עכשיו את הערך העליון שאתה והעם הרוסי מייחסים למציאת נעדרים, להחזרת חיילים לקברם. זהו ערך משותף לכולנו".

"לכן, לפני שנתיים פניתי אליך בבקשה אישית - שתעזור לנו למצוא את השרידים של החיילים, כולל את זכריה באומל, מתוך השותפות הגדולה לערכים של רעות לוחמים ואחוות לוחמים. אתה נענית מיד. אמרת שאתה תפעל באופן אישי. אתה הפעלת את אנשיך שעשו עבודה יוצאת מן הכלל, ולפני ימים אחדים הבאתם לנו את זכריה באומל ז"ל לארץ, והוא ייטמן בירושלים היום בלילה".

"אני רוצה להודות לך ידידי, בשמי ובשם עם ישראל על מה שעשית, על הידידות האמיצה בינינו, שהיא חשובה מאוד למדינתנו, היא חשובה מאוד ליחסים בינינו, אבל אני חושב שכאן היא מתעלה ומביאה לידי ביטוי ערך משותף גדול שמאחד את שני העמים שלנו. אני מבקש להודות לך בשם עם ישראל כולו. תודה לך".

נתניהו ופוטין. צילום: קובי גדנעון / לע"מ

רה"מ הוסיף: "אכן יהיה טקס מאוד מרגש של משרד ההגנה שלך. אני מבקש להודות בהזדמנות זו למשרד ההגנה ולצבא רוסיה על הסיוע החשוב - הוא לא יישכח, הוא ייזכר. בתולדות עמנו זה ייזכר".

"(על משפחת באומל) הם התרגשו בדרך שאני לא יכול לתאר לך אדוני הנשיא. הם כל כך היו נרגשים, קודם כל מחזרתו של הבן והאח. האבא כבר נפטר, אבל האימא עוד מעט בת 90, הייתה בסערת רגשות גדולה. האחות, האח והילדים שלהם באו לראות אותי, וכשסיפרתי להם על ההחלטה שלך ועל העובדה שחיילים רוסים עשו פעולות, לפעמים גם תוך סיכון עצמי, הם היו פעורי פה, וביקשו ממני להביע את תודתם העמוקה שהיא התודה של כל אזרחי ישראל".

בתום הפגישה השתתף רה"מ נתניהו בטקס רשמי שנערך במשרד ההגנה הרוסי.

בנימין נתניהו ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד