י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
גוש הימין ניצח

מסתמן: תיקו בין הליכוד לכחול לבן - החרדים עם כוח פנומנלי

אחרי שעות ארוכות ומורטות עצבים, נכון לספירת 97% מהקולות; גוש הימין ניצח עם רוב של 65 מנדטים • 'הליכוד' התחזק מ-30 מנדטים בכנסת הנוכחית ל-35 • המפלגות החרדיות שהיו בכנסת הנוכחית עם 13 מנדטים התחזקו ל-16 והפכו לכוח מכריע בכל ממשלה שתקום • בנט ושקד בחוץ

מסתמן: תיקו בין הליכוד לכחול לבן - החרדים עם כוח פנומנלי
נתניהו וראשי המפלגות החרדיות צילום: יונתן זינדל/נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

אחרי מדגמים דרמטיים שחלקם ניבאו פער של ארבעה מנדטים לטובת 'כחול לבן', במהלך הלילה ככל שהתקדמו עם ספירת הקולות, התבררה תמונה שונה לחלוטין. לאחר ספירת 97% מהקולות, 'הליכוד' התחזק ל-35 מנדטים. 'כחול לבן' קיבל 35 מנדטים ובכך בעצם ישנו תיקו בין המפלגות הטוענות לכתר. ש"ס ו'יהדות התורה' הפתיעו בסופו של מירוץ ארוך ומפרך עם 8 מנדטים כל אחת.

קודם לכן, כשעה לאחר פרסום המדגמים עשו ב'כחול לבן' טעות של טירונים. ארבעת ראשי המפלגה בני גנץ, יאיר לפיד, בוגי יעלון וגבי אשכנזי נהרו למטה המפלגה התחבקו, רקדו והיושב ראש גם נשא נאום ניצחון בו עקץ את יריבו שכביכול הפסיד. 

גנץ אמר בין הייתר: "אנחנו מבקשים להודות לבנימין נתניהו על שירותו למען המדינה. לומר שרבות המחלוקות בינינו, אך למרות המשקעים והכעסים אנחנו מכבדים אותו והוא צריך לכבד את רצון הבוחר. המפלגה שלנו היא היא הגדולה ביותר והיא זו שצריכה לקבל את המנדט בדיוק כמו שנתניהו אמר ולהקים את הממשלה הבאה".

יו"ר 'כחול לבן' הוסיף כי "בבחירות יש מפסידים, בבחירות יש מנצחים. ואנחנו המנצחים. אני אהיה ראש הממשלה של כולם".

שעתיים לאחר מכן התהפכה התמונה ו'הליכוד' החל להוביל על 'כחול לבן', נתניהו הוותיק והמנוסה זינק על המגמה כמוצא שלל רב ומיהר אל המטה שהיה עמוס במאות פעילים נלהבים. הוא התקבל באהדה רבה. 

בדבריו אמר בין הייתר, "הבאתם הישג כביר, בלתי נתפס, ולתקשורת מגויסת בתנאים בלתי אפשריים והליכוד גדל באופן דרמטי, זה הישג מדהים! ואני רוצה להגיד לכם גם משהו אישי. אני מאוד נרגש שעם ישראל שוב נתן בי אמון בפעם החמישית ועוד אמון גדול יותר!".

"אני אומר לכם, הוא שוב נתן אמון, ועבורי זה חסר תקדים, מתי קיבלנו כ"כ הרבה מנדטים? אני לא זוכר. לפי רוב המדגמים גוש הימין בהנהגת הליכוד ימשיך להוביל את מדינת ישראל ב-4 השנים הקרובות ונמשיך להצעיד את ישראל לפסגות חדשות", קבע נתניהו.

"אני מאמין שהקדוש ברוך הוא וההיסטוריה נתנו לעם ישראל הזדמנות נוספת, הזדמנות פז להפוך את מדינתו לאומה חזקה, מן החזקות בין אומות העולם, ולשם כך אני פועל. מדינה חזקה, מדינה שטוב לחיות בה, מדינה שטוב ובטוח לחיות בה למענינו ולמען הדורות הבאים, למען נצח ישראל".

הניצחון המפתיע של המפלגות החרדיות > כוח משמעותי בכל ממשלה

יו"ר ש"ס אריה דרעי למד משהו כנראה מנתניהו ושידר לחץ ודאגה בימים האחרונים ובעיקר ביום הבחירות, ומסתבר שהקמפיין עבד והשתלם. מפלגה שהסקר הכי מעודד העניק לה 5 מנדטים מקבלת בסופו של דבר 8 מנדטים, זהו הישג משמעותי גם כמפלגה השלישית בגודלה בכנסת.

גם 'יהדות התורה' התחזקה בשני מנדטים, חרף החששות מפני זליגת קולות חרדיים לליכוד ופייגלין ועדיין היו כאלה שהצביעו לשתי המפלגות הללו.

בסך הכללי המפלגות החרדיות שדרך קבע הולכות יחד בגוש אחד באות למשא ומתן הקואליציוני עם 16 מושבים, כוח חזק ומשפיע בכל ממשלה שתקום.

'העבודה' התרסקה - 'הימין החדש' מתנדנדת

מפלגת 'העבודה' מי שהיתה בעברה ממשלת שלטון התרסקה מ-24 מנדטים בכנסת הנוכחית ל-6 מנדטים בלבד והיה מי שכבר שלף ציפורניים ודרש ממנו להתפטר. מדובר ביריבו הפוליטי ח"כ איתן כבל שלא יהיה בכנסת הבאה בשל מיקומו במקום ה-14.

'הימין החדש' - מפלגתם של נפתלי בנט ואיילת שקד, אשר פרשו מן 'הבית היהודי' ויצאו להימור מסוכן, יתכן והפסידה, אולי קולות החיילים שיתווספו בשעות הקרובות יצילו אותה ויכניסו אותה לכנסת. אולם מה שברור, את תיקי הביטחון והמשפטים אותם תכננו לדרוש במו"מ הקואליציוני לא יקבלו בכל מצב.

עוד מתוצאות האמת; חד"ש-תע"ל 6, איחוד מפלגות הימין עם 5 מנדטים, ישראל ביתנו 5, מרצ 4, כולנו 4 ורע"מ-בל"ד עם 4 מנדטים. הוי אומר הגוש הערבי נחלש בכוחו מ-13 מנדטים לעשרה בלבד.

בחירות 2019 המפלגות החרדיות תוצאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד