י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
התחזה וזייף

עובד מס הכנסה עשק מיליונים מהלקוחות

עובד מס הכנסה חשוד כי באמצעות שיתוף פעולה עם רואה חשבון וכן זיוף מסמכים והתחזות עשק מהמדינה ומלקוחות סכומי עתק שנאמדים במיליונים

עובד מס הכנסה עשק מיליונים מהלקוחות
המסמכים המזויפים צילום: דוברות המשטרה

הונאת מיליונים במס הכנסה: עובד מס הכנסה חשוד ששיתף פעולה עם רואה חשבון ממזרח ירושלים, וביצע זיוף והתחזות לאחר במטרה להונות את הלקוחות ואת המדינה. הנזק שנגרם לקופת המדינה נאמד במיליוני שקלים.

לפני שלושה חודשים נפתחה חקירת משטרה לאחר שבעקבות ביקורת פנים שנערכה, על ידי חטיבת הביקורת ברשות המסים, הוגשה תלונה לפיה רואה החשבון אשר לקוחותיו מתחת לגיל 67 ביקשו לפדות את קופת הגמל שלהם, לקח מהם שכר טרחה.

אך מעבר לזה ישנו חשד חמור יותר, כי דיווח עליהם כנכים בביטוח לאומי, במטרה שלא יצטרכו לשלם למדינה מס של 37% מסך כלל קופת הגמל שלהם. מאחורי גבם של הלקוחות, העביר את הסכומים הללו לכיסו, ולא למדינה.

חוקרי המשטרה שפתחו מיד בחקירה מאומצת, הבינו כי עפ"י החשד, מדובר בהיקף הונאה רחב מאוד שעומד על מיליוני שקלים, ממנו נפגעו מאות אנשים, מרביתם ככל הנראה מהציבור המתגורר במזרח ירושלים.

עם התקדמות החקירה, עצרו חוקרי המשטרה ראשון השבוע שני חשודים עיקריים: עובד מס הכנסה בשנות השלושים לחייו, ואת רואה החשבון ממשרד רואי חשבון במזרח ירושלים, גם בשנות השלושים לחייו. הם הובאו לחקירה במשטרה בחשד לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בכוונה לקבל דבר במרמה, הלבנת הון ועבירות נוספות.

חוקרי המשטרה שהבינו מיד עם קבלת התלונה כי מדובר עפ"י החשד בעוקץ והונאה של החשודים שניצלו תמימותם של מאות לקוחות שביקשו לפדות כחוק את קופת הגמל שלהם טרם מלאו להם 67 שנה, פעלו והגיעו תוך זמן קצר לזהותם של החשודים העיקריים ולמעצרם על מנת להביאם לדין בגין מעשיהם.

החקירה מתבצעת בשיתוף פעולה הדוק עם חטיבת הביקורת של רשות המסים. היקף הנזק נאמד במיליוני שקלים. כאמור, החשודים נעצרו לחקירה בתחילת השבוע והיום (שישי) יתקיים דיון נוסף בבית המשפט השלום בירושלים בבקשת המשטרה להאריך את המעצר.

מס הכנסה לקוחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד