י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
סיבה לדאגה

לפיד וליברמן דנו על קואליציה נטולת חרדים

לפיד וליברמן שיצאו בימים האחרונים לווינה, נועדו ביניהם ודנו בסוגיית הקמתה של ממשלת אחדות ללא חרדים. על פי הדיווח, הקואליציה תכלול את 'כחול לבן' יחד עם ה'הליכוד', כחלון ו'ישראל ביתנו' • לפי הפרסומים, דרישותיו של ליברמן הן: תיק הביטחון וחוק הגיוס במתכונתו הנוכחית

לפיד וליברמן דנו על קואליציה נטולת חרדים
לפיד וליברמן צילום: Miriam Alster/Flash90

בשבוע שבו נשיא המדינה צפוי לקבל את המלצות ראשי הסיעות על הטלת הרכבת הממשלה על נתניהו או על גנץ, דיווח על שיחות בין יאיר לפיד לאבידגור ליברמן שאמורות להדאיג את ראשי הסיעות החרדיות.

על פי לי הדיווח של אמנון אברומביץ ב'חדשות 12', במהלך הימים האחרונים נועדו השניים בוינה ודנו בהצעה להקמת ממשלת אחדות עם נתניהו וגנץ יחד עם כחלון ו'ישראל ביתנו'.

לפי הפרסום של אברמוביץ', ההצעה היא לקדם נושאי דת, חוק גיוס, תחבורה ציבורית ונושאים תקציביים. כאשר הממשלה תקבל יחד את תוכנית המאה המדוברת של הנשיא טראמפ, כשמנגד תינתן התחייבות שלא לפרוש בעת הגשת כתב אישום נגד נתניהו.

כאמור, מאז תוצאות הבחירות ליברמן שנמצא בעמדה מכריעה בנוגע לזהותו של ראש הממשלה הבא, טרם שוחח עם ראש הממשלה נתניהו, אך דווח על דרישות אותן הציב כדרישת סף לכנסיה בקואליציה.

לפי הפרסומים השונים, דרישותיו של שר הביטחון לשעבר הן: תיק הביטחון עם סמכויות והעברת חוק הגיוס במתכונתו הנוכחית, נוסח החוק שהוצע על ידי משרד הביטחון ומועצת גדולי התורה של אגודת ישראל הורו כי יש להתנגד לו.

ב'כחול לבן' הכחישו את הפרסום על שיחות בנוגע להקמת ממשלה אחדות, ומהמפלגה נמסר: "איננו נוהים אחרי ספקולציות פוליטיות או תקשורתיות ונמשיך לשרת את למעלה ממיליון בוחרינו כפי שהתחייבנו".

אביגדור ליברמן יאיר לפיד מפלגת כחול לבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד