י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בצל האחדות

המונים נהרו לביה"כ הגדול לשמוע הדרשות

אלפים נהרו לדרשות שבת הגדול של הרבנים החדשים בעיר התורה והחסידות הגרחי"א לנדא והגרש"צ רוזנבלט • 'בחדרי חרדים' עם סיקור מיוחד

המונים נהרו לביה"כ הגדול לשמוע הדרשות
רבני בני ברק הגרש"צ רוזנבלט והגרחי"א לנדא צילום: שוקי לרר

מעולם לא ויתר הגרמי"ל לנדא זצ"ל רבה של בני ברק שנפטר לפני כשבועיים על דרשת שבת הגדול ודרשת שבת שובה, קיץ וחורף לא ישבותו בכל פעם, גם שהתרחשה הפסקת חשמל, גם שהתמעטו אנשים, בכל מצב הוא הגיע למסור את דרשתו, שם עורר על נושאים הקשורים לחיזוק גדרי הקדושה והכשרות בעיר התורה והחסידות. 

השנה בשבת הגדול, היו שני רבנים שמילאו את מקומו, לאחר שהוכתרו כממשיכי דרכו במסע הלוויה וכך בנו הגאון רבי חיים יצחק אייזיק לנדא מסר במקום אביו בליל שבת בבית הכנסת הגדול ע"ש גיבורי ישראל ברחוב רבי עקיבא בבני ברק והגאון רבי שבח צבי רוזנבלט מסר בשבת אחר הצהריים. 

לדרשות נהרו אלפים מתושבי העיר והמקום היה צר מלהכיל את הבאים, כשבליל שבת השתתף הרב רוזנבלט בדרשתו של הרב לנדא ובשבת אחר הצהריים השתתף הרב לנדא בדרשתו של הרב רוזנבלט. 

הרב לנדא עורר בדרשתו על כך שלא להיכנס לחנויות שאין בהן תעודות, כגון חנויות מחשבים וחנויות בגדים. כמו כן עורר את התקנה האחרונה של הרב זצ"ל, לגבי השעות של פתיחת המקוואות הפרטיים וביקש מהציבור שלא ילחצו על מנהלי המקוואות לפתוח מעבר לשעות עליהם הוחלט.  

בליל שבת הכריזו בחצר חסידות בעלזא - מכנובקא, כי בהוראת האדמו"ר מתבקשים החסידים להשתתף בדרשה ובשל כך לא התקיים הטיש כמידי ליל שבת. כך גם הרבי מזוטשקא הורה להשתתף ולא ערך את הטיש. 

בדרשתו של הרב שבח רוזנבלט, הגיע כאמור הרב לנדא וכן  רפאל מנת מנכ"ל שארית ישראל, לצד דיינים ומוצי"ם שקיבלו סמיכה ממנו וכן סגר"ע ב"ב ומנהל המחלקה המוניציפלית של 'דגל התורה' מנחם שפירא. 

 

הרב יצחק לנדא הרב שבח צבי רוזנבלט דרשת שבת הגדול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד