י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
פרסום ראשון

גיוס, דיור ותוספת בתפקידים - הדרישות של יהדות התורה מנתניהו

בימים הקרובים יחלו שיחות המו"מ על גיבוש הקואליציה והרכבת הממשלה ה-5 של נתניהו • אלה הן הדרישות של סיעת יהדות התורה עבור כניסתה לקואליציה • חוק הגיוס שגיבש ח"כ בן צור, טיפול במצוקת הדיור ותוספת בתפקידים • 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים הידועים בשלב זה

גיוס, דיור ותוספת בתפקידים - הדרישות של יהדות התורה מנתניהו
משה גפני נואם בפתיחת הקמפיין של יהדות התורה צילום: Yehuda Haim/Flash90

בימים הקרובים יחלו באופן רשמי שיחות המו"מ על גיבוש הקואליציה והרכבת הממשלה החמישית של ראש הממשלה בנימין נתניהו - אלה הם הדרישות של יהדות התורה עבור כניסתם לקואליציה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בין הדרישות, שטרם גובשו במלואם, עומדת הדרישה להתחייבות לחקיקת חוק יסוד ערך לימוד תורה - שאמור לתקן את בעיות 'אי השוויוניות' בנושא גיוס בני הישיבות.

לצד זאת, עומדת דרישה נוספת להתחייבות לחקיקת חוק הגיוס שגיבש חה"כ יואב בן צור, אשר עברה במהלך הקדנציה החולפת בקריאה ראשונה, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

בנוסף, יהדות התורה צפויה לבקש התחייבויות מהממשלה בנושאי מצוקת הדיור; והפעם, בשונה מהקדנציה הקודמת, היא תציב יעדים כדי לפתור את מצוקת הדיור - כאשר בראשם ההתחייבות לחלוקה שוויונית בבנייה על ידי הממשלה.

גם ברמת התפקידים תבקש יהדות התורה שדרוג - כאשר בישיבת וועדת השמונה שהתקיימה בזמן שעוד היה נראה כי היא תקבל שמונה מנדטים, סוכם על דרישה לשלושה תפקידי שרים / משרדים בניהול חברי יהדות התורה.

מלבד תיק הבריאות וניהול וועדת הכספים המשתווה לשר - יבקשו בסיעה תיק נוסף במתכונת סגן שר במעמד שר כמו במשרד הבריאות.

ביהדות התורה לוטשים עיניים לתיק הבינוי, שהיה בקדנציה האחרונה בידיו של חבר מפלגת 'כולנו', ובעבר הרחוק היה תחת סגן השר מאיר פרוש - כאשר באותם שנים אושרו עשרות יחידות דיור לטובת הציבור החרדי.

טרם ברור מי יכהן במשרד שכזה באם הוא יתקבל לידם או מה יעשו אם יקבלו רק חלק ממנו.

יצוין כי חלק מחברי הכנסת מסרבים להחזיק בתפקיד סגן שר תחת שר, כאשר לטענתם מדובר ב'עציץ' משכן; במקרה כזה, יבקשו ביהדות התורה תפקיד עבור נציג דגל התורה את אחד מוועדות הכנסת הבכירות - וועדת החוקה, חוק ומשפט או וועדת הפנים.

יהדות התורה דרישות החרדים קואליציה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד