י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"עוד שנת מאסר לנתניהו"

המועמד לשר המשפטים שמפחיד את השמאל

"יריב לוין מגדף את מערכת המשפט" - כך אמר אמש אמנון אברמוביץ' • "אני אגיד בצחוק - יריב לוין שר משפטים זה עוד שנת מאסר לנתניהו"

המועמד לשר המשפטים שמפחיד את השמאל
אמנון אברמוביץ' צילום: תומר נויברג, פלאש 90

לאחר תוצאות הבחירות, עלתה ההשערה כי השר יריב לוין הינו מועמד ראוי לתפקיד שר המשפטים מטעם נתניהו בממשלה הבאה.

המינוי האפשרי של לוין, שנחשב לשר ביקורתי מאוד כלפי מערכת המשפט, הוביל לאמירות תמוהות מצד שני עיתונאים בכירים המשתייכים למחנה השמאל שבד"כ נוטה לסגוד למערכת המשפט, ואף 'כיכבו' בקמפיין שלטי החוצות של הליכוד כעיתונאים מוטים.

גיא פלג, הכתב לענייני משפט בחדשות 12, אמר ב'אולפן שישי': "אני לא מעלה על דעתי שראש הממשלה, שיודע שענייניו צפויים להתגלגל בבית המשפט המחוזי וכנראה בעליון בערעור, ייתן את התיק ליריב לוין".

פלג הוסיף: "זה משול לכך שאולמרט נתן את תיק המשפטים לדניאל פרידמן. איך אומרים? לא חוזרים על טעות פעמיים. אני לא מאמין שראש הממשלה שמחזיק את הקלפים יתן את התיק לחבר כנסת כל כך לעומתי לבית המשפט".

הפרשן אמנון אברמוביץ’ אמר בדיון ''אני מסכים עם גיא פלג לחלוטין. יריב לוין מגדף את מערכת המשפט. אני אגיד בצחוק, יריב לוין שר משפטים זה עוד שנת מאסר לנתניהו".

על אף שההתבטאות נאמרה בהסתייגות מצדו של אברמוביץ', הדבר עורר זעם רב ברשתות החברתיות. 

שר המשפטים לשעבר, חיים רמון כתב: "לצפות ולא להאמין שגיא פלג אומר כי המערכת המשפטית נקמה באולמרט שהעז למנות את פרידמן לשר משפטים וגורל ביבי יהיה דומה אם ימונה יריב לוין לשר משפטים אברמוביץ מוסיף, כאילו בצחוק, שמינוי לוין יעלה לביבי בעוד שנת מאסר. נשמע כמו סחיטה באיומים".

רמון הוסיף כי מדובר ב"עדות חד משמעית של פרשנים בכירים שהפרקליטות פעלה ופועלת בכל האמצעים נגד פוליטקאים המאיימים על כוחה ומעמדה".

יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני מדמיין, או שגיא פלג ואמנון אברמוביץ הרגע איימו בשם החונטה שאם אבא שלי ימנה את יריב לוין לשר המשפטים, הוא יכנס לכלא?!".

---

שר המשפטים יריב לוין אמנון אברמוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד