ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מתקפה על ליברמן

ליצמן רומז: כך יסייעו הח"כים הערבים להעברת חוק הגיוס • צפו

בצל החשש כי בשל השותפות הקואליציונית עם אביגדור ליברמן המפלגות החרדיות יתקשו להעביר את חוק הגיוס בקדנציה הקרובה, יו"ר 'יהדות התורה' סגן השר ליצמן רמז בהצהרה שנשא בחזית בית הנשיא כי תיתכן שותפות עם המפלגות הערביות בנוגע לחוקים שחשובים לחרדים

ליצמן רומז: כך יסייעו הח"כים הערבים להעברת חוק הגיוס • צפו
ליצמן צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

בעוד שנראה כי חוק הגיוס לא יצליח לעבור בשותפות עם אביגדור ליברמן, יו"ר יהדות התורה סגן השר יעקב ליצמן רומז כי נבחנת אפשרות להעביר את חוק הגיוס גם ללא תמיכת יהדות התורה.

בצאתו מבית הנשיא אמר, "המלצנו על בנימין נתניהו. היתה לנו קדנציה טובה עם הרבה הישגים בכל התחומים ואין סיבה שלא נמשיך את השותפות".

ליצמן רמז על סיוע מהמפלגות הערביות לעברת חוקי דת, כשלדבריו, "כל רוב זה רוב, זה פעם ראשונה שאני שומע שרוב עם הערבים זה לא רוב. אנחנו נעביר את חוק הגיוס כמו שהרבנים יורו לנו".

ח"כ משה גפני ציין בדבריו כי "יהדות התורה עלתה כמעט ל-250 אלף קולות, הייתה עלייה ההצבעה הזאת הייתה מציבור חילוני שנתן בנו אמין למה שעשינו בקדנציה הקודמות, התמיכה הזו היא משמעותית. השאלה של הגיוס היא לא השאלה הכי חשובה".

במענה לשאלת בחדרי חרדים כיצד יצליחו להקים קואליציה עם אביגדור ליברמן אמר גפני, "כשהוא יחזור נדבר איתו, לנו יש מטרות ברורות, מי שלומד תורה צריך ללמוד תורה מי שתורתו אמנותו צריך ללמוד תורה".

סגה"ש מאיר פרש תקף במרומז את אביגדור ליברמן כשאמר כי, "מי שיש לו חמישה מנדטים לא יכול לדבר כמי שיש לו שמונה מנדטים, כי אם רוצים משילות בישראל ורוצים להשלים את הקדנציה צריך להתנהג קצת יותר באיפוק".

חה"כ אורי מקלב הוסיף לדבריו של פרוש שציין כי "אנחנו המפלגה הגדולה אחרי מפלגת השלטון, מי שצריך להתאים את עצמו לדרישות שלו זה הקטן לגדול ולא ההפך, מי שצריך להצהיר את הדברים על חוק הגיוס זה מי שהעם אמר דברו ולא מי שנמוך יותר (בגודל הסיעה א.ק.)".

יעקב ליצמן בנימין נתניהו חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד