י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ליברמן מציג את דרישותיו

מקשיח עמדות: "לא נוותר על העקרונות גם במחיר בחירות חוזרות"

הערב (שני) התייחס יו"ר ישראל ביתנו לראשונה לדרישותיו הקואליציוניות. נושאי הליבה שמעסיקים אותו, הם בעיקר חוק הגיוס ושאר נושאי דת ומדינה, ליברמן הצהיר כי ימליץ על נתניהו ואמר כי אין צורך בממשלת אחדות • "נתמוך בפסקת ההתגברות, רק אחרי שחוק הגיוס יעבור"

מקשיח עמדות: "לא נוותר על העקרונות גם במחיר בחירות חוזרות"
ליברמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו״ר 'ישראל ביתנו' השר אביגדור ליברמן מתייחס היום (שני) לראשונה לתוצאות הבחירות לכנסת, כאשר הוא מבין היטב את מצבו כציר מרכזי בהקמת קואליציית ימין בראשות נתניהו. זאת הפעם הראשונה מאז הבחירות שליברמן מדבר על דרישותיו ותנאיו לקראת הקמת ממשלת נתניהו החמישית.

בכינוס פעילים אמר ליברמן: "הקואליציה ניסתה לחסל אותנו, מדובר במלחמה טוטאלית שאני לא זוכר הצעה במרחב הדיגיטלי להפיק סקרים, זה היה ניסיון שעדיין לא נתקלתי בה, כנראה שאנחנו חלק מהמערכת הפוליטית שהצלחנו להכעיס עמה אנשים״.

בדבריו תקף את הסוקרים שניסו להעלים את 'ישראל ביתנו' ושבוע אחר שבוע הותירו את מפלגתו מתחת לאחוז החסימה. בהמשך הוא תקף גם את העיתונאים מתי טוכפלד ושמעון ריקלין אותם הוא כינה "כתבי חצר".

ליברמן הוסיף כי, "הבוחר אמר דברו, התוצאות הן ברורות, הימין ניצח, גם לצערי הפלג החרדי חרד"לי גדל ל-22 מנדטים ואני רואה את זה כאיום לכל אותם מהלכים, אני לא מרוצה ולוקח את זה בחשבון".

"אמליץ על נתניהו בפני הנשיא", הבהיר והוסיף, "אי אפשר להקים סתם ממשלת אחדות אלא אם יש סיבה, זאת לא תהיה ממשלת אחדות אלא ממשלת שיתוק ואנחנו לא רוצים ממשלת שיתוק".

"אנחנו לא נוותר על העקרונות שלנו, גם לא תמורת כיסאות. ליברמן הוא איש צפוי, 'ישראל ביתנו' הם צפויים ביותר אנחנו מתכוונים למה שאנחנו אומרים - אנחנו נהיה רק חלק ממשלת ימין, ממשלת ימין במעשים ולא בדיבורים. אנחנו לא יכולים להיות בממשלה בראשות בני גנץ, אין שום צורך בממשלת אחדות לאומית".

בהקשר לנושאים הבוערים לציבור הדתי אמר: "גם בנושאי דת ומדינה אנחנו אוהבים מסורת אבל אנחנו נגד כפייה דתית, אני רוצה להדגיש שמה שעשו המפלגות החרדיות ועשו גם היום, זה קל להסית נגד 'ישראל ביתנו' לומר שאנחנו נגד תורה ונושאי חרדים . שום דבר הוא לא נכון, אנחנו הולכים בהתאם להלכה".

"חוק גיוס בני הישיבות שגם גנץ תומך בו, ביקשתי אז לנסח חוק בהתאם לצרכים שלהם, אני רוצה חוק ממלכתי ומאוזן בהתאם לצרכים של מערכת הביטחון, החוק בא לכנסת ועבר בקריאה ראשונה".

ליברמן המשיך והתייחס לחוק הגיוס: "אפשר להשלים מיד אחרי הקמת הממשלה תוך שבוע להעביר את החוק בקריאה שנייה ושלישית, לא ראיתי שעשו משבר אחרי קריאה ראשונה, הם לא פרשו מהקואליציה או שמו אולטימטום, הם התנגדו כדי לרשום בפרוטוקול, אבל אנחנו לא מסכימים לשינויים, הולכים על מה שקיים".".

"לכן, כל הדרישות של החרדים לרוקן את החוק מתוכן לא נסכים לזה, אנחנו נתעקש בקוצו של יוד לא נוותר על פסיק או על אות נתעקש להעביר את החוק".

ליברמן מציב אולטימטום בדבריו: "נתמוך בפסקת ההתגברות, רק אחרי שחוק הגיוס יעבור. לא נחתום על הסכם קואליציוני לפני שנראה את ההסכם עם המפלגות החרדיות"

ליברמן התייחס גם למתווה הכותל: "מתווה הכותל אושר שהיינו באופוזיציה, מי שהביא את זה הוא מזכיר הממשלה דאז אביחי מנדלבליט, לא ידוע לי שהם שונאי דת, הממשלה הצביעה בעד, כולל בנט ושקד, אסור לוותר על מתווה הכותל, זה פגיעה במדינה ישראל לעם היהודי - זה לא המצאה של אביגדור ליברמן, זה דבר בלתי אחראי".

גם לנושא העבודות בשבת הוא התייחס בדבריו: "אנחנו בעד קדושת השבת אבל קדושת החיים הרבה יותר חשובה, זה לא דבר חדש, הם מבקשים לבטל עבודות חיוניות - זה לא יקרה".

"גם חוק יסוד ערך לימוד תורה, זה לא למען התורה זה עבודה זרה, מי אמר שלמי שלומד תורה אסור לעבוד?!, איפה כתוב שלומדי תורה אסור לשרת במהלך? דוד המלך לא היה לוחם? יהושע בין נון לא יהיה לוחם? אנחנו שומרים על השכל היישר, מי שלא מוכן לקח הוא יהיה אחראי שהממשלה לא תקום".

אביגדור ליברמן ישראל ביתנו חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד