י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בתום סבב התייעצויות

כך יכריז הנשיא על האיש שירכיב הממשלה

לאחר שביומיים האחרונים עלו אל בית הנשיא כלל המפלגות שנבחרו לכנסת והמליצו על האיש שירכיב הקואליציה. מחר צפוי הנשיא לקבל לידיו את התוצאות הרשמיות מידי יו"ר וועדת הבחירות, השופט חנן מלצר בטקס רשמי ולאחר מכן יכריז על המועמד להרכבת הממשלה הבאה 

כך יכריז הנשיא על האיש שירכיב הממשלה
רובי ריבלין צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

בתום סבב התייעצויות שערך ביומיים האחרונים, נשיא המדינה ראובן ריבלין סיים את הסבב ומחר צפוי להטיל את הרכבת הממשלה על ראש הממשלה נתניהו.

בתום הסבב, שישים וחמישה חברי כנסת המליצו על נתניהו ממפלגות 'הליכוד', ש"ס, 'יהדות התורה', 'איחוד הימין', 'כולנו' ו'ישראל ביתנו'. מולם ארבעים וחמישה חברים בלבד המליצו על בני גנץ ממפלגות 'כחול לבן', 'העבודה' ו'מרצ'. שתי הסיעות הערביות לא המליצו על איש.

מחר בשעה 13:30, צפוי נשיא המדינה לקבל לידיו בטקס רשמי בבית הנשיא את תוצאות הבחירות הרשמיות לכנסת ה-21 מידי יו"ר וועדת הבחירות, השופט חנן מלצר. נשיא המדינה ויו"ר ועדת הבחירות המרכזית, יישאו דברים באירוע בו ישתתפו כל חברי ועדת הבחירות.

לאחר מכן בשעות הערב, נשיא המדינה יקבל בלשכתו את המועמד אשר עליו יחליט להטיל את הרכבת הממשלה. שבשעה 20:00 נשיא המדינה יחתום על כתב המינוי של המועמד להרכבת הממשלה וימסור אותו לידיו. לאחר החתימה יישאו נשיא המדינה והמועמד הנבחר להרכבת הממשלה דברים.

נשיא המדינה ראובן ריבלין חנן מלצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד