י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

פעיל החרם על ישראל יגורש מהארץ; ארדן מברך

בית המשפט המחוזי בירושלים אימץ את עמדת השר לנושאים אסטרטגיים ארדן ושר הפנים דרעי, ופעיל החרם עומר שאקיר יגורש מישראל

פעיל החרם על ישראל יגורש מהארץ; ארדן מברך
ארדן צילום: פלאש 90

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה היום את עתירתו של פעיל החרם עומר שאקיר וארגון hrw כנגד ביטול אשרת השהייה שלו בישראל , אימץ את עמדת השר לנושאים אסטרטגיים ארדן ושר הפנים והורה לגרש את פעיל החרם עומר שאקיר מישראל עד ה 1 למאי 2019.

השר ארדן ברך על ההחלטה ואמר: "פעילי החרם חייבים להבין שיש מחיר לפעילות חרם כנגד ישראל ותושביה. אין לאף גורם זר זכות לשבת בישראל ולהנות מהשהות בה בזמן שהוא פועל כדי לפגוע באזרחיה".

לאור התיקון לחוק הכניסה לישראל המאפשר למנוע מתן אשרת שהייה בארץ לפעילי חרם, המליץ השר ארדן לשר הפנים דרעי שלא לאשר את המשך שהייתו של עומר שאקר, נציג ארגון HRW (Human Rights Watch) בארץ עקב פעילותו לקידום חרם על ישראל.

השר ארדן העביר את חוות דעתו המקיפה אודות שאקיר ופעילות ה- BDS שלו עוד לפני שהצטרף ל-HRW ועד היום. לאור המלצת השר ארדן, הודיע שר הפנים דרעי לשאקיר במאי 2018 על ביטול האשרה שלו ובתגובה עתר שאקיר לבית המשפט.

היום, כאמור, דחה בית המשפט המחוזי את עתירתו של פעיל החרם עומר שאקיר והוא יגורש מישראל בתוך כשבועיים.

עוד לפני שהצטרף לארגון HRW כשהיה סטודנט באוניברסיטת סטנפורד, הקים שאקיר ארגון הקורא לחרם ומשיכת השקעות, לאורך השנים הוא קרא באופן עקבי לתמיכה ב- BDS בכנסים ודיונים וחתם על עצומה למנוע הגעת משלחת מוסלמית לישראל.

גם לאחר שהצטרף לארגון ונכנס לישראל, המשיך לעודד פעילות במישור החרם באמצעות התבטאויות בערוץ הטוויטר האישי שלו. הוא היה מעורב באופן אישי בפעילות להחרמת מועדונים מישראל על ידי פיפ"א, וכן פעל להביא להשעייתה של ישראל מפיפ"א. שאקר אף נסע בעצמו לבחריין במטרה להפעיל לחץ על פיפ"א להביא להשעיית מספר מועדונים באיו"ש.

שאקיר התבטא בטוויטר בעניין פעילות הארגון מול הנציב העליון של מועצת זכויות האדם של האו"ם בה הודגש הצורך הדחוף בפרסום מסד נתונים של האו"ם הכולל שמות בנושא חברות בינ"ל וישראליות הפועלות באיו"ש. כמו כן, התבצע בנוגע לדו"ח שפרסם הארגון על הפעילות הבנקאית של ישראל באיו"ש שממליץ למשקיעים "להבטיח כי יחסיהם העסקיים לא יתרמו להפרות חמורות של זכויות אדם או של החוק ההומניטרי הבינלאומי".

שאקיר ברך על ההחלטה של חברת Airbnb להסיר מאתרה נכסים המצויין ביו"ש (החלטה שחזרה בה), וקרא לחברות נוספות ללכת בדרך זו.

חרם על ישראל גלעד ארדן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד