י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
היכן תטיילו בחג הפסח?

הופעות לנשים בלבד וטיולים לכל בני המשפחה

מחפשים היכן לבלות את חול המועד? 'בחדרי חרדים' מציע לכם שלל אטרקציות והופעות לכל בני המשפחה וגם אלה המיועדים לנשים בלבד

הופעות לנשים בלבד וטיולים לכל בני המשפחה
נתי שוחט, פלאש 90

אחרי שניקיתם, עמלתם, טרחתם, זה הזמן להכין את המסלולים האולטימטיביים שיעשו לכם חג משפחתי שמח ומיוחד.

נתחיל בכמה אירועי נשים:

הקרנת הסרט 'פאזל'

סרט נשים חרדי שיוקרן בפסח הקרוב ברחבי הארץ, של המפיקה מיכל חיון, בבימוי טליה טאוב. הסרט מתאר דרמה משפחתית - מלא סודות ומתח. תפגשו ילדה יתומה שמפשפשת בעבר משפחתה הטראומטי, וכל רמז שהיא מגלה מעורר חזרה את סודות העבר ומקרב אותה לאמת. האם תצליח לעמוד בגילוי או שמא תדחיק הכול חזרה?    

אירועי פסח לנשים מבית 'פרלה חריטן הפקות'

השירים שאהבנו - 
מופע נוסטלגי ענק שמחזיר אותנו הביתה, אל הניחוח הקסום של פעם, עם רפרטואר שירים עשיר ונוסטלגי, בהשתתפות הזמרות: לאה דרור, יפוש ברכהן, ציפי ניהוז.

בראשית הדרך - מופע מוזיקלי עשיר ועוצמתי של הזמרת יפוש ברכהן, המארחת את הזמרת ציפי ניהוז והכנרית אריאלה צייטלין.

 

ולאירועי משפחה:

פסח בחווה בתל אביב

תאריכים: 21-25.4

החווה מזמינה אתכם לפעילות פסח חווייתית:

נצא למסע בזמן ונחזור ‏לסיפור ההגדה במצרים העתיקה. כדי להצטרף למסע הילדים יכינו שרשראות, יבנו ‏פירמידות ויחפשו את האפיקומן במבוך הפיקוסים ולבסוף יכינו עציץ אישי הביתה.

במסגרת הפעילות נעזור לבנות את מצרים העתיקה ונבנה פירמידות בבית הקוביות. מי יבנה פירמידה יציבה? מי ‏תבנה מגדל גבוה? כשכל הפירמידות תעמודנה נוכל לגלות את הרמז לתחנה הבאה.‏

המצרים מכבידים על בני ישראל. צריך להתכונן מהר למסע יציאה לארץ ישראל. נבקר את החיות ‏בפינת החי ונצפה בכוורת השקופה ובדבורים. נזהה בבעלי החיים שמסביבנו את הדמויות ‏מההגדה: חכם, רשע, תם ושאינו יודע לשאול. נשמע סיפורים מפי ארבעת הבנים של ההגדה ונקבל ‏מהם חידה.‏

ארבעת הבנים הטמינו לנו חידה, אפיקומן שמסתתר במבוך הפיקוסים, בין עצי הפיקוס והעלים.‏

נתקרב לארץ ישראל ונביא מתנה לאדמה. עציץ מקושט שנכין בעצמנו ונוכל לקחת הביתה ולהמשיך ‏לטפח כמזכרת מהמסע ולכבוד חג האביב

‏₪39 לילד מגיל שנה ומעלה. 10 ש"ח למבוגר.‏

ברכישת כרטיס לילד הורה אחד חינם

מתחם ראש ציפור. הכניסה ברכב מרח' רוקח ברמת-גן מול בית 74.

גילאי 3-8

עיר דוד - כָּאן הַכֹּל הִתְחִיל - מגוון אטרקציות לכל המשפחה בירושלים הקדומה

עיר דוד המקראית

סיור קסום ומרתק ממתין לכם במעבה האדמה. בואו לחשוף את סודותיה של ירושלים העתיקה ולצלול אל עולם עתיק ומרתק! סיור לילד ב10 שקלים! מבוגר -65 שקלי

עיר דוד פינת הכותל 

מתחת לרחובות ירושלים הקדומה, חבויה תעלה תת קרקעית עתיקה המאפשרת למבקרים בה הצצה נדירה אל זמנים רחוקים, תעלומות עתיקות ותגליות מסעירות. הסיור מסתיים ביסודות הכותל המערבי – מתחת לפני הקרקע. סיור לילד ב10 שקלים! מבוגר 45 שקלים.

פסטיבל אביב בעמק המלך

הכניסה חינם !בילוי מיוחד ומגוון לכל הגילאים בפסח! בפסטיבל פעילויות וסדנאות רבות– סדנאות יצירה לילדים - הכנת חלילים, סדנת פסיפס ורכיבה על גמלים

ירושלים הקדומה מתעוררת לחיים

תערוכת צילומים של האמן והיוצר איתן אסרף.

תערוכת הצילומים "ירושלים הקדומה מתעוררת לחיים" מבקשת להחיות את הממצאים הארכיאולוגים שנחשפו לאורך השנים בחפירות רשות העתיקות עיר דוד. בתערוכה, מוצגות תמונות אשר צולמו כולן במכשיר טלפון סלולארי על ידי האמן והיוצר איתן אסרף. בתמונות מוצגים שלל ממצאים מהתקופות השונות של ירושלים תוך הצגת שגרת חייהם של תושבי ירושלים הקדומה כפי שהתקיימה לפני מאות ואלפי שנים. התערוכה תוצג לאורך כל חול המועד ותהיה פתוחה לבאי הגן.

ארמון הנציב

סיורי סגווי בטיילת

מקסימום חוויה במינימום מאמץ. סיורי הסגווי שלנו, מאפשרים הצצה מרתקת אל פינות חמד חבויות

ותצפיות מרשימות לאורך המסלול. גלו את שבילי הטיילת הפורחים, הרחק מתנועת כלי רכב ובליווי מדריך מוסמך 

והצטרפו לחוויה מיוחדת במינה, החושפת צד חדש ומרתק ביופייה של ירושלים.

 

סיור: בעקבות המים לירושלים – שביל האבנים הכחולות
לפני יותר מאלפיים שנה נבנו שתי אמות מים מפוארות וארוכות, שהובילו מים מבריכות שלמה שליד בית לחם לבית המקדש ולעיר העליונה. אתם מוזמנים לסיור המרתק ב"אמת המים החשמונאית" לאורך תצפיות עוצרות נשימה בטיילת ארמון הנציב. בפרויקט מיוחד במינו שהוקם במקום וזכה לשם "שביל האבנים הכחולות", תוכלו להתחקות אחר סיפור הבאת מי השתייה לירושלים בימי קדם. 28 אריחים כחולים שנפרסו לאורך המסלול, מלווים בשלטים צבעוניים עליהם ציורים מרהיבי עין ולצידם שירים מקוריים שנכתבו בהשראת המקום. במהלך הסיור, נבקר גם במעבה האדמה לאור פנסים, בשרידי "האמה התחתונה" ונכיר מקרוב את חלקיו השונים של מפעל המים העצום והמרתק הזה.

הר הזיתים

החוויה הארכיאולוגית בגן הלאומי עמק צורים
יש לכם אהבה לגילוי אוצרות? רוצים לגלות אוצר אמיתי? הצטרפו לחוויה הארכיאולוגית בגן הלאומי עמק צורים ובואו לגלות אוצר!
עשרות ממצאים מדהימים כבר התגלו על ידי המבקרים באתר:
קמע מצרי מהתקופה הפרעונית, ראשי חץ בבליים, תכשיטים ומטבעות נדירים
ושלל אוצרות מרגשים עדיין חבויים בעפר שמקורו במבנים היסטוריים בירושלים הקדומה.
אתם מוזמנים להיות ארכיאולוגים ליום אחד ולהצטרף לחוויה משפחתית,
מגבשת ובלתי נשכחת.

רצים בעמק – משחק ניווט בגן הלאומי עמק צורים

הצטרפו לחוויה משפחתית מגבשת ומעשירה - משחק ניווט סלולרי ייחודי.
באמצעות מפה ואפליקציה ייעודית תוכלו לנווט יחד עם כל המשפחה, דרך נקודות שונות בעמק צורים,
לפתור חידות מאתגרות, לגלות מקומות חדשים וללמוד עוד על ירושלים, על עמק צורים ועל חשיפת שרידים ארכיאולוגיים בדרך מקורית ומפתיעה.

הפעילות מתאימה לכל המשפחה ואינה כרוכה במאמץ גופני.

הגן הארכיאולוגי דוידסון

הצטרפו למסע מיוחד בזמן, לימים הקדומים בהם ירושלים הפכה לאבן שואבת לעולם כולו - ימי תפארתה של העיר. תוכלו לעמוד תחת שרידיה של קשת רובינסון, שהיוותה את המחלף הקדום בעולם, ולבקר בשרידי החנויות שניצבו בצד הדרך, כשמקוואות הטהרה ששימשו את עולי הרגל לבית המקדש יתגלו לעיניכם. במסע תזכו לפסוע במדרגות הרחבות אשר בנה המלך הורדוס והובילו אל רחבת בית המקדש, לצפות בשרידי הארמונות הלאומיים שניצבו במלוא תפארתם כמה מאות שנים מאוחר יותר, לבקר בחדרים הביזנטיים המרשימים הניצבים במקום ולצעוד על החומה העות'מאנית הצופה על האזור כולו.

לפרטים נוספים היכנסו לאתר  עיר דוד: http://www.cityofdavid.org.il/  

או חייגו: 6033*

מסלולי טיולים בשטחים הפתוחים

לקראת חג הפסח, במהלכו מאות אלפי מטיילים פוקדים את שמורות הטבע והגנים הלאומיים, רשות הטבע והגנים משיקה לראשונה מפת התמצאות דינאמית באתר האינטרנט שלה לעשרות תחנות המידע וההסברה שהיא מפעילה במהלך החגים וימי חול המועד ברחבי הארץ, לרבות בחג הפסח הקרב ובא. זאת במטרה לסייע למטיילים הרבים להכיר את מסלולי הטיול בכל אזור ולהיערך אליהם בצורה טובה ובטוחה יותר.

לחיצה על מיקום כל תחנת הסברה במפה מובילה לדף ייעודי באתר בו מפורטים מוקדי העניין בכל שמורה וגן לאומי בנוסף לתיאור מסלולי טיול פופולריים הסמוכים לכל אחת מתחנות המידע וההסברה. זאת תוך שילוב תמונות וכל המידע הנדרש לטיול במסלול.

במסגרת פרויקט שדרוג התוכן באתר לקראת פסח, שהובילו אגפי ההסברה, הדוברות והדיגיטל של רשות הטבע והגנים בסיוע של מיטב כותבי התוכן התיירותי, פורסמו באתר למען הציבור הרחב למעלה מ-100 מסלולי טיול עם עשרות תמונות מהשטח. בתוך כך גם הועלה מידע נוסף על 22 שמורות טבע וגנים לאומיים חדשים שעד כה לא נכללו באתר. תיאורי מסלולי הטיול יהיו זמינים באתר לאורך כל השנה.

לדברי שאול גולדשטיין, מנכ"ל רשות הטבע והגנים "רשות הטבע והגנים משקיעה משאבים רבים באתר האינטרנט שלה כך שיהווה מקור מידע מהימן, מעודכן ועשיר בתוכן מרתק בנושאי טבע, מורשת ונוף עם מגוון הצעות לפעילויות ומסלולי טיול לכל המשפחה בשמורות הטבע והגנים הלאומיים. זאת בנוסף למערכת הזמנות אונליין ידידותית לחניוני הלילה של הרשות עם כל המידע הנדרש על החניונים. אני מזמין את הציבור הרחב לקראת הפסח ולאורך כל השנה להיכנס לאתר ולקבל את כל המידע החשוב והנדרש כדי להכיר את השמורות והגנים הלאומיים השונים, הפעילויות הרבות שאנו מציעים לאורך כל השנה ואפשרויות הטיול הרבות גם בגנים ובשמורות שלא בתשלום".

לדברי מזי מגנאג'י מוסקוביץ, מנהלת אגף ההסברה ברשות הטבע והגנים: "הנגשת הטבע ומסלולי הטיול לציבור הרחב היא יעד מרכזי ומשמעותי של הרשות ופרויקט זה נועד לסייע בכך באופן ידידותי, נוח ומבוסס מיקום עבור המטיילים. זאת תוך מתן בולטות למסלולי טיול פופולריים ומהנים ועל כללי הטיול הבטוח בשמורות הטבע והגנים הלאומיים שלא בתשלום".

לינק למפה באתר: לחצו כאן

מטיילים בהר ארדון בדרום • צילום: ידידיה שמואל רשות הטבע והגנים

אטרקציות מופעים חול המועד פסח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד