י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בצל הניקיון של רובינשטיין

לייבל'ה של ערבי פסחים: היכן נופשים הסלב בחג

והשבוע במדור הנצפה ביותר במגזר החרדי: מה עושים החכי"ם ואישי הציבור בערבי פסחים? היכן נופשים הרבנים והסלב ברחבי העולם? | רגע אחרי שבדקתם את החמץ לאור הנר קבלו את הסיפורים שלא ידעתם עד כה

לייבל'ה של ערבי פסחים: היכן נופשים הסלב בחג
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה, שקיבל לביתו ערימת עיתונים גדולה לרגל החג, לא שקל עדיין את כל העיתונים כי המשקל של המזוודות נמצא בחמץ. מה שבטוח, הוא סידר את הכל בערימה גדולה שיהיה פת בסלו במקרה שהאינטרנט לא יעבוד בחול המועד ואז יהיה לו מה לקרוא.

שלא תטעו, לא שיש מה, כי הרי כולם מנסים להמציא את עצמם מחדש ולא תמיד הכל הולך. מה שברור, מי שקונה בחנות צריך להזמין נגרר בשביל להרים את העיתונים (מצורפת תמונה). אבל לייבל'ה שכאמור נשאר בארץ הקדושה והיפה, הכין לכם רשימה של הסלבים, היכן הם יגנבו את האפיקומן בדרך חירות.  

מעבר לעיתונים, גולת הכותרת של ערב החג, הם הניקיונות של עיר התורה והחסידות בני ברק. אין אדם בעולם שלא יודע שמאות צוותות הוקמו בבני ברק בשביל לנקות את הלכלוך שמייצרת העיר הצפופה ביותר בתבל. ראש העיר אברהם רובינשטיין, שלמען התושבים החליט להפשיל שרוולים ולנקות את העיר, ואף שינס מותניים למען הצבת מאות פחים, שבר את הרשת מצייצנים שהיו בהלם מרוב ניקיון ומירקו את העיר עד לבלי הכר. 

מי שלקח את הכל צעד אחד קדימה, היה העיתונאי יצחק פלדמן, שבסדרת ציוצים מדהימה המחיש לציבור הממרק את ביתו איך ראש העיר אחראי על הניקיון. לייבל'ה חושף גם מהיכן נעשו כל הציוצים. וכך, כמה שעות קודם בדיקת החמץ ראה לייבל'ה את פלדמן יושב עם כל ילדיו בעיר מודיעין עילית ומחלק הוראות לטוויטר איך לנקות, תוך כדי בקשות שיצייץ גם על העיר בה הוא מתגורר. אך פלדמן בשלו, בחר דווקא לשבח את רובינשטיין.

 

לייבל'ה גם בדק בערב החג היכן נמצאים כל אישי הציבור וחברי הכנסת, שבין הכנות למשא ומתן הקואליציוני יצאו קצת להתכונן לחג הקרב ובא. 

את סגן השר ליצמן ראה לייבל'ה במאפיית המצות "לייבל'ה" בשכונת בית ישראל, מגיע לבדוק מקרוב אחר המצות אותן יאכל בחג ללא חשש של שומן וג'אנק פוד, רק עם הרבה קלוריות של קמח. 

את סגן השר פרוש ראה לייבל'ה במירון, מגיע לחלאק'ה לנכדו, בן לחתנו ר' יצחק פריינד. סגן השר פרוש רקד 'בר יוחאי' ואף הרים לנכד את הכיפה שנפלה. 

את חבר הכנסת לשעבר מוזס. שמכהן בתפקיד עד השבעת חברי הכנסת העשרים ואחת, ראה לייבל'ה תופס אוויר בין מנחה למעריב בחצר הקודש סאדיגורה בשכונת שיכון ה'. 

והח"כ המיועד יעקב טסלר, שבימים אלו מצחצח את לשונו לקראת נאומים בעברית תקינה מעל גבי דוכן הכנסת, מצא זמן לקנות ריהוט חדש לבית. הוא הגיע לחברו הנגיד לבית ויז'ניץ שלמה וינפלד ורכש ממיטב כספו את הריהוט.

ומי שכבש את כל הכותרות, הוא הנציג השמיני יצחק פינדרוס, שאם מזל כמו שלו היו צריכים להציב אותו במקום העשירי וכך היו מקבלים עשרה מנדטים. ברגע התוצאה שהגיעה מוועדת הבחירות הוא נצפה בממילא ירושלים עם ישראל יוסקוביץ הפרשן המדיני של 'משפחה' וסמנכ"ל הפרויקטים ב'מכון החרדי'. השניים סיכמו כי גם מהכנסת יסייע פינדרוס למכון החרדי, שם שימש בתקופת התפר בין עיריית ירושלים לתפקידו כחבר כנסת. 

זה לא נגמר בכך: החברים הטובים מהעירייה ארגנו סעודת הודיה בערב החג בחדר אוכל של 'מבקשי השם' בהר נוף, לשם הגיעו כל הפעילים והעוזרים לעתיד, שציינו את האמונה הגדולה של פינדרוס והדבקות במטרה שהוכיחה את עצמה.

ובשיא כל ההמולה של הניקיונות בעיר, לבש ראש העיר את הפראק ויצא למוקד חלוקת קמחא דפסחא לתושבי העיר, שם פגש את העילוי משכונת הוילות הגאון רבי עמרם פריד. רובינשטיין שיבח את רבני הקהילות ואת שלמה בנזימן מנהל מחלקת תרבות קהילתית על היוזמה העירונית המשותפת לחלוקת מאות ערכות של מוצרי מזון וחומרי ניקוי.  

ובעוד ראש העיר מבקר בקמחא דפסחא הרי שהרל"ש דוד פינקל האיש החזק של ראש עיריית בני ברקנצפה קונה פירות וירקות לחג הפסח ללא חלוקה. 

אל מאפיית המצות המיתולוגית של משפחת שרבני בשכונת בית ישראל בירושלים, הגיעו חה"כ מיכאל מלכיאלי, סגר"ע ירושלים צביקה כהן, וסגר"ע אברהם בצלאל. השלושה הגיעו לאפות מצות לכבוד החג, עם האיש ואגדה אילוש שרבני המלך.

והח"כ המיועד איתמר בן גביר הגיע עד בני ברק לסניף 'אושר עד' על מנת לרכוש מוצרים לחג הפסח. בן גביר הגיע בשעת חצות לילה וגם קנה כמה דגים נורבגים בשביל שהחוק יחול. 

ומי עמד אחריו בקופה? לא אחר מהצלם משה גולדשטיין שהגיע גם לסיים את הקניות האחרונות לחג, לאחר שסיים לקרוא את כל מגזיני החג. 

ועוד אירוע שתפס את כל הפיד בטוויטר ומחוצה לו, החלוק'ע האגדית של שר העסקנים ר' אפרים שטרן, שכמו תמיד חסמה את ירושלים לשמחת כולם. מי שניהל את כל מערך ההפקה ויחסי הציבור היה היחצ"ן של מאה שערים, מנדי צימט האגדי, שנחשב לאחד העסקנים המבטיחים ביותר באזור ירושלים. צימט ניצח על כל הקליפים והשידורים החיים ששידרו לכל העשירים ברחבי תבל את החלוקה 24 שעות ביממה. 

ואי אפשר בלי תיעודים מרחובות הערים החרדיות: בירושלים ראה לייבל'ה את האיש וחסידות רחמסטריווקא שנלחם במדברים בתפילה יואלי קלפהולץ מגעיל כלים לכל התושבים. 

ובבני ברק, בכספומט המיתולוגי של בנק פאג"י ברחוב הרב לנדא, ראה לייבל'ה את הרה"צ מויז'ניץ רבי יעקב מרדכי הגר האיש הכי חזק בחסידות, מושך כסף להוצאות החג. 

לאחר שלייבל'ה סיים עם הכספומט הוא הגיע למעדניית שאבע'ס ברחוב חזון איש בכדי לטעום משו מחוץ לבית. לייבל'ה גילה מעדנייה עמוסה מחסידי ויז'ניץ שהגיעו ממרכז חסידי ויז'ניץ לטעום ממעשי ידי משפחת וייס שתוך כדי החלוקה של 'עזרת מרים' התפנו גם למכור משו במעדנייה.  

ומשם הגיע לייבל'ה לרחוב עזרא, שם ראה את נחמן ניימן חבר מועצת עיריית מודיעין עילית שהגיע לעזור להוריו. לייבל'ה ראה אותו בפלאפל של קטשופ-חרדל-מיונז, עומד בתור ומשרת את התושבים במכשיר הכשר של נתיב. 

ובהדר גאולה בירושלים, ראה לייבל'ה את יהודה משי זהב היו"ר של זק"א מספר לרוט הבעלים על ערב החג ותוך כדי טועם קצת. 

ובאירוע של קול חי, גמר חתן ההלכה, ראה לייבל'ה שניים: את דובר ש"ס אשר מדינה לצד איש יחסי הציבור שרגא ניימן דנים לאן להכנס האם לכינוס הליכוד או לכינוס של קול חי. בסוף החליטו כי קול חי של כבוד התורה עדיף. 

ולייבל'ה מתכונן לחול המועד: אם עד היום הכרתם אירועים מקבילים לגברים ולנשים, בעיר בית שמש יש חידוש: אירוע מקביל בחול- המועד ל...חסידים וליטאים. שימו לב לעיתוי במודעות, אך בשניהם, איך לא, ה"בעלי מנגנים" חסידיים.  כנראה שאין תחליף.

ואיך מחלקים את העיתונים בארה"ב לרגל החג שבהם יש במגזין 'די וואך' כמעט 600 זייטן, מה שנקרא ביידיש עמודים, לצורך כך גייס הצלם אברמי ברגר משאית גדולה ויצא לחלק ברחובות בורו פארק את העיתון לחנויות. 

ואפרופו עיתוני החג, ראש מפעל השליחות של חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב העסקן המקושר והמשפיע ביותר בעולם כיום, רואיין השבוע לעיתונאי ישראל הרשקוביץ לפרוייקט ענק ומקיף של עיתון המודיע שהוקדש למבצע ההירואי של העלאת ילדי צ'רנוביל ארצה לאחר אסון הכור האטומי שמפגעיו ממשיכים לפגוע באוכלוסיה גם היום. ראיון מרתק על מבצע נועז שרובו לוט באפילה ומעט מותר עדיין לספר, שהרב אהרונוב ניצח על ביצועו.

ועוד בחו"ל: לצד עשרות אלפי החרדים היוצאים לגלות פסח, יצא גם הצלם שלומי כהן. תחילה הוא נצפה במלון פונטנבלו במיאמי מכייף מתמיד עם עשרות סטטוסים, כהן נסע לצלם את חופשת הפסח של צביקה ברגר בפורטו ריקו. קודם לכן עשה חימום קל במיאמי. עוד בנופשים אצל ברגר ניתן לראות גם את ליאור סושרד, אמן החושים שמככב בכל העולם גם בסרטוני הבטיחות של אל על, השדרן מנחם טוקר ועוד. אחרי פסח, כך נודע ללייבל'ה, ממשיך הצלם כהן לחופשת בת שבוע במקסיקו.

ולאחר שוידא שהכל בסדר בפורטו ריקו, יצא לייבל'ה לבדוק היכן נופשים שאר הברנז'ה. רב העיר מודיעין מכבים - רעות הרב יעקב צ'יקוטאי נופש באזרבייג'אן. העיתונאי קובי אריאלי גם הוא יחגוג את חג החירות באזרבייג'אן. העיתונאי ועורך 'בקהילה' שלמה קוק נצפה בשדה התעופה בדרכו לחופשת הפסח השנתית בעיירה "רימיני" שבאיטליה.  

שלום יוסקוביץ', מבעלי אולמי 'הדר דימול' יחגוג את חג המצות במלון קובה פאלאס באזרבייג'אן. פרקליט הצמרת עורך הדין משה אוסדיטשר נופש בגיאורגיה עם חברת אסיה טרוול, לשם גם נסע האסטרטג יענקי ביכלר שהלך לנוח מהקמפיין המוצלח של ש"ס, רב שכונת צהלה הרב חיים הורביץ יערוך את ליל הסדר של חברת 'תור פלוס' ביוון. הנגיד שמוליק הלפרין נופש כמידי אביב עם חברת לבקוביץ' תיירות בקרואטיה. 

איש העסקים מפתח תקווה ברוך שטרן, יחד עם הלוביסטית שושי שטוב ומשפחתה, נצפו נוחתים בגבול הונגריה - רומניה יחד עם חברת "פסטורלי תיירות". איש התקשורת מני גירא-שוורץ יחוג את חג החירות באי קפריסין. הזמר והיוצר ישי לפידות יחגוג בעיירה "פונטה קנה" שברפובליקה הדומיניקנית. כך גם הזמר והחזן שלום למר. 

ובקרפטים במלון של ישראל אהרן בוקשפן ינפשו, משה לאופר ובנו אלי, לצד איש החסד והחזן חונה דייטש שכבר נצפה ממריא לכיוון הקרפטים. איש הרדיו דודי שוומנפלד עשה את דרכו לאוקראינה לכפר הנופש ז'יטומיר בניהולו של אברמי דייטש שם ישהה גם העסקן ואיש החסד שלומי גרוסברגר.

הברנז'ה התאספה לחגוג יום הולדת 40 בהפתעה לגדול המפיקים דוד פדידה‎. במשתתפים: הרב חיים הורביץ, אבי רוזן, אריה ברונר, אוהד מושקוביץ, שוקי סלומון, קליין & ברי,  דודו פישר, יוסי שוורץ, הנגיד חזקי לונשטיין שהגיע במטוסו הפרטי במיוחד מהולנד, פרקליט הצמרת דודו איזק, אמן הכינור דניאל אהביאל. והנגיד ראול סבן מארגנטינה. ועוד אנשי עסקים, זמרים ובכירי התעשייה. 

ולפינת המזל טובים 

שמחת ברית גדולה נערכה השבוע לבנו של איש העסקים הנגיד ר' מאיר אפשן, ממשיך דרכו של אביו ר' יהודה ז"ל. התינוק נקרא יהודה והסבא הגדול מצד האמא, רבה של בני ברק הממונה הגאון רבי אליעזר שמחה וייס כובד בנסדקאות. מיד לאחר הסנדקאות וטרם עלותו על מטוס לחוג את חג הפסח בתאילנד בקרב שומעי לקחו ישב הרב ובירך את כל המשתתפים. אחד מהם העיתונאי ישראל כהן שעזב את כל עיסוקיו הרבים בערב החג והגיע להשתתף בברית תוך כדי הדיווחים שלו לקול ברמה ועוד שלל המקומות. 

ברכת מזל טוב לאיש השיווק החרדי אריאל אלחרר לרגל הולדת הבן, הברכה אחת לסבא איציק אלחרר מנהל לשכת הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף. הברית במלון לאונרדו באשדוד בשיא חול המועד פסח.

 

ברכת מזל טוב לנתי נחום מנהל אגף התברואה בעיריית ב"ב וחבר הנהלת גחש"א ת"א, לרגל הולדת נכדו בת לחתנו הגאון רבי אליה תודה רב בית הכנסת חזון יוסף בבני ברק. 

ברכת מזל טוב לחבר מועצת עיריית מודיעין עילית משה מוטרפרל מ'דגל התורה', לרגל הולדת בנו בשעה טובה ומוצלחת. 

ואפרופו מודיעין עילית, ברכת מזל טוב לעוסק בצרכי ציבור באמונה תושב העיר איציק ילין, מבוגרי ישיבת מיר וחבר הקבוצה, בעברו היה נקרא "איציק דיווחים" לרגל שמחת הולדת בנו בשעה טובה ומוצלחת. 

ברכת מזל טוב לבחור החשוב מאיר יחזקאל גולדמן לרגל אירוסיו. גולדמן, מחשובי חצר סלונים והישיבה בית אברהם ואחיו של הפרשן המדיני מוטי גולדמן החביב באדם. לייבל'ה שולח מזל טוב. 

ולסיום, לייבל'ה שולח תנחומים לשוקי כץ, מבעלי מאפיית כץ המיתולוגית של בני ברק, על פטירת אביו ר' חיים ברוך הכהן כץ ז"ל בערב פסח, מה שהשאיר את הבורקסים בחנות עד לצאת החג, אז יפתחו בכץ את המאפייה. 

לייבל'ה רכילות חרדית חג הפסח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד