י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"הסתובב כקבצן לפני הבחירות"

הגרב"צ מוצפי על ישי: "הלך לעזור לאשכנזים"

הגרב"צ מוצפי מגדולי הרבנים הספרדים, יצא בשיעורו השבועי נגד אלי ישי ותקף את תמיכתו ב'יהדות התורה' בבחירות • "הם הרגישו עד היום בעלות עלינו - קמה ש"ס נסתמו עיניהם" • על ישי: לפני הבחירות הסתובב כקבצן אצל כחלון, הלך לליכוד מה אתה עושה במפלגה של חילונים?"

הגרב"צ מוצפי על ישי: "הלך לעזור לאשכנזים"
הרב בן ציון מוצפי צילום: יעקב כהן

הגאון רבי בן ציון מוצפי ראש ישיבת 'בני ציון' ומגדולי הרבנים הספרדים יצא בשיעורו השבועי נגד אלי ישי ותקף את תמיכתו ב'יהדות התורה' בבחירות האחרונות לכנסת. 

"קודם כל נודה לה' שהציל את התנועה הקדושה שיסד אותה מרן ואף על פי שלצערנו שהיו אנשים שבגדו במרן, מרן גידל אותם טיפח אותם שלוש עשרה שנים הם גדלו אצלו, יש להם פנסיה מכובדת. עשו הרבה דברים, בהרבה דברים גם לא עשו. אני לא מדבר מדמיון אלא במציאות. ולצערנו הלכו כאילו לעזור לאשכנזים, כאילו האשכנזים צריכים עזרה". 

"אני רק אספר לכם" אמר הרב מוצפי, "לפני ארבעים שנה היינו בעפר, המוסדות של הספרדים סבלו מאוד מאוד. והרבנים הספרדים היו בשפל המדרגה, רק כדי לסבר את האוזן, היה בכל עיר יש כאילו שני רבנים אשכנזי וספרדי ברוב המקומות, אז תארו לכם שלפני חמישים שנה היה המשכורת של רב העיר האשכנזי היה 200 לירות זה היה סכום גדול. אבל הספרדי היה רשום אפילו שהיה אדם גדול וזקן כמו חכם שלום לופס בעכו, כמו הרב טולדנו שהיה בתל אביב ועוד ועוד שהיו גדולי עולם היו מקבלים 100 לירות שהיה בגדר רב נתמך כך היה, שהיה בא הרב טולדנו למשרד הממשלתי וביקש שלספרדים יהיה כמו כולם לא הסכימו הרשעים, וכשיבקש שנעשה הכל מאה גם לא הסכימו אמרו לא לא". 

הרב מוצפי המשיך וסיפר מחכם יהודה צדקה זצ"ל: "הרב צדקה הקים תלמודי תורה של ש"ס יחד עם מרן והשלישי היה הרב בן ציון אבא שאול, הם מסרו את הנפש עיר אחר עיר, יישוב אחר יישוב, ולמה הוא היה כל כך נלהב להקים, הוא סיפר לי, כידוע בירושלים שיחסית היו הרבה רבנים והרבה בני תורה אז אני זוכר שאני הייתי ילד שלחו אותנו לתלמודי התורה של העדות, לתימנים היה תלמודי תורה משלהם, הבוכרים היה להם את תלמוד תורה הכי גדול במרכז השכונה של בוכרים שנקרא 'בני ציון' שם למד חכם עובדיה, שם למד חכם יהודה צדקה ושם למד חכם בן ציון אבא שאול שם לימד רבינו עזרא עטיה ועוד".

"והספרדים יוצאי לדינו היה להם 'דורש ציון' זה היה ברחוב ישעיהו שם לימד הרב חנניה גבריאל יהושע, היה גאון גדול זה אבא של בר מינן א. ב. אתם יודעים מה והמבין יבין. והחלאבים יוצאי סוריה היה להם תלמוד תורה 'מגן דוד'. לימים אחרי קום המדינה בכמה שנים נתקלו בקשיים ואז בא 'החינוך העצמאי' והתחיל לאט לאט לשלוט על המוסדות, ואז הגיע סבא של זה שלקח איתו את הבוגד שלנו והכניס אותו למפלגה והוא נהיה מזכיר של בית הספר והוא אשכנזי וכל התלמידים ספרדים, ואז בא אמו של רבי יהודה צדקה להכניס אותו לתלמוד תורה והוא אמר לה גברת באמצע השנה לא מכניסים ילדים לכאן".

"תתארו לכם הרב יהודה צדקה שהעמיד עשרות אלפי תלמידים לא רצו לקבל אותו. ואבא שלו היה סוחר היה במצרים שאול צדקה ע"ה הוא לא היה בארץ, אני לא הכרתי אותו הוא נפטר לפני שנולדתי ואמו בת אחותו של הבן איש חי מה תעשה?. היא אמרה לו יש לי רק כסף בשביל לפרנס אתכם אני ילך יעבוד במשק בית ואשכור לך מורה פרטי שילמד אותך אחד לפני הצהריים ואחד אחר הצהריים וכך היה וגידלה אותו כמה חודשים ואז הגיע סוף השנה והוא נכנס לתלמוד תורה והם החצופים אומרים שהם הקימו את התלמוד תורה והם הקימו את כל הספרדים שקרנים רמאים, ועד כדי כך לא מתבייש אבא של העסקן כתב בעיתון שהוא לימד את הרב צדקה". 

"מה אני רוצה לומר לכם הם הרגישו עד היום בעלות עלינו אז אנחנו כל הזמן בגלות, קמה ש"ס נסתמו עיניהם, אבל מרן היה חזק. הם התרגלו שרבנים ספרדים מתכופפים, מחילה וזה ככה".

"בא מרן תקיף ולא פחד מהם ויצא עד הסוף והרים את קרנם של הספרדים, אז בא השוטה הזה כל דבר לא יודע לדבר אפילו להגיד שכחתי לא יודע להגיד הוא אומר שכחתי, הוא לא למד בכלל ופתאום נהיה שר ושופט עלינו ורוצה בכוח להילחם בתנועה ולהרוס את התנועה".

"אתם פה יושבים באזור תל אביב והמרכז אנחנו הירושלמים יודעים טוב טוב מה מתרחש נורא ואיום, הלך לפני הבחירות הסתובב כקבצן אולי אצל כחלון הלך לליכוד מה אתה עושה במפלגה של חילונים, אתה יודע שבליכוד יש אחד שהוא עובר על התורה בפרשת אחרי מות תבינו לבד תועבה היא אני לא רוצה להזכיר שמות אני מכבד את ראש הממשלה, אז אתה הולך להכנס למפלגה כזו אתה היית יו"ר של מפלגה קדושה ישבת אצל מרן ככה לבגוד במרן? מרן מת? אז הכל התבטל התורה של התבטלה אין שולחן ערוך? צדיקים במיתתם קרויים חיים".  

 

הרב בן ציון מוצפי אלי ישי ש"ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד