י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אבל בקהילה

לאחר מחלה: הגאב"ד נפטר בחג הראשון

בגופו של הגאון רבי אברהם צבי יעקובוביץ זצ"ל גאב"ד וואדקערט מירושלים, התגלתה לפני שבועיים המחלה הקשה ובחג הפסח הוא השיב את נשמתו ליוצרה

לאחר מחלה: הגאב"ד נפטר בחג הראשון
הגאב"ד זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בירושלים נפטר לאחר מחלה קצרה בחג הפסח בבוקר הגאון רבי אברהם צבי (הרשל) יעקובוביץ זצ"ל גאב"ד וואדקערט והוא בן 70 בפטירתו.

המנוח, מחסידי בעלזא ששימש כדיין בחסידות, הוא בנו של הגאון רבי אהרן יעקובביץ זצ"ל גאב"ד וואדקערט שנפטר בחג הסוכות תשע"ד.

נקרא בברית בשם אברהם צבי על שם זקינו הגה"צ רבי אברהם צבי אונגר זצ"ל אב"ד קאפאוואר, אביו של הגה"צ רבי יצחק שלמה אונגר זצ"ל גאב"ד חוג חתם סופר.

המנוח הגדול היה מצאצאי הרה"ק הסבא קדישא רבי יחזקאל מקאזמיר זי"ע.

הגאון המנוח זצ"ל המשיך את דרך אביו והיה ניחן בסגולות מיוחדות, אשר כל אחת מהן כשלעצמה היתה דיה כדי להפוך אדם לאישיות נערצת על כולם. הוא כבש את לבבות תלמידיו ומכריו, שאהבוהו אהבת נפש והעריצוהו מאוד. 

אישיותו הקורנת, נועם הליכותיו, פשטותו ושפלות רוחו ויראתו הקודמת לחכמתו שבערה בעצמותיו היה מן המפורסמות. דיבורו עם הבריות היו בנחת ובכבוד. הוא היה בורח מצל צילה של מחלוקת כמטחוי קשת. מעולם לא העליב שום אדם אפילו בדיבור כל שהוא. היה אציל ופאר המדות והיה מקבל כל אדם זקן וצעיר בסבר פנים יפות בענוה ובפשטות ובכבוד רב.

השאיר אחריו בנים וחתנים רבנים דור ישרים ומבורך. גיסו הוא הגה"צ רבי חיים פסח הורוביץ רב חסידי בעלזא באשדוד וחבר בד"צ מחזיקי הדת. אחיו הוא הגאון רבי ישי יעקובוביץ אב"ד קאפאוואר.

מסע הלווייתו תצא הערב (מוצאי חג ראשון של פסח) בשעה 12:00 מבית המדרש וואדקערט ברחוב צפניה 38 בירושלים ותעבור דרך ביהמ"ד הגדול בקרית בעלזא לחלקת קהל מחזיקי הדת בהר המנוחות, שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

בעלזא מחלה חג הפסח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד