י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
לאחר ההדחה

בבית הנשיא: שקים של גרעינים מלאים בכסף

נשיא סודן הודח לאחר 30 שנות שלטון דיקטטורי והוא מבוקש לבית הדין הבינלאומי בהאג בגין רצח עם • כוחות צבאיים שערכו חיפוש בביתו מצאו מזוודות עמוסות בכסף ולא רק, גם שקים של גרעינים מלאים בכסף מזומן 

בבית הנשיא: שקים של גרעינים מלאים בכסף
שקים. אילוסטרציה צילום: unsplash

היועץ המשפטי של סודאן ביקש מסוכנות המודיעין והביטחון הלאומי של המדינה להסיר את חסינותם של כמה מהקצינים החשודים בהריגת מורה שמת במעצר לאחר הפגנות בחודש פברואר, כך דיווחה סוכנות הידיעות הממשלתית של סודן.

המהלך הנדיר נועד, ככל הנראה, להרגיע את המפגינים שדורשים שהמועצה הצבאית שהשתלטה על סודן לאחר הפלת הנשיא עומר חסן אל-בשיר, תמסור את השלטון לאזרחים.

היועץ המשפטי לממשלה, אל-וליד סייד אחמד, הורה גם על הקמת ועדה שתפקידה לפקח על חקירות של עבירות שחיתות ציבוריות, הקשורים לאירועים שהתרחשו לאחרונה.

39 מפגינים נהרגו מאז פרוץ המחאה העממית בדצמבר האחרון, כך על פי נתונים רשמיים, מנגד כמה קבוצות אופוזיציה טוענות כי יותר מ-60 נהרגו.

סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי התובע הכללי של סודן החל לחקור את באשיר, הנשיא לשעבר שנעצר, באשמת הלבנת כספים והחזקת סכומים גדולים של מטבע חוץ בניגוד לחוק.

המודיעין הצבאי ערך חיפוש בביתו של הנשיא באשיר ומצא מזוודות עמוסות עם 351 אלף דולר ו-6 מיליון אירו, וכן חמישה מיליון לירות סודאניות. (כמילון דולר). המזוודות כנראה לא הספיקו, ובתיעוד בטלוויזיה הסודנית נראו חיילים עומדים ליד שקים של גרעינים מלאים בכסף שנלקחו מביתו של באשיר המודח.

"התובע הכללי הורה לחקור את הנשיא לשעבר שנעצר במהירות כהכנה להעמידו לדין", כך אמר מקור משפטי סודני לסוכנות הידיעות 'רויטרס'. בנוסף שניים מאחיו של באשיר יחקרו גם הם.

באשיר עצמו שכיהן כנשיא 30 שנה, מבוקש על ידי בית הדין הבינלאומי בהאג על חלקו ברצח עם במדינתו.

סודן שחיתות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד