י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
פועל מנקמה?

ההוראה של נציב הכבאות שמעוררת סערה

הנחייה שהופצה היום בקרב אלפי עובדי מערך הכבאות בישראל מעוררת סערה • נציב הכבאות הורה שלא לגדל זקן בימי ספירת העומר והעובדים טוענים כי הוא עושה זאת מתוך נקמה לאחר שהביעו בו חוסר אמון • תגובת כב"ה ישראל: "ייצור של פייק ניוז ומיחזור של סיפור ישן"

ההוראה של נציב הכבאות שמעוררת סערה
כבאים בפעולה. אילוסטרציה צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

עובדי מערך הכבאות הופתעו הבוקר לקבל הנחיה מטעמו של נציב הכבאות וההצלה דדי שמחי, לפיה אסור להם לגדל זקן בימי ספירת העומר. 

על פי הדיווח ב'מעריב', ההנחיה הועברה לכלל מפקדי המחוזות והתחנות ואלה העבירו אותה לכלל עובדי מערך הכבאות באשר הם.

ההנחיה גורמת לסערה בשעות האחרונות, שכן במערך הכבאות עובדים 3,200 כבאים, בהם מאות חרדים, דתיים ושומרי מסורת הנוהגים לקיים את ההלכה הפסוקה שלא להסתפר בימים אלה. הם טוענים כי ההוראה פוגעת באמונתם והיא תקפה גם לכבאים שנמצאים באבל.

העובדים מסרו בתגובתם הרשמית; "תמוה כיצד המסכות שהכבאים עוטים על פניהם טובות לבעלי זקנים המשרתים בפיקוד העורף או במשטרה ולפי שימחי לא טובות לכבאים. זאת מעבר לעובדה שבימי חול ושגרה הן כן משמשות בעלי זקנים שחודרים איתן לשרפות. מדובר במסכות בעלות תקינה בינלאומית, שעברו בדיקות מקצועיות על ידי חברה מומחית בתחום, ונמצא שהן תקינות ומתאימות לבעלי זקנים".

לדבריהם, "מכאן שיש כאן ניסיון נואל של שמחי להדיר אוכלוסיות שלמות משירות בכבאות, תוך הטעיה מפורשת של הציבור. כל זאת בכדי להתנקם בכבאים על כך שהביעו בו חוסר אמון, ומנהלים סכסוך עבודה בגיבוי ההסתדרות על אי כיבוד תנאי העסקתם על ידי שימחי".

בדוברות כבאות והצלה ישראל נמסר בתגובה לפרסומים כי "שוב מדובר בניסיון של ועד העובדים לייצר פייק ניוז. לא מדובר בהנחיה חדשה, אלא במיחזור של סיפור ישן. בטיחות חיי לוחמי האש היתה ותמיד תהיה השיקול המרכזי בהנחיות הכבאות!"

"התקן העולמי והגדרות היצרן מגדירות באופן ברור כי חל איסור מוחלט על חובש מסיכת אויר להיות בעל זקן".

"ידוע כי לוחמי אש מבצעיים אינם יכולים לגדל זקן מאחר ומסיכת האוויר אותה הם חובשים לא יכולה להיסגר הרמטית ומסכנת את חייהם בזמן שריפה. לא נמצאו בעולם מסיכות אויר לבעלי זקנים, חרף המאמצים שנעשו לאתר מסיכות אלו".

לסיום נאמר בהודעה, "בחודשים האחרונים מתבצעת עבודת מטה במטרה למצוא פתרונות יצירתיים, לרבות גילוח הזקן באזור הידוק המסיכה ועוד וזאת, כחלק מהרצון לסייע לעובדים הדתיים במערך".

דדי שמחי מערך כבאות גידול זקן ספירת העומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד