י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בביקור הגאב"ד של הפלג

ראש ישיבת בריסק: אם היה בכוחי הייתי בורח מפה

ביקור מיוחד ערך הגאב"ד הגר"צ פרידמן במעונו של הגרמ"ד סולובייצ'יק ראש ישיבת בריסק ושמע ממנו את כאבו על הנעשה "צריך לעזוב את הארץ"

ראש ישיבת בריסק: אם היה בכוחי הייתי בורח מפה
הגר"צ פרידמן בביקור אצל הגרמ"ד סולובייצ'יק צילום: באדיבות המצלם

הגאב"ד הגאון רבי צבי פרידמן, מראשי מנהיגי הפלג הירושלמי, נועד הבוקר (ב' דחול המועד) עם זקן ראשי הישיבות הגאון רבי משולם דוד הלוי סולובייצ'יק ראש ישיבת בריסק במעונו ברחוב עמוס בירושלים.

הביקור שתוכנן כבר לפני כ3 שבועות נדחה שוב ושוב, כאשר לפני כשבועיים יצא הגאב"ד הגר"צ פרידמן למגבית הגדולה של חסידות סאטמר בויליאסבורג למען מוסדות הפלג הירושלמי אשר מתנהלים על טהרת הקודש ללא נטילת כספים מהמדינה. כך שרק עתה בחול המועד פסח יצא הביקור המתכונן אל הפועל.

הגאב"ד השוהה בכל ימי החג בבית בתו בשכונת רמות ג' שבירושלים הגיע הבוקר בליווי כמה ממקורביו למעונו של ראש ישיבת בריסק. השניים שוחחו למעלה משעה בדברי תורה וענייני השעה.

ל'בחדרי חרדים' נודע בין הדברים הביע ראש ישיבת בריסק בפני הגאב"ד את כאבו וחרדתו מגזירת הגיוס על שלל צורותיה השונות, כאשר שב ומתריע באוזני הגר"צ פרידמן כי "הסבא ר' חיים אמר כבר אז שכל מטרתם בהקמת המדינה הוא בכדי לחלן את היראים ולבולל אותם עם זוהמת החילוניות". והוסיף הגרמ"ד ואמר "אם היה בכוחי הייתי בורח מפה, צריך לעזוב את הארץ, הבני תורה צריכים לברוח ולהסתלק מפה" סיים את דבריו.

צפו בתמונות מהביקור

הרב משולם דוד הלוי סולובייציק הרב צבי פרידמן הפלג הירושלמי ביקור חג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד