י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
15 אלף אירועים בשנה

צפו: אדם חמק מפגיעת הרכבת ברגע האחרון

פרץ לשטח מסילה וחמק מפגיעת רכבת ברגע האחרון, בזכות תושייתו של מפקח המפגש שהתריע, ונהג הרכבת שצפר והאט את נסיעתה • הקטר: "אני נהג קטר 27 שנים, לא הפסקתי לרעוד במשך דקות ארוכות" • צפו בתיעוד  

צפו: אדם חמק מפגיעת הרכבת ברגע האחרון
התהלך על מסילת רכבת וחמק ברגע האחרון צילום: רכבת ישראל

חייו של אדם שפרץ לשטח המסילה באיזור שפיים, והתהלך עליה, ניצלו בזכות תושייתם של מפקח המפגש ועובדי אגף הבטיחות ברכבת, שזיהו את הסכנה והתריעו לנהג הרכבת שהתקרבה במהירות של 140 קמ"ש.

נהג הרכבת הספיק לצפור ולהאט את מהירותה של הרכבת, באמצעות בלימת חירום, והולך הרגל חמק מפגיעתה ברגע האחרון.

האירוע נקלט במצלמות מוקד הבטיחות של רכבת ישראל, אשר הזעיק למקום את משטרת ישראל, שאיתרו ועיכבו את האדם.מעצרו של האיש. צילום: מוקד הבטיחות של רכבת ישראל

"במהלך נסיעה שגרתית שמעתי את כל רשתות החירום מתחילות לזעוק על אדם על המסילה בשפיים ומיד זיהיתי את האדם, בלמתי חירום וצפרתי", מספר הנהג מיכאל נמצנקו, "אני נהג קטר 27 שנים, עברתי המון אירועים, אבל למרות כל אלה לא הפסקתי לרעוד במשך דקות ארוכות."

"זיהיתי אדם שנראה כמו שיכור מתהלך על המסילה וידעתי שאמורה לעבור שם רכבת מהירה", מספר מפקח המפגש נאשף עבדאללה, המועסק בתפקיד כעשור וקיבל מספר תעודות הערכה, "מיד פרצתי בדיווח לכל רשתות החירום, אני רק זוכר שהיה חשוב לי להתריע בזמן".עבדאללה בקבלת תעודת הצטיינות. (צילום: דוברות רכבת ישראל)

"בשנת 2018 נרשמו מעל 15 אלף אירועים של פריצות לשטחי מסילה, שהביאו לאלפי דקות עיכוב לרכבות", מציין אבי שיטרית, ראש אגף בטיחות ברכבת ישראל, "אנו נתקלים במקרים של הולכי רגל שמנסים לקצר את דרכם דרך מסילות הברזל, או אפילו אזרחים המצטלמים בקרבת מסילות, מה שעלול להוביל לאסון ולפגיעה בשירות בשל דקות העיכוב. אני קורא לכל משתמשי הדרך לשמור על החוק ועל נפשם, ולא להתקרב לשטח המסילה."

מסילת רכבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד