י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מוזיאון אושוויץ: "לפיד משקר במודע, כמו מכחיש שואה"

בראיון שנערך עמו, התבטא לפיד באשר לשואה במשפט 'מחנות השמדה פולניים' • במוזיאון אושוויץ תקפו בחריפות: "השימוש בשואה כמשחק פוליטי הוא לעג לקורבנות השואה"

מוזיאון אושוויץ: "לפיד משקר במודע, כמו מכחיש שואה"
יאיר לפיד צילום: פלאש 90

חבר הכנסת יאיר לפיד שנמצא באופוזיציה ונראה די ממורמר, התראיין לאתר פולני והסביר מדוע השתמש במונח "מחנות השמדה פולניים".

לאחר הדברים, במוזיאון אושוויץ זעמו והגיבו כי "השימוש בשואה ככלי פוליטי הוא לעג לקורבנות", כך מדווח אלדד בק ב'ישראל היום'.

לפיד אמר בראיון שהעניק לאתר חדשות פופולרי בפולין, שהפולנים שיתפו פעולה עם הגרמנים בהקמת ובניהול מחנות ההשמדה.

בחשבון הטוויטר הרשמי של מוזיאון אושוויץ הגיבו, כי "הצהרה כזו מפי פוליטיקאי ישראלי מפורסם, פוגעת מאד. כמו עימות עם מכחיש שואה. בשני המקרים מדובר בשקר ידוע, השימוש בשואה כמשחק פוליטי הוא לעג לקורבנות השואה".

בראיון לאתר החדשות הפולני ״onet”, סירב לפיד לחזור בו מדברים שכתב לפני שנה וחצי על רקע העימות הקשה בין ישראל ופולין סביב חוק השואה.

כזכור לפיד כתב אז באנגלית בחשבון הטוויטר שלו כי "היו מחנות מוות פולניים ושום חוק לא יוכל לעולם לשנות זאת".

לפיד טען בראיון: כי "מחנות ההשמדה היו גרמניים, זה היה אידיאולוגיה גרמנית, אך המחנות הוקמו בעזרת הפולנים, הנאצים ידעו שהפולנים יעזרו להם, ולכן הן הקימו את מרכז ההשמדה שלהם דווקא בפולין, כי הם ידעו שהאוכלוסייה הפולנית תעזור להם". טען לפיד.

לפיד טען כי הנאצים לא הקימו מחנות בסרביה איפה שלטענתו היתה סבתא - רבא שלו, "הם ידעו שהסרבים לא ישתפו פעולה, אש הם בנו בפולין, כי הם ידעו שהפולנים יעזרו להם"

יאיר לפיד לא מדייק בדבריו, מאחר והפולנים לא סייעו בהקמת מחנות ההשמדה, ולא היו חלק ממנו, גם לא בניהול, פולנים רבים נשלחו על ידי הגרמנים כאסירים למחנות הריכוז וההשמדה, ולאחרונה פולין גינתה מספר אירועים אנטישמיים שאירעו לאחרונה בפולין.

מטעמו של יאיר לפיד נמסר: "המוזיאון מנוהל וממומן בידי ממשלת פולין, שלפיד נמצא איתה בעימות בגלל החוק הפולני ואירועים נוספים. ללא ספק, הריאיון איתו לא מצא חן בעיניהם. בנוסף, בזמן שלפיד התראיין לאתר הפולני ממשלת פולין לא גינתה את האירוע האנטישמי בפרוכניק, (לאחר מכן גם לא ממש גינתה בתוקף את הצעת החוק של האופוזיציה על תביעות רכוש ממלחמת העולם השנייה)".

יאיר לפיד אושוויץ פולין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד