י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
סערת החצבת בניו-יורק

האדמו"ר לרופא: "אל תגיד לי מה מותר ומה אסור מבחינה הלכתית"

בעיר קרית יואל שבניו יורק הכריזו מלחמה נגד ההורים שלא מחסנים את ילדיהם מפני מגיפת החצבת שמשתוללת בריכוזים החרדים • האדמו"ר מהר"א מסאטמר כינס בביתו אסיפה בהשתתפות מספר פרופסורים שהביעו את דעתם בעד ונגד החיסונים נגד המגיפה המסוכנת • כל הפרטים

האדמו"ר לרופא: "אל תגיד לי מה מותר ומה אסור מבחינה הלכתית"
הגרא"ב וואכטפוגל אצל הרבי מסאטמר צילום: ארכיון בחדרי

אסיפה מיוחדת התקיימה בבית האדמו"ר מהר"א מסאטמר בקרית יואל מונורו, בשל המגיפה שמשתוללת בחודשים האחרונים בניו יורק, כאשר מאות הורים שמתנגדים לתת לילדיהם חיסונים, גרמו להתפרצות מחלת החצבת בכל ריכוזי החרדים במדינה.

ביום חמישי האחרון הגיעה קבוצה של מתנגדי החיסונים הגרים בעיר פאלם טרי - קרית יואל לבית האדמו"ר מסאטמר, המכהן כרב העיר, אחרי שבהנהלת המוסדות בקרית יואל החליטו לא לאפשר לילדים שלא מחוסנים להגיע לתלמוד תורה ולבית רחל לבנות, בעקבות כך שמשרד הבריאות בניו יורק החלו לתת קנסות למוסדות הללו.

יחד עם מתנגדי החיסונים הגיע גם הגאון רבי אליהו בער וואכטפוגל המשמש כראש ישיבת 'זכרון משה' בסאוט פלוסברג מגדולי הדור בארה"ב, וגם פרופסור ממרכז הרפואי באוקלוהמה סיטי דוקטור מיאן.

מצד שני הגיעו גם שלושה רופאי ילדים שמטפלים בילדי העיר קרית יואל, בראשות הרופא החרדי ר' אברהם יושע ווערצברגר וראשי חברת הצלה. בתחילת האסיפה דיבר הפרופסור מאוקלהומה, ואחרי שהציג מצגת דיבר גם על האיסור הדתי שיש בחיסונים.

האדמו"ר מסאטמר הפסיק אותו ואמר "לא באת לומר לי מה מותר ומה אסור בדת, ממך אני רוצה לשמוע רק מבחינת הראיה הרפואית שלך".

בשלב זה התחיל רופא הילדים ד"ר ווערצברגר לומר את הטענה שנשמרה נגד החיסונים, הוא הסביר שהוא כבר רופא בעיר קרית יואל - פאלם טרי מעל 34 שנה, והוא כבר חיסן בעצמו מעל 10 אלף ילדים ובנתיים ברוך השם הוא לא ראה אפילו מקרה אחד של בעיות כמו שטוענים מתנגדי החיסונים.

מנגד, הפרופסור מאוקלהומה טען שהוא וכל הרופאים משוחדים מיצרני התרופות, ואז ענה לו הרב וורצברגר שהוא עוד לא קיבל בנתיים כלום מיצרני התרופות. והוא שאל את הפרופסור מי שילם לו על הכרטיס טיסה מאוקלהומה לניו יורק.

אחרי דיון של כחצי שעה אמר האדמו"ר מסאטמר שיהודים צריכים לפסוק לפי השולחן ערוך. לדברי הרבי, בשולחן ערוך רואים שרופא יש לו נאמנות אפילו לגבי חיובי כריתות. האדמו"ר הביא כמשל להאכיל חולה ביום הכיפורים או לגבי ברית מילה. "אם על פי השולחן ערוך אפילו רופא נכרי נאמן, בוודאי רופא יהודי ירא שמים נאמן ולכן צריכים להתחסן לפי ההלכה", סיים הרבי.

האדמו"ר הוסיף שמבחינתו מי שלא רוצה להתחסן לא יוכל להמשיך לשלוח את ילדיו למוסדות של סאטמר, ואולי יפתחו להם מוסדות מיוחדים רק לילדים לא מחוסנים.

סאטמר חצבת הגראב וואכטפוגל קרית יואל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד