ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מאיים ומסית

לפיד: "זהו צעד ראשון בדרך למדינת הלכה"

המקום השני במפלגת 'כחול לבן' - יאיר לפיד, הגיע לסיור במפעל פיניציה בירוחם בצל החרם של חסידות גור וסכנת הפיטורים ההמונית •  "זה צעד ראשון בדרך למדינת הלכה שאסור לתת לו לקרות"

לפיד: "זהו צעד ראשון בדרך למדינת הלכה"
לפיד במפעל בדרום צילום: באדיבות המצלם

בצל החרם של חסידות גור על מפעל פיניציה בירוחם וסכנת הפיטורים ההמונית הקיימת במפעל, הגיע חבר הכנסת יאיר לפיד, יחד עם חברי הכנסת מאיר כהן ופנינה תמנו שטה לסיור חירום במפעל.

לפיד, כהן ותמנו שטה נפגשו עם יו"ר מנכ"ל המפעל אמנון כהן, שפרס בפניהם את המצב בו שורר המפעל. לאחר מכן נערך סיור במפעל שבמהלכו אמר לפיד: "זה צעד ראשון בדרך למדינת הלכה שאסור לתת לו לקרות".

"יש על כל התעשייה בדרום איום חמור" הוסיף לפיד "קודם סגרו את נגב קרמיקה, אמיליה קוסמטיק בסכנה, ועכשיו פיניציה בסכנת סגירה לא מחויבת המציאות רק בגלל חסידות קיצונית אחת שמתחילה להוביל לחרם נגד המוצרים בגלל שאי אפשר לסגור את התנור של הזכוכית פה בשבת, זה לא כמו תנור בבית לוקח שבועיים לסגור את התנור הזה".

"יש כאן 240 עובדים, רובם חובשי כיפות ומסורתיים" התייחס לפיד בדבריו לעובדי המפעל, "יש כאן ניסיון לכפות, כפייה דתית שתגרום לפיטורים של עובדים וסגירה של מפעל בישראל באזור שגם ככה סובל ממצוקה של תעסוקה ותעשייה אסור לתת לזה לקרות, אם אנחנו נמשיך בדרך הזאת, זה יגמר גם בחרם ציבורי נגדי גם של חרם צרכנים חילוני בשביל מה אנחנו צריכים את זה, משנות השלושים פועל פה מאחורי התנור הזה אין שום סיבה לגרום לסגירת המפעל בגלל חרם צרכנים".

פיניציה והשבת חסידות גור ירוחם יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד