ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הישורת האחרונה

יוקמו ועדות: הסיכומים הראשוניים בין המפלגות החרדיות לליכוד

הישורת האחרונה: בליכוד מתקדמים למועד הסופי להקמת הקואליציה ומגבשים את הסיכומים הראשוניים עם הסיעות החרדיות • המוקש העיקרי הוא נושא השבת - שנמצא במחלוקת עם סיעת ישראל ביתנו של ליברמן • עוד על הפרק: גיור, גיוס כשרות והכותל • 'בחדרי' עם כל הפרטים

יוקמו ועדות: הסיכומים הראשוניים בין המפלגות החרדיות לליכוד
צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בליכוד מתקדמים למועד הסופי להקמת הקואליציה ומגבשים את הסיכומים הראשוניים עם הסיעות החרדיות; המוקש העיקרי הוא נושא השבת - שנמצא במחלוקת בינם לבין סיעת ישראל ביתנו של ליברמן.

על פי דיווח של יקי אדמקר ב׳וואלה׳, בליכוד מציעים כי יוקמו מספר ועדות כדי לגשר על הפערים; כך בסוגיית עבודות בשבת תוקם ועדה מקצועית שתמנע את העבודות מראש, וזאת בניגוד לדרישות הנחרצות של יהדות התורה בנושא.

גם בסוגיית הגיור, שאיימה לפרק את הקואליציה, כאשר ש״ס ויהדות התורה סירבו לקבל את המלצות וועדת ניסים וביקשו להגיש חוק משלהם שיאסור גיורים פרטיים - מציעים בליכוד להקים ועדה לבחינת הסוגיה.

בתוך מכלל הדרישות, שנראה כי יביאו לכדי הישג - הצליחו הסיעות החרדיות להגיע לסיכומים על נושאים אחרים ובהם סוגיית הכותל המערבי, שנמצא לפתחו של בית המשפט העליון - לפיו הליכוד יתחייב כי הכותל יפעל בהתאם לקביעת הרבנות הראשית.

גם סוגיית הכשרות עלתה לשולחן הדיונים בשל החלטת בג״ץ שקבעה כי אין להמשיך את הקשר הישיר בין המשגיח למושגח; בליכוד מסכימים כי מערך הכשרות ימשיך לפעול תחת הרבנות הראשית - שיממן את המערך.

בראש ההישגים נמצא חוק הגיוס שאיים על שלמות הקואליציה, כאשר הסיכום אליו הגיעו החרדים וטרם קיבל את אישור גדולי ישראל - הוא שיעדי הגיוס ייקבעו על ידי הממשלה ויהיו ניתנים לשינוי, מה שיהפוך את עניין הסנקציות ללא רלוונטיים.

ובתוך כך, יאיר לפיד לא מפסיק להסית כנגד הקואליציה העתידית עם החרדים. הבוקר כתב בחשבון הטוויטר שלו, "יש סיכומים עקרוניים בין הליכוד למפלגות החרדיות".

"מקצר לכם את העיקר: מכרו אתכם. בגדול. שימו לב גם לתרגיל הקבוע - הם מנסים להבליט את הנושאים העקרוניים (גיור, גיוס) כדי שאף אחד לא ישים לב לזה שמדובר בתקציבים שלא היו כמותם מעולם".

יאיר לפיד חרדים נתניהו שבת גיוס אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד