י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בפשיטה המפתיעה

"הייתי בלחץ של החג וברח לי מהראש"

ב-11% מבתי עסק בהם נערכה ביקורת של מס הכנסה באזור טבריה לא נרשמו הכנסות על פי חוק • אחת הקורבנות טענה: "הלקוחה הביאה לי את הכסף וברח לי מהראש"

"הייתי בלחץ של החג וברח לי מהראש"
שטרות ישראלים צילום: נתי שוחט, פלאש 90

ביום שישי האחרון ערך משרד מס הכנסה טבריה מבצע ביקורת ואכיפה בבתי עסק באזור. במסגרת המבצע נערכו ביקורות ב- 54 בתי עסק, ועלה כי 11% מהעסקים שנבדקו - לא רשמו הכנסות כדין.
 
הביקורות התמקדו בבדיקת ניהול ספרים בעסקים מסוג מסחר ומתן שירותים, הפעילים במיוחד ביום שישי ולקראת שבת. למבצע קדמו פעולות סריקה לאיתור עסקים באזור בעלי נפח פעילות גדול ואיתור עסקים, לגביהם קיימים חשדות לאי רישום הכנסות.

במסגרת המבצע הגיעו עובדי מס הכנסה, בין היתר לבעלת עסק לבניית ציפורניים שלא רשמה את הכנסותיה וטענה: "הייתי בלחץ של החג והלקוחה הלכה למשוך כסף, הביאה לי את הכסף וברח לי מהראש".

בנוסף, בביקורת אצל בעל עסק לעיצוב שיער, שנראה בתצפית מקבל כספים עבור תספורת לגבר, נמצא כי בעל העסק לא רשם את הכנסותיו כדין וטען: "אני לא מכיר את הבן אדם ואצלי הוא לא הסתפר כלל".
 
מבצע הביקורת והאכיפה, נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור  ושימור יכולת ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת.

פשיטת מס הכנסה טבריה תספורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד