י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לאחר הבחירה המפתיעה

ח"כ אשר פנה לבני גנץ: "בטוח שתבלום תופעות של שנאה והסתה"

ברקע גל ההסתה החמור שמכוון כלפי המגזר החרדי בין היתר בעיתונות הישראלית ובמיוחד על ידי יאיר לפיד, פנה ח"כ יעקב אשר ליו"ר 'כחול לבן' בני גנץ, לאחר שנבחר על ידו לברכו בכנסת, וביקש ממנו לבלום תופעות של שנאה: "זאת חציית גבול שאין מקומה כאן" • צפו בנאום המלא

ח"כ אשר פנה לבני גנץ: "בטוח שתבלום תופעות של שנאה והסתה"
יעקב אשר נואם בכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר נאומו הראשון של יו"ר מפלגת 'כחול לבן' כחבר כנסת, עלה חה"כ יעקב אשר לברכו לרגל היכנסו לתפקיד, זאת לאחר שנבחר על ידי גנץ לעשות זאת כפי שמקובל בכנסת. אשר ניצל את הבמה בכדי לתקוף את יאיר לפיד, שאף סירב ללחוץ את ידו.

ח"כ אשר, שלו היכרות קודמת עם בני גנץ כשפעלו יחד בארגון נט"ל שהוא המרכז לנפגעי טראומה מטרור ומלחמה, פתח את נאומו ואמר, "טבעת את המונח אני מפקד שכול שבכל יום מחיי אני מלווה את חיילי שנפגעו בליבי ובמחשבתי. וכל כך במפגשים עם הלומי הטראומה שם".

בנאומו, הרעיף ח"כ אשר שבחים על מנהיג האופוזיציה והחמיא לו: "הכרתי אותך בני כאדם וכמנהיג כאיש זקוף בדעתו ומתכופף לזולתו ומכבד כל אדם באשר הוא".

"מנהיג פוליטי חייב להיות אדם שרואה את המלכד ולא את המפריד, שמאמין בדרך שלו אבל מכיר ואף מוקיר את דרכם של האחרים, לא מישהו שחושב שהגיע למקום שהגיע ויכול לכוף את דעתו על אחרים שיחשבו כמוהו", הוסיף.

אשר תקף במרומז את התנהלות שותפו של גנץ, ח"כ יאיר לפיד שאמר בנאומו, "הכנסת זה מקום שהוויכוח וההתנגחות היא בלתי נמנעת זה תפקידו של הבית הזה כל עוד שזה ויכוח על דעה או השקפת עולם אבל כשהוויכוחים טבולים בשנאה או בהסתה זאת חציית גבול שאין מקומה כאן".

"אני בטוח שבאישיותך תבלום תופעות כאלו גם אם יבואו מכל מקום שהוא", פנה ח"כ אשר אל גנץ וציין כי, "אני בטוח שזה יהיה המימד הציבורי והאנושי שאנו נראה כאן בכנסת מבני גנץ איש חושב ומעמיק ואדגם שמסתכל על כולם בגובה העיניים. אין לי ספק שתהיה בתרומתך לכנסת ולציבורית הישראלית ואני מאחל לך הצלחה רבה ובטח שאף יהיה בינינו בעתיד שיתוף פעולה".

יאיר לפיד ח"כ יעקב אשר הסתה חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד