י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"להיראות כמו עסקן גדול"

4 שנות מאסר לחרדי שהורשע בשוחד שוטרים

בית המשפט הטיל על ג'רמי רייכברג, חרדי מבורו פארק 48 חודשי מאסר באשמת שוחד, למרות שביקש בדמעות מבית המשפט שיחוס עליו ופרקליטיו טענו כי השוחד היה לצורכי "התרברבות" אך בפועל לא השתמש בשוחד בשביל דברים אישיים. 

4 שנות מאסר לחרדי שהורשע בשוחד שוטרים
ג'רמי רייכברג צילום: רויטרס

ג'רמי רייכברג, חרדי מבורו פארק, שהורשע בחודש ינואר האחרון בארבעה סעיפים, שכוללים קשירת קשר לביצוע פשע, מעשי הונאה ושוחד, ביקש רחמים בדמעות מהשופט המחוזי גרגורי וודס. אך השופט גזר עליו 48 חודשי מאסר.

רייכברגר אמר לשופט, "התנהגתי כצעיר מתלהב, ורציתי תשומת לב מיוחדת, הרגשתי שאני זכאי לקבל תשומת לב מיוחדת מהחברים שלי, כי היו לי חברים שוטרים". רייכברג נשפט בבית המשפט הפדראלי במנהטן.

פרקליטו, סוזן נשלס, טענה, כי מרשה ביצע פשעים של "התרברבות" ואמרה כי "הוא שילם שוחד לשוטרים כדי שיוכל להסתובב איתם ולהיראות כמו איזה עסקן גדול".

עוד היא טענה, כי השוחד לא נתן לו שום טובות גדולות או הביאה את הציבור לסכנה. "מה שהוא קיבל היו דברים שגרמו לו להיראות כמו עסקן גדול, הוא עשה את עצמו מקושר גדול לאנשים מכובדים, אך בפועל לא השתמש בשוחד בשביל דברים אישיים".

מנגד טענו התובעים, כי רייכברג שיחד את השוטרים הרבה יותר מאשר סתם טובות הנאה, לטענת התביעה רייכברג השיג נשק בצורה לא חוקית, וטובות לאנשים שהיו במעצרים, כך דווח ה-New York Post.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', חבר מושבעים פדרלי במנהטן, הרשיע את ירמיהו רייכברג, מי שהיה מגייס הכספים לקמפיין הבחירות של ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאזיו, בארבעה מתוך חמישה סעיפים, שכללו קשירת קשר לביצוע פשע של הונאה ושוחד בשנת 2016.

טרם נקבע תאריך גזר הדין של אחד התורמים של ראש העיר דה בלאסיו, יונה רכניץ, חבר לשעבר של רייכברג, ששיתף פעולה עם החוקרים במטרה לקבל עונש מופחת.

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בחודש אפריל 2016, נעצרו יונה רכניץ, איש עסקים חרדי בעל עסקים בתחום המשקאות החריפים, בנו של איש העסקים בובי רכניץ, ובן דודו של הפילנטרופ מלוס אנג'לס - שלמה רכניץ.

ה'ניו יורק פוסט' דיווח אז כי על פי החשד מדובר בלא פחות מעשרים אנשי משטרה בכירים, שקיבלו מאנשי העסקים החשודים, מתנות, נופשונים בקריביים ובישראל, וכן כסף.

הבולשת הפדרלית פתחה בחקירה כמה חודשים לפני המעצר נגד יונה רכניץ ושותפו ירמי' רייכברג, בחשד שהשניים רכשו משקאות חריפים וניסו למכור אותם באופן לא חוקי. בפרשה זו בוצעו האזנות סתר שבעקבותיהן התגלתה פרשת השוחד.

השניים הנחשבים למקורבים ביותר לראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאזיו, אף תרמו לקמפיין הבחירות שלו לראשות העיר.

ג'רמי רייכברג עבירות שוחד מאסר בפועל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד