י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"יש החושבים שהיהודים הם תת אדם"

הח"כ החרדי תקף את ה'טיימס' מדוכן הכנסת

בדיון מיוחד במליאת הכנסת לציון יום הניצחון על גרמניה הנאצית נשא חבר הכנסת ישראל אייכלר נאום חריף, במהלכו תקף בין הייתר את עיתון ה'ניו יורק טיימס' שהציג קריקטורה אנטישמית וכן עקץ במרומז את יאיר לפיד: "אינני רוצה להביא כאן דוגמאות יותר קרובות להסתה בת ימינו שמציגה את היהודים כסחטנים תאבי בצע ומוצצי הקופה הציבורית" • צפו בדבריו

הח"כ החרדי תקף את ה'טיימס' מדוכן הכנסת
הניו יורק טיימס צילום: unsplash

"הקריקטורה של הניו יורק טיימס מחדירה מסר 'יהודים אסוננו' נוסח אמריקה", כך אמר אמש חבר הכנסת ישראל אייכלר, בנאום שנשא מעל דוכן הכנסת.

את הנאום הוא נשא במסגרת דיון מיוחד לציון יום הניצחון על הנאצים: "היום עלינו להודות לקב"ה על הנס הגדול, ועל הבניין שקם מתוך החורבן וההריסות", פתח הח"כ החרדי את דבריו והוסיף, "אבל יום הניצחון על הנאצים במלחמת העולם השנייה הוא גם יום שבו עלינו לעשות את הפעולה הכי קשה שאדם יכול לעשות: לנתח מה שקרה לפני השואה. לשם כך צריך אזמל מנתחים חד. כמו ארכאולוגים הנוברים במעמקי האדמה, כך מוטלת עלינו החובה לגלות את ההסתה והתעמולה שקדמה שני עשורים ויותר לשואה האיומה. זוועות השואה היו הייתה התוצאה שבאה אחרי תעמולת השנאה, הסלידה, התיעוב והגועל מפני היהודיים".

אייכלר תהה בקול: "אין מי שלא שואל את עצמו הכיצד? איך אנשים שנראים בני תרבות, נושמים כמונו, חושבים כמו יצורי אנוש, מסוגלים היו להגיע לרמות שנאה ואכזריות כזו נגד אנשים, נשים וטף שכל חטאם היה שהם נראים כיהודיים ומתנהגים כיהודים. התשובה הייתה בתעמולה הנאצית, שם הוצג היהודי כגרוע מחיה ועוף. כתת אדם. כחולדה מכוערת, כעכבר מזוהם, או כחיידק מסוכן שהורס את החברה הגרמנית. הם זעקו על כך שהיהודים מזהמים את התרבות שלהם. התעמולה הזו שחזרה על עצמה שוב ושוב הביאה את התוצאה האיומה של רצח שישה מיליון מבני עמנו שנתפס בעיניהם כמבצע הדברת מזיקים. בני האדם נורמליים אינם מסוגלים לחנוק בידיהם תינוקות וילדים. אך כשהתחושה היא שמדובר בחולדות שמכרסמות את התבואה שבמחסני התבואה הנקיים של גרמניה, קל להדביר אותם באדישות".

לדבריו, "בימי שלום חיית האדם מרוסנת. בכבלי החוק הבינלאומי ואימת השלטון. בזמן מלחמה כל היצרים והמוסר האנושי מתפרקים והם משתוללים כמו חיות טורפות ביער. הזמן המתאים למנוע טיפוח רגשות של נאציזם הוא בימי רגיעה. כי בימי מלחמה זה כבר מאוחר מדי".

כאן עבר אייכלר ללקח לדורות הבאים ותקף את התופעות המכוערות של השיח האנטישמי: "עברו עשרות שנים מאז תבוסת הנאצים וכאילו הלקח טרם נלמד. גם היום יש כאלו שחושבים שהיהודים הם תת אדם. הניו יורק טיימס, עיתון היהודיים המתבוללים באמריקה פרסם קריקטורה ובה נראה טראמפ ולראשו כיפה שחורה, כשהוא מובל כעיוור על ידי נתניהו העונד שרשרת מגן דוד, היישר אל עבר מלחמת עולם. אילו לא היו שמים כיפה ומגן דוד ניתן היה לומר שזו קריקטורה פוליטית. אבל מה עושה שם הכיפה השחורה? מה עושה מגן דוד על צוואר כלב? זהו מסר סמוי לכל מי ששונא את הכיפה והמגן דוד: הנה היהודים הורסים את אמריקה". הקריקטורה המדוברת

לסיום קרא ח"כ אייכלר, תוך שמשגר רמז עבה לעבר הח"כ הזוטר מהאופוזיציה - יאיר לפיד: "גם בימינו עלינו לשמור על כבוד האדם באשר הוא אדם גם אם הוא יהודי. אינני רוצה להביא כאן דוגמאות יותר קרובות להסתה בת ימינו שמציגה את היהודים כסחטנים תאבי בצע ומוצצי הקופה הציבורית. עלינו לשמור על השיח ולא לאפשר בשום אופן דימוי של בני אדם לחרקים וחיות, דימויים שעלולים להביא שואה. הקדוש ברוך הוא ברא את כל בני האדם, וחביב אדם שנברא בצלם אלוקים. עלינו להתייחס לכל אדם בחסד, ברחמים וחמלה, וכך למנוע שהדברים שהיו לא יקרו עוד".

ישראל אייכלר אנטישמיות נאצים גרמנים מליאת הכנסת ניו יורק טיימס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד