י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מתקפה מבית • צפו

ביטון vs לפיד: יש חילוקי דעות אצלינו - בני גנץ קובע את המדיניות

חבר הכנסת הטרי, מבכירי 'כחול לבן', מדבר בראיון ל'בחדרי חרדים' על יחסיו עם החרדים ומגלה כי במשפחתו ישנם מאות כאלה, על היחס הראוי למפעל פיניציה - מסתייג מדרכו של לפיד. ומה דעתו על חילול שבת ומתווה הכותל: "מאות משפחות בלי פרנסה, זה אסון, זה חילול השם" • צפו

ביטון vs לפיד: יש חילוקי דעות אצלינו - בני גנץ קובע את המדיניות
ח"כ מיכאל ביטון בראיון ל'בחדרי' צילום: ארי קלמן, בחדרי חרדים

לאחר שיאיר לפיד עורר סערה, כשהסית נגד חסידות גור בעת ביקורו במפעל פניציה, חבר סיעתו, חבר הכנסת מיכאל ביטון יוצא במתקפה נגדו, כשהוא מאשר בראיון ל'בחדרי חרדים' כי קיימים חילוקי דעות בתוך סיעת 'כחול לבן', אך לדבריו בני גנץ הוא נגד השיח האלים כנגד הציבור החרדי והוא קובע את המדיניות במפלגה.

כתב 'בחדרי חרדים' קיים ראיון מיוחד עם חבר הכנסת הטרי מיכאל ביטון, מי ששימש בעבר כראש עיריית ירוחם ומכיר את צרכי מפעל 'פניציה' הנמצא בעיר מגוריו, "זה מפעל שיש לו 40 שנה היתר עבודה בשבת ולא היתה שם בעיה, הרבה אנשים דתיים סומכים על ההכשר רק צריך למצוא מתווה שיעזבו את המפעל בשקט. אם יפגעו בו, זה מאות משפחות בלי פרנסה, זה אסון, זה חילול השם", מבהיר ביטון בחשש.

צפו בראיון המלא:

הוא התייחס לשיח סביב המפעל, כאשר חבר מפלגתו יאיר לפיד ביקר במקום והסית נגד החרדים וחסידות גור ואמר ל'בחדרי חרדים' כי, "בכלל עניין המפעל וההסתה יצא מפרופורציות ואני לא חלק מהשיח הזה, אני בעד מפעל פינציה ואני נגד מלחמות עם החרדים, אני בכלל בעד שותפות עם החרדים".

ביטון מודה כי קיימים מחלוקות בתוך המפלגה החדשה שאליה מוזגו שלוש מפלגות, גם סביב הנושא הזה של השיח כלפי החרדים, כשלדבריו "יש חילוקי דעות אצלינו, אבל עדיין האינטרס שלנו שנהיה מפלגה גדולה ומאוחדת אבל אני לא אעצור את עצמי לומר את עמדתי" תוך שהוא מוסיף ומחבק את הסיעות החרדיות, "למדתי שאפשר לעשות קואליציה טובה עם החרדים באהבה".

לדברי הח"כ הטרי, "אפשר גם בלי מלחמות דת, אפשר לשבת ולפתור גם את חוק הגיוס, אפשר לסכם כי אם אתה מזייף בלימוד תורה אתה יוכל ללכת לצבא ואם אתה לא רוצה צבא אז אתה יכול ללכת לזק"א או למד"א ואם לא אז לך לעסוק בחינוך וזה ייחשב לך כמסלול צבאי".

חבר הכנסת מיכאל ביטון מסיעתו של גנץ, דוחה את הדברים של יאיר לפיד כנגד הציבור החרדי ומבהיר חד משמעית כי "לכחול לבן יש מנהיג אחד שנקרא בני גנץ", לטענתו, "העמדה שלו זה חיים משותפים והסכמות, אנחנו לא מסכימים כל דבר עם החרדים אבל באים מתוך כבוד ובאהבה. הם חלק מעם ישראל". הוא מבהיר בראיון ל'בחדרי חרדים', "יש חופש דעה בכחול לבן אבל בני גנץ קובע את המדיניות. הוא גם מינה את עומר ינקלביץ׳ באמירה שיהיה נציג חרדי אצלנו".

בנוסף, מספר ח"כ ביטון ל'בחדרי חרדים' כי הוא הקים בימים האחרונים מספר שדולות בהם שדולות בנושא הנגב וגליל, חינוך חינם, צעירים בכל הארץ, הסדרת התיישבות בנגב ושדולה ראשונה שתעסוק בנושא מסורתית חברתית לצד שדולה אותה הוא מקים בימים אלה שתעסוק בצרכי התפוצות מול מדינת ישראל.

ביטון מסביר בראיון; "חייבים שלגולה תהיה קשר עם מדינת ישראל", לדבריו, "הם חלשים ולא פיננסים עם היכולת שלו להתמודד עם התבוללות, רק הקשר עם ישראל מסייע. גם בנושא מתווה הכותל שהיא הייתה פשרה שהרבנות הייתה חלק מזה - אני נגד מלחמות דת. צריך כבוד והסכמה, שמירת סטטוס קוו, יש חשיבות בשמירת ערכים יהודיים של שבת והכותל בלי חילול השם - כל המלחמות ליד הכותל זה רק חילול השם".

באשר לעבודה החדשה, הוא אומר, "יהיה מאוד קשה לקדם את כל הדברים האלה מהאופוזיציה", מודה ביטון, אך לדבריו, ״אם אתה נמרץ וחרוץ ועושה בריתות גם עם אנשי קואליציה, על ידי כך שאצרף חברי קואליציה לשדולות אז אפשר לקדם דברים".

לעומת היו"ר בני גנץ שהבהיר כי לא ייכנס לממשלה תחת בנימין נתניהו, ביטון חושב אחרת כי כחול לבן צריכה להיות בקואליציה, אולם הוא מסתייג, "אבל היא לא יכולה לחתום על חסינות לביבי חמש שנים מבתי משפט". וגם מבהיר חד משמעית, "אין סיכוי שאכנס לבד לקואליציה אני נאמן לשותפות".

מיכאל ביטון מפלגת כחול לבן יאיר לפיד בני גנץ פיניציה והשבת הסתה נגד חרדים ראיון מיוחד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד