י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
סערת חוק הגיוס

המו״מ נדחה - סיעת יהדות התורה תתכנס

בעקבות התבטאותו של ליברמן, ישיבת המשא ומתן שתוכננה להיות הערב - תידחה • 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים

המו״מ נדחה - סיעת יהדות התורה תתכנס
צוותי המשא ומתן צילום: באדיבות המצלם

בעקבות התבטאותו של יו״ר ישראל ביתנו חבר הכנסת אביגדור ליברמן, שהודיע אתמול כי הוא לא יאפשר לשינויים בחוק הגיוס - תוך שהוא מתעקש על נושאים נוספים; ישיבת המו״מ שתוכננה להיות הערב (שלישי) - תידחה.

ל׳בחדרי חרדים׳ נודע כי הערב ייפגשו חברי סיעת יהדות התורה לישיבת סיעה שלא מן המניין בבית דגל התורה בבני ברק, בה יעדכנו ראשי הסיעה, חברי הכנסת יעקב ליצמן ומשה גפני, את חברי הסיעה בתוכן הפגישה שהתקיימה אמש בינם לבין ראש הממשלה.

במהלך הפגישה, בה השתתפו לצד ראש הממשלה גם מנהל צוות המו״מ השר יריב לוין ומקורבים נוספים - עלתה הדאגה מדבריו של יו״ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן שהודיע כי לא יאשר את הפשרה בעניין חוק הגיוס, וכי הדבר מהווה מוקש משמעותי להמשך שיחות המו״מ.

כאמור, ישיבת המו״מ שתוכננה להתקיים היום בערב תידחה ככל הנראה למחר; ביהדות התורה קיבלו אמש את נוסח הליכוד אותו גיבש השר יריב לוין שיפתור את סאגת חילולי השבת, זאת לאחר שבליכוד דחו את הניסוח אותו גיבש עו״ד יצחק מירון.

כזכור, בישיבת הסיעה השבוע הקשיח חה״כ אביגדור ליברמן את עמדותיו והבהיר כי אם הליכוד לא יקבלו את חמשת דרישותיו, ״זו תהיה זכות גדולה לשרת את עם ישראל באופוזיציה".

בדבריו הכחיש ליברמן את הדיווחים סביב פשרה על חוק הגיוס, לפיה היעדים ייקבעו על ידי הממשלה ולא בבסיס החוק. לטענתו, "שמעתי שמחכים לרבי מגור - מבחינתנו אין שום שינוי, אנחנו מבחינתנו דורשים את החוק כמו שזה, כולל כל הפסיקים והנקודות בו, לא נסכים לפחות מזה".

"כמו שהחוק אושר בקריאה ראשונה, כך הוא צריך לעבור בקריאה שנייה ושלישית. אני מאד מסופק אם בג"ץ ייתן עוד דחייה, בסוף יולי פג הדחייה שנתן בג"ץ ואני מאוד מסופק אם בג"ץ ייתן עוד דחייה לגבי חוק הגיוס".

ליברמן התייחס לדיווח על פשרה אפשרית ואמר, "זה לרוקן את החוק מתוכן, אי אפשר לעשות פשרה על פשרה. את החוק הזה הבאנו אחרי הידברות עם כל הגורמים בעולם החרדי. לעשות עוד פשרה - זה לא עושה שכל. אי אפשר לשנות סיכומים כי לחרדים יש יותר ח"כים. לא נסכים לשנות אפילו פסיק אחד".

יהדות התורה משא ומתן חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד