ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
לאחר 9 שנים

הפרשה שטלטלה את המדינה: זו ההכרעה

סוף לסאגה ארוכת השנים: בועז הרפז נשפט לשעות לתועלת הציבור בלבד "בגלל ההכפשות" • הרפז: "אחרי תשע שנים - זו הקלה גדולה לשים את הסבל מאחורי"

הרפז הבוקר בבית המשפט
הרפז הבוקר בבית המשפט צילום: פלאש 90

אחרי 9 שנים, הגיעה לסיומה פרשת הרפז: בית משפט השלום בתל אביב גזר לפני שעה קלה (רביעי) את עונשו של בועז הרפז, בעבירות של זיוף. שנתיים וחצי לאחר הגשת כתב האישום, השופט צחי עוזיאל הטיל על הרפז ענישה מקלה של 220 שעות לתועלת הציבור בלבד, ללא מאסר בפועל ואף לא על תנאי.

"ההסדר נובע מעינוי הדין האדיר שנגרם לבועז בשנים שבין חקירתו ב-2010 ועד הגשת כתב האישום ב-2016 וההרשעה בסוף שנת 2018, בהן הוכפש תקשורתית ופרנסתו נפגעה אנושות" אמר עו"ד עמית חדד, שותף במשרד חדד, רוט ושות' ומי שייצג את הרפז, "וכן מרצונה של המדינה להימנע מהעברת חומרי החקירה בעניינו בשל רגישותם. בועז בחר לקחת אחריות כדי לא לפגוע באינטרס הציבורי ולסכן את ביטוחן המדינה, והכל כשטובת המדינה לנגד עיניו".

עו"ד עמית חדד. צילום: רפאל מזרחי

הרפז התייחס לגזר הדין ואמר "אחרי תשע שנים זו הקלה גדולה לשים את הסבל מאחורי" בשיחה עם אסתי פרז ב'כאן 11'. "אני חושב שהפרשה תמשיך ללוות את הציבוריות הישראלית כל עוד האנשים האלה, כוכבי הפרשה, נמצאים בתוכה". בתכנית "בחצי היום" הוסיף "אני קיבלתי החלטה אישית לא להילחם ולקבל את חומרי החקירה, אלא לוותר על העניין הזה ולגלות ממלכתיות. אני חושב שהאנשים שנמצאים בציבוריות הישראלית יש להם אינטרס שהדברים האלה יחשפו והציבור ישמע וישפוט".

מסמך הרפז, הוא מסמך ובו הנחיות לבניית תדמית חיובית לאחד המועמדים לכהונת הרמטכ"ל, יואב גלנט, תוך הכפשת אחרים. המסמך, שמגולל על פני דף נייר בודד (בשני צדדיו) ושגילויו ברבים עורר סערה ציבורית, התגלה כמזויף, ובכך רק גברה הסערה עקב המעשה החמור של זיופו וחוסר הבהירות לגבי השתלשלות האירועים סביבו. בתחילה נודע המסמך כ"מסמך גלנט", אך לאחר שפורסם שהמסמך זויף בידי בועז הרפז, הלכה וגברה ההתייחסות התקשורתית אליו כ"מסמך הרפז".

בועז הרפז פרשת הרפז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד