י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
האשכנזים יחתמו ראשונים?

יהדוה"ת מוכנה: "הכדור בידיים של ליברמן"

אחרי יום ארוך ומתיש, במהלכו נדחתה ולבסוף בוטלה פגישת משא ומתן בין צוותי 'יהדות התורה' לליכוד, כשברקע נשמע מרחף איום בבחירות חוזרות, בכיר ביהדוה"ת אומר הערב ל'בחדרי חרדים', "כשהליכוד יודיעו לנו כי הם מאמצים את עמדותינו נשב ונגיע מהר מאוד לחתימה" 

יהדוה"ת מוכנה: "הכדור בידיים של ליברמן"
נתניהו וליברמן צילום: הדס פרוש, פלאש 90

בתום חילוקי דעות שעיכבו את ההסכמות אליהם היו אמורים להגיע ראשי סיעת 'יהדות התורה', במפלגה החרדית העבירו את ניסוחיהם לליכוד כאשר הכדור לטענתם, נמצא "בידיים של ליברמן".

בכיר ב'יהדות התורה' אומר הערב (רביעי) ל'בחדרי חרדים' כי זה לא סוד כי מה שעיכב לאורך היום את דיון המו"מ, הינם חילוקי דעות בתוכנייה ואף כעת הגענו לעמק השווה והגשנו לליכוד את עמדותינו הברורה בשבת ובעיקר בנושא הגיוס.

לדבריו, "כעת הכל בידיים של אביגדור ליברמן, שלעת אתה הוא מסרב לקבל את עמדותינו. כשהליכוד יודיעו לנו כי הם מאמצים את עמדותינו נשב ונגיע מהר מאוד לחתימה על ההסכם".

כזכור, מוקדם יותר הערב, התבטא ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר, "הסיעות מבקשות דרישות בלתי אפשריות. סיעה אחת ביקשה ארבעה תפקידי שרים ודרישות תקציביות שאין לנו. אם היינו עם תקציב כמו של ארה"ב, מילא".

קודם לכן, התבטא גם ראש צוות המו"מ של 'הליכוד' השר יריב לוין באומרו, "אני מרגיש שהולכים לבחירות. אם כן הבחירות יהיו בספטמבר", דהיינו בעוד ארבעה חודשים מהיום.

בתוך כך, במשך שעות הצהריים נועד יו"ר ש"ס השר אריה דרעי עם ראש הממשלה במעונו הרשמי בירושלים. בפגישה השתתף גם השר יריב לוין והם דנו במשך השעות על שיחות המשא ומתן שבינתיים לא הבשילו לכדי חתימה.

כמו כן, פגישת מו"מ שתוכננה להיום עם 'יהדות התורה' בשעה 15:00, נדחתה ולבסוף בוטלה לגמרי. 

בינתיים, מפי צדדי המשא ומתן, נשמעים ביטויים השופכים אור על המצב הקיים ועד כמה המו"מ נמצא במשבר עמוק מול כלל השותפות, כך למשל מגלה חבר הכנסת הטרי יבגני סובה מ'ישראל ביתנו' לשמעון ריקלין וינון מגל ב'ערוץ 20': "הגענו להסכמה במשא ומתן עם הליכוד שלא תהיה חקיקה חדשה בענייני דת ומדינה בכנסת הקרובה".

יהדות התורה מו''מ קואליציוני הרכבת ממשלה בנימין נתניהו אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד