י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מכה למשטרה

בגלל הסרטון: בנו של יואליש שוחרר ממעצר

בית המשפט דחה את בקשת המשטרה ושחרר את דוד קרויס ממעצר • הוא אישר שנכח בהפגנה ביום העצמאות אך הכחיש מעורבות בפעולות אלימות ותקיפת צוות כיבוי, ואך הציג לשופט תיעוד • השופט השתכנע וקבע כי החשד הוא ברף נמוך בלבד

בגלל הסרטון: בנו של יואליש שוחרר ממעצר
דוד קרויס בבית המשפט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

דוד קרויס (23) שנעצר אתמול על ידי משטרת ירושלים בחשד למעורבות באירוע תקיפת צוות הכיבוי ביום העצמאות, אישר שנכח בתקרית אך הכחיש את מעורבותו בתקיפה. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו אולם בית במשפט לא קיבל את הבקשה והוא שוחרר בתנאים מגבילים.

החוקר ניר בן חיים אמר בפתח הדיון לשופט אורן סילברמן כי נגד קרויס הוצא צו מעצר מאחר ושמו עלה כחשוד. אתמול (רביעי), כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים' לראשונה, החשוד התייצב במחלק ההונאה בעניין החשד שזייף את הדרכון שלו, ומשם הועבר לתחנת לב הבירה בעקבות צו המעצר שהוצא נגדו.

בחקירתו, כך נודע ל'בחדרי חרדים', אישר קרויס שנכח באירוע של תקיפת צוות הכיבוי, אך טען כי הכבאים עשו פרובוקציה בעצם הנפת הדגל. הוא הכחיש כי תקף באלימות את צוות הכיבוי. "למשיב דרכון בריטי עם שם שונה משמו" אמר החוקר, כאשר שם משפחת אביו "קרויס", אך מאחר והוריו לא הנפיק תעודות זהות, הוא מופיע עם שם המשפחה של אמו לפני הנישואין, "אפשטיין".

"הוא חלק מאותם אנשים שחסמו את הכבאית, תקפו את הכבאים. לגבי תלישת הדגל זה לא מיוחס לו, אבל עצם ההשתתפות שלו באירוע, אומרת שהיה לו חלק בכך" אמר החוקר. עו"ד נדב גדליהו, פרקליטו של קרויס, ציין כי מדובר בתהלוכה שמתקיימת מזה שנים, אך החוקר לא וויתר וציין כי זכותם למחות, אך במקרה זה הגדילו לעשות ותקפו עובדי ציבור שלא עשו דבר.

"אין פה חשד סביר לביצוע עבירה" קבע עו"ד נדב גדליהו שמייצג את קרויס. לדבריו, כאמור, גם בחקירה אישר כי היה בתהלוכה שהיא חוקית לגמרי ומתקיימת עשרות שנים. לדבריו, הכבאית לא הייתה תמימה "הגיעו לאירוע, ראו את התהלוכה, מאוד התכעצבנו, התגרו באותם מוחים. היו אנשים שעמדו לפני הכבאית ודווקא הוא (קרויס א.ש.) אמר לאחרים לתת לה לעבור. היו קיצונים אחרים שהתנפלו על הדגל - וזה לב התיק" אמר גדליהו. "הוא נמצא בצד התהלוכה ואין לו קשר לפעולות האלימות".

עו"ד נדב גדליהו

באשר לדרכון שהזכיר החוקר, אמר עו"ד גדליהו כי להורים שלו, יואליש ורוחל'ה קרויס, אין תעודת זהות ישראלית. אביו אזרח בריטניה ולכן יש לו דרכון בריטי איתו התכוון לצאת מישראל. אין לו דרכון ישראלי. לדברי גדליהו, מפלג ההונאה חשבו שזה דרכון מזוייף ולכן שלחו הודעה לנתב"ג כאשר הוא רצה לטוס, אך "הרשויות בנתב"ג אמרו חד וחלק כי מדובר בדרכון ביומטרי ואינו מזוייף". עם זאת, השוטרים לקחו אותו למגרש הרוסים שם נחקר, מאז הגיע לשם ביום ראשון, ואתמול החזירו לו את הדרכון.

בעקבות הסרטון שהציג עו"ד גדליהו לשופט, החליט בית המשפט לשחררו בתנאים מגבילים, זאת מאחר ואמנם קיים חשד סביר ברף שאינו גבוה וציין כי הסרטון "מקים חשד ברף נמוך". מה התנאים? התייצבות לחקירה לפי דרישה והתחייבות עצמית בסך 5,000 ש"ח.

דוד קרויס דרכון ביומטרי אזרחות כפולה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד