י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"דף חדש"

מארגני צעדת הצלב באומן, יזמו מפגש והביעו חרטה על המעשה

מארגני צעדת הצלב, שהתריסו מול העולים לציון באומן, נפגשו עם ראשי הקהילה היהודית והביעו חרטה על מעשיהם • אחד מעסקני הקהילה: "ראוי לציין שהקהילה המקומית סבלה מאינספור פרובוקציות מאותם גורמים, ומקווים לראות את ההתפתחות לטובה מהפגישה הנוכחית"

מארגני צעדת הצלב באומן, יזמו מפגש והביעו חרטה על המעשה
המפגש עם ראשי הקהילה צילום: ברסלב ניוז

יוזמי ומארגני צעדת הצלב באומן לפני מספר חודשים, נפגשו עם ראשי הקהילה היהודית בכדי להביע חרטה ולהתנצל על האירוע וביקשו לפתוח דף חדש בינם לבין הקהילה.

מארגני הצעדה לפני מספר חודשים, צעדו עם צלב בכוונה, כדי להתריס נגד הבאים לאומן להשתטח על קברו של הרבי מברסלב זצ"ל.

שלומי אלישע מעסקני הקהילה באומן אומר ל'בחדרי חרדים', "אנו רואים זאת יוזמה מבורכת ותחילת דף חדש ורצון טוב להראות פנים חדשות ואחרות ממה שהיינו רגילים, ראוי לציין שהקהילה המקומית סבלה מאינספור פרובוקציות מאותם גורמים, ומקווים לראות את ההתפתחות לטובה מהפגישה הנוכחית".

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', לפני כחצי שנה אלמונים השחיתו את הצלב הממוקם על גדות נהר שבו הטסים לאומן אומרים תשליך וגרמו לסערה גדולה.

לאחר הסערה מיהר רב הקהילה הרב יעקב ג'אן, לפרסם הודעת גינוי בתקשורת המקומית, בכדי לנסות להוריד את מפלס הלחץ ושלא יבולע לאף אחד מהיהודים השוהים במקום. בהודעה נאמר, "מי ששם את הצלב במקום, זה בעיקר לשם פרובוקציה, אף כנסייה או זרם בנצרות לא לקחו אחריות על הצלב, אנשים רוצים ליצור פרובוקציה".

עוד הוסיף הרב ג'אן, כי "שני הצדדים, אלה שהעמידו את הצלב, ואלו שהשחיתו, הם פרובוקטורים שאין לנו שום חלק איתם, הם נבלי עולם שיוצרים מלחמות ואנחנו לא איתם, ומי שרוצה להמשיך לעשות פרובוקציות צריך לחרף ולהוקיע אותם הן מצד הגויים והן מצד היהודים".

אומן צלב קרס אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד